2026-06-28, 11:52
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det är inte alls rimligt att tro att man man vill ha mer bebyggelse inpå knuten bara för att man bor i flerbostadshus. Det blir fortfarande fler som ska dela på grönområden, badplatser eller what have you. Då är det rimligare att bygga flerbostadshus i villaområden där ni är rätt få som delar på ovanstående. Jag ser ingen rimlig anledning till varför ni ska få påverka ert närområde om inte jag får det. Precis som villaägare valde jag min bostad med omsorg just utifrån tillgång till grönområden och badplatser, och har betalat själv för det. Så vad exakt är skillnaden?

Jag har sannolikt betalat mer för min bostadsrätt som ligger under tio minuter från t-centralen med tunnelbana och har tillgång till natur och bad precis utanför än de flesta villaägare i Sverige gjort för sina villor så varför ska villaägare ha andra privilegier än jag?

Ni märker inte att ni drunknar i ert sjuka EGO?
Citera
2026-06-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ni märker inte att ni drunknar i ert sjuka EGO?
Till skillnad från villaägare då eller vad menar du?
Citera
2026-06-28, 12:00
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Enligt min åsikt. Därför är jag för medborgarveto.

Annars kommer avundsjuka sossefeminister som du och ska bygga lägenher i fina områden. Kanske till och med hyresrätter! Kanske med invandrare i! 😱

Om du drabbas lika hårt som Venezuelas befolkning har gjort i detta fruktansvärda jordskred där över 50000 människor fortfarande saknas…
Då kanske du skulle hålla flabben och vara tacksam att du ens har ett tak över skallen, din självgoda egotrippade kräk.
Du DÖR inte om en och annan familj ytterligare får dela samma utsikt som dig själv.
Citera
2026-06-28, 12:01
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Till skillnad från villaägare då eller vad menar du?

Nix.
Jag skrev ”ni”. Du får själv lista ut vad det betyder.
Citera
2026-06-28, 15:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Protect villaägare at all cost 🙂

Ja, i det här fallet är det rimligt. Jag vill inte tvinga på natur, åkrar och öppna landsskap på stadsbor.
Citera
2026-06-28, 15:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Du DÖR inte om en och annan familj ytterligare får dela samma utsikt som dig själv.

Det är inte rimligt. Jag vill inte ha det så.
Citera
2026-06-28, 16:39
Medlem
Citat:
Det är inte rimligt. Jag vill inte ha det så.
Du är inte ett barn. Du förstår att man inte alltid får som man vill. Särskilt inte på bekostnad av någon annans egendom.
Citera
2026-06-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD vill att villaägare och BRF ska ha veto mot hyresbostäder bland sina hus men inte att tvärtom ska gälla. Där jag växte upp på 60-talet blandade man alla möjliga boformer på samma område. Där låg villor, radhus, bostadsrätter, hyreshus och så lite affärer, daghem, skola, post och annat. När man sedan byggde vidare på 70-talet kom även vårdcentral, tandläkare, jourbutik och bibliotek på nybyggda områden. SD vill upprätthålla klassområde och ser ner på dem som gjort dem stora.

Så växte även jag upp. Med facit i hand, det var inte alltid så bra. Vi som bodde i hyreslängorna bodde i det som i dag skulle kallas för utanförskap. Med dagens mått så var det som en fjärt jämfört med dagens utanförområden. De hyss och kriminella saker vi utförde var även det en fjärt jämfört med vad som sker i dag. Men de som bodde i villorna straxt utanför hade såklart åsikter om oss i hyreslängorna. I dag bor jag i villa, dock i samma skitkommun, och jag kommer slåss för att sippa hyreshus mitt i vårt villaområde. Dock ser det inte ut att lyckas då vi har en S-styrd kommun och det ligger i farans riktning att de hellre ser att alla har det dåligt än att merparten har det bra.
Citera
2026-06-28, 19:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Du är inte ett barn. Du förstår att man inte alltid får som man vill. Särskilt inte på bekostnad av någon annans egendom.

Vi som bor fint ber bara om att bli lämnade ifred, är det så mycket begärt? Ni kan ju köra era betongkåkar, bussar, pride och mångkultur någon annanstans? Vi vill bara slippa er. Inte ok tycker jag.
Citera
2026-06-28, 19:59
Medlem
Bygg mer segregering. Gated communities med höga murar runt området och ghetton i form av fuskbyggen med usel kvalitet för de fattiga så långt bort från samhällets centrum, grönområden etc som möjligt. Vi måste ju ha människor i utsatthet som vi kan skapa ett vi och dom narrativ emot i samhället. 👍

Har Jimmy sagt att det finns problem så är det så, finns ingen annan lösning än att utvisa packet och kör Sverige tillbaks till 80-talet.
Citera
2026-06-28, 20:05
Medlem
Citat:
Vi som bor fint ber bara om att bli lämnade ifred, är det så mycket begärt? Ni kan ju köra era betongkåkar, bussar, pride och mångkultur någon annanstans? Vi vill bara slippa er. Inte ok tycker jag.
Ja be kan ni. Men att lägga veto på vad andra ska få göra med sin egendom är något annat.

Och du kan aldrig hindra en regnbågsfamilj eller en familj med icke-svensk härkomst att köpa kåken bredvid din oavsett.
Citera
2026-06-28, 22:03
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ja be kan ni. Men att lägga veto på vad andra ska få göra med sin egendom är något annat.

Och du kan aldrig hindra en regnbågsfamilj eller en familj med icke-svensk härkomst att köpa kåken bredvid din oavsett.

Det borde vara veto mot allt sånt. Jag stödjer SDs veto mot det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in