Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Jag har tyvärr inga bra förslag.
Det krävs nog auktoritära metoder för att få upp födelsetalen (förbjud abort och preventivmedel). Och det hade jag inte velat göra.
Framtidstro kan inte heller dekreteras fram av politiker. Men viss, kraftigt skärpta straff för i princip alla brott hade kanske på lite sikt fått fler människor att känna att de levde i ett fungerande samhälle jämfört med nu. Men någon jätteskillnad tror jag inte att det hade gjort.
Så i dagsläget tror jag att vi är dömda till minskande födelsetal oavsett om vi styrs av miljöpartister eller sverigedemokrater.
Abortförbud har Malta ex. och de har lägre nativitetsiffror än vi har, faktiskt de lägsta i hela EU, samma gäller Polen som också har bland de lägsta.
Så tror inte det skulle hjälpa.
När de utkommer till Sverige, så tror jag på en kraftigt förbättrar bostadspolitik, så att unga människor lätt kan hitta billiga bostäder på de platser där det finns jobb, dvs i storstäderna.
- Höjda barnbidrag.
- Individualiserad föräldraförsäkring.
- bättre stötta för låginkomsttagare med barn.
- Kanske tom 6 timmarsdag med bibehållen lön, för de som väljer att skaffa barn. Det hade kanske varit det mest effektiva.