2026-06-28, 16:28
Medlem
Tearsinrains avatar
Jag vill se Zelda där Link är som Kratos i de första GoW-spelen. Han ska rädda Zelda som är sexslav hos Ganon och servera hans huvud på ett fat.

Tur att Stellar Blade finns.
Citera
2026-06-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusser
Okej, köper dina invändningar. Men du tror inte att människor över buskis vill skratta i livet? Hur gör de det i så fall? Är det någonting vi vill lära oss, eller någonting vi vill uppleva? Folk älskar att ha ihjäl varandra i spel, det borde finnas desto mindre i PEGI 18, än mindre när man sträcker ut huvudet från fönstret och ser skottlossning ljuda över blomster- och frukthandel. Det här är frågor du måste tänka kring. Har du inte gjort det? Boy, O'boy. Din inlärningskurva är närmast radikalt efterbliven, no offense.
Du skriver rörigt och det är inte helt lätt att förstå vad du menar, men jag gör ett försök. Att min ''inlärningskurva är närmast radikalt efterbliven'' är tex. en väldigt konstig formulering. Jag förstår det som att du gör antaganden om att jag inte reflekterat över (spel-)kulturen eller fiktionens roll i människors liv eller något sådant? Ett helt opåkallat antagande i så fall.

För att återgå till ämnet så går det säkert att utveckla hyfsade spel med den där edgelord-estetiken som du föreslår, men du fokuserar på fel sak. Om någon ska investera timmar i att spela ett sånt där onkel kånkel-spel så måste det ha andra kvaliteter än att peach visar pattarna eller pikachu runkar. Det finns ju flera gamla rockstar-spel (bully och manhunt tex), postalserien och ett gäng andra kultspel som väckte förfäran och avsky när de släpptes. Att kultspel som dessa fortfarande har fans och en viss status är ju i första hand för att de var underhållande och förhållandevis välkonstruerade spel som folk ville investera tid i. Chockfaktorn bidrog med en särprägel, men var inte huvudskälet bakom framgången.
Citera
2026-06-28, 16:38
Medlem
Specialmodells avatar
Citat:
Jag tänker, för att få Sonic, Mario eller Crash Bandicoot att blomstra vidare, så hade de behövt utveckla spelen även för äldre. Typ: PEGI 25-30. En miserabel och knarkande Sonic, en Crash Bandicoot som köper fnask i Amsterdam, inte fan vet jag. En Solid Snake som dealar knark i stadsmiljö. Det är karaktärer att bygga vidare på i olika sammanhang.

"Nää, det förstör varumärket!", vilket jävla varumärke? Det ni kommer bli ägda på när GTA VI släpps och det som kommer falla i glömska lika fort? Har vi ett PEGI 25-30 och håller strikt kring det vid försäljning, så behöver spelbolagen inte oroa sig?

Vad tycker ni?

Tänk ett Mario Party där det handlade om att förnedra och förstöra för andra så mycket som möjligt, sno, köra fulspel, där fusk välkomnas, där banorna är lika deceptive som i "Asshole Mario". Ett spel där Peach flashade tuttarna mot en stjärna och 20 coins i utbyte. Tänk er förnedringen om någon valt Peach, och sista utvägen mellan två tv-spelande män är att blotta tuttarna för att få lite extra coins. Fy fan

Kan tänka mig hur det går jämnt ut och hur tjafset lär gå
Det självklara svaret är att vuxna har vuxit upp och inte ägnar sin tid åt trams som gaming.
Citera
2026-06-28, 16:42
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du skriver rörigt och det är inte helt lätt att förstå vad du menar, men jag gör ett försök. Att min ''inlärningskurva är närmast radikalt efterbliven'' är tex. en väldigt konstig formulering. Jag förstår det som att du gör antaganden om att jag inte reflekterat över (spel-)kulturen eller fiktionens roll i människors liv eller något sådant? Ett helt opåkallat antagande i så fall.

För att återgå till ämnet så går det säkert att utveckla hyfsade spel med den där edgelord-estetiken som du föreslår, men du fokuserar på fel sak. Om någon ska investera timmar i att spela ett sånt där onkel kånkel-spel så måste det ha andra kvaliteter än att peach visar pattarna eller pikachu runkar. Det finns ju flera gamla rockstar-spel (bully och manhunt tex), postalserien och ett gäng andra kultspel som väckte förfäran och avsky när de släpptes. Att kultspel som dessa fortfarande har fans och en viss status är ju i första hand för att de var underhållande och förhållandevis välkonstruerade spel som folk ville investera tid i. Chockfaktorn bidrog med en särprägel, men var inte huvudskälet bakom framgången.

Nej, tyvärr. Du har inte reflekterat tillräckligt och skulle förmodligen behöva en bakläxa i det fallet. Hade du och jag fått tävla i vem som kom med bäst ideer och innovation när det kommer till tv-spel, så hade din rumpa och inte min, legat hyfsat blodigt till. Jag är snäll, du får räkna in vänner, släkt och bekanta.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 16:48.
Citera
2026-06-28, 16:43
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specialmodell
Det självklara svaret är att vuxna har vuxit upp och inte ägnar sin tid åt trams som gaming.

Nä, de lirar gaming med universum som insats istället. På olika sätt. För Universum är en ide, en tanke du kan ha i huvudet.
Citera
2026-06-28, 16:45
Medlem
Eurodiscos avatar
Sony och Nintendo som äger rättigheterna till spelen kommer naturligtvis aldrig att tillåta att deras spel blir som du föreslår så det är inte möjligt att göra det
Citera
2026-06-28, 16:46
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Sony och Nintendo som äger rättigheterna till spelen kommer naturligtvis aldrig att tillåta att deras spel blir som du föreslår så det är inte möjligt att göra det

Läs hela tråden
Citera
2026-06-28, 16:47
Medlem
Citat:
Nej, tyvärr. Du har inte reflekterat tillräckligt och skulle förmodligen behöva en bakläxa i det fallet. Hade du och jag fått tävla i vem som kom med bäst ideer när det kommer till tv-spel, så hade din rumpa och inte min, legat hyfsat blodigt till.
Sure, om tävlingen anordnades av förpubertala mobboffer eller utvecklingsstörda stoners.
Citera
2026-06-28, 16:49
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Sure, om tävlingen anordnades av förpubertala mobboffer eller utvecklingsstörda stoners.

Då har du hittat rätt, det är där du gör dig bäst hemma, återigen, det är en superkraft. Jag har egna ideer som krossar löss som dig. 👍
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 16:52.
Citera
2026-06-28, 16:50
Medlem
Spelat Liar's bar? https://www.youtube.com/watch?v=jbGCow_lWVI
Citera
2026-06-28, 16:55
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Läs hela tråden
Ok då blir mitt svar att anledningen till att sådana spel inte görs beror på väldigt få vill köpa dom. Så det finns ingen marknad för dessa spel.
Citera
2026-06-28, 16:58
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Ok då blir mitt svar att anledningen till att sådana spel inte görs beror på väldigt få vill köpa dom. Så det finns ingen marknad för dessa spel.

Hör och häpna. Dra in GTA VI. Kan du stå för det ensam? Inte? Håll käften. Kan du stå för någonting överhuvudtaget gällande någonting utan att suga tutte på någon annan när det väl gäller?

Mitt ena bröst är tämligen reserverat. Vad du gör får stå för dig själv, helt och hållet. Livet har aldrig varit enklare.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in