2026-06-28, 16:10
Medlem
cute.as.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?
Har aldrig använt Foodora, men kommer inte drönare och andra robotar snart att ta över den typen av jobb?
Citera
2026-06-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Har aldrig använt Foodora, men kommer inte drönare och andra robotar snart att ta över den typen av jobb?

När det blir billigare att använda robotar för detta istället för människor från tredje världen. Jag hade kanske inte hållit andan i väntan på detta då det finns en risk att du får vänta länge.

Om vi dock leker med tanken att det verkligen är nära till hands att robotar eller något slags automatiserat transportfordon ersätter alla dessa människor inom en snar framtid, då låter det som en oerhört dålig idé att massimportera dem i hundratusentals när de snart kommer bli utan jobben.
Citera
2026-06-28, 16:58
Medlem
Citat:
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?

Det bästa vore ju ifall dom fina ägarna på foodora cyklade ut sin mat istället för att utnyttja människor från pakistan.

Frågan blir ju varför är det tillåtet med människohandel ifall den fattige accepterar låga löner, hur kan det vara lagligt?
Politikerna skulle med lätthet kunna lagstifta bort möjligheterna för giriga företagare att utnyttja människor från andra länder, men dom bryr sig tyvärr enbart om sin egna lön och sitter därför still i båten och ler som en byfåne, en rik byfåne dock!
Citera
2026-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
För att svenskar är bortskämda, lata och behöver lära sig att cykla stenhårt nattetid i ösregn i 20 minusgrader i kombination med att vi klipper bidragen från de bortskämda slöfockarna. Då kommer det att bli andra toner från svennarna, då kommer de att falla ner på knä med kepsen i hand inför indiska förmän på Foodora och be om att få cykla för existensminimum. Det är så vi räddar Sverige. Med minimilöner under existensminimum.

När de tigger om existensminimum säger vi stenhårt: "Du får hälften svenne!"

lol, ja det är nog det som är målet tyvärr, och det är väl därför som arbetarklassen har slutat skaffa barn eftersom dom inser vilken framtid som väntar arbetarklassen!

Men som tur är för företagarna så är ju blattarna tillräckligt korkade för att skaffa barn även fast dom lever på samhällets botten!
Citera
2026-06-28, 17:23
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
lol, ja det är nog det som är målet tyvärr, och det är väl därför som arbetarklassen har slutat skaffa barn eftersom dom inser vilken framtid som väntar arbetarklassen!

Men som tur är för företagarna så är ju blattarna tillräckligt korkade för att skaffa barn även fast dom lever på samhällets botten!

Rent darwinistiskt är detta en vinnarstrategi. Ska man bara skaffa barn när livet är en bekväm lek? Måste stjärten oljas in i väldoftande oljor?

Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck

Yes, har nämnt detta tidigare. Ett currydoftande paket a la 10k calorier kommer levereras rakt in i käften på västerlänningen som ligger på en vibrerande vattensäng och med vibrerande fettvalkar och ett léende på läpparna. Framtiden är här kamrater...
Senast redigerad av RomernasKung 2026-06-28 kl. 17:27.
Citera
2026-06-28, 17:33
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Haha Ja den skämtsamma tonen i tråden till trots så ligger det allvar bakom. Att vi går mot ett internationellt klassamhälle torde vara uppenbart för alla, och självklart är det bara en fråga om tid tills svenskar tvingas cykla för Foodora, tror jag. Det är faktiskt något förvånande att man inte tvingat ut svenskar i sånt redan.

Jag såg faktiskt en svensk cykla för Foodora när jag var nere i Lund förra helgen, men det var nog en tävlingscyklist som tagit arbetet av andra skäl än enbart pengar. Sådana finns i Stockholm också, men inte för Foodora. De är riktigt coola när de swishar förbi i trafiken.

Tveksamt hur mycket det skulle påverka massinvandringen om svenskar började cykla för Foodora, marginellt om något?
Citera
2026-06-28, 17:53
Medlem
Citat:
Haha Ja den skämtsamma tonen i tråden till trots så ligger det allvar bakom. Att vi går mot ett internationellt klassamhälle torde vara uppenbart för alla, och självklart är det bara en fråga om tid tills svenskar tvingas cykla för Foodora, tror jag. Det är faktiskt något förvånande att man inte tvingat ut svenskar i sånt redan.

Jag såg faktiskt en svensk cykla för Foodora när jag var nere i Lund förra helgen, men det var nog en tävlingscyklist som tagit arbetet av andra skäl än enbart pengar. Sådana finns i Stockholm också, men inte för Foodora. De är riktigt coola när de swishar förbi i trafiken.

Tveksamt hur mycket det skulle påverka massinvandringen om svenskar började cykla för Foodora, marginellt om något?

Det som snarare kommer att ske är att svenskar söker sig utomlands i större grad med den stigande arbetslösheten Sverige har. Att svenskar med tiden skulle börja cykla för Foodora låter minst sagt osannolikt när andelen tredje världen som utövar dessa yrken i majoritet är ständigt ökande i Sverige.
Citera
2026-07-05, 18:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Staten står för deras lön så det officiellt blir bra statistik där nybyggarna får jobb. Äldre svenskar ratas och straffas nu även ut som långtidsarbetslösa och blir nästan helt utan ersättning.

Själv har jag aldrig anlitat Foodora och ändå får jag mat dagligen.

Lite grann som med svenska ungdomar med Aspergers. Många svenska ungdomar med Aspergers syndrom har praktik för småpengar, samtidigt som de får bidrag. Du som ser ner på svenska ungdomar kanske även ser ner på svenska ungdomar med Aspergers? Du vet, Aspergers är oftast ett handikapp.
Asperger-ungdomar kan vara superbra i dataspel, men de orkar inte jobba så mycket. Har du ingen sympati för dessa?
Citera
2026-07-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Lite grann som med svenska ungdomar med Aspergers. Många svenska ungdomar med Aspergers syndrom har praktik för småpengar, samtidigt som de får bidrag. Du som ser ner på svenska ungdomar kanske även ser ner på svenska ungdomar med Aspergers? Du vet, Aspergers är oftast ett handikapp.
Asperger-ungdomar kan vara superbra i dataspel, men de orkar inte jobba så mycket. Har du ingen sympati för dessa?
Ska jag avstå min försörjning för att handikappade barn ska få bidrag? Fungerar inte din hjärna? Dessutom försörjs barn av sina föräldrar. Men hela SD lever av bidrag och det tycker du är okej! Jag hatar SD som är så korrupta av girighet. Hoppas att ni förlorar valet och inte bara missar regering utan även åker ur Riksdagen.
Citera
2026-07-05, 20:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ska jag avstå min försörjning för att handikappade barn ska få bidrag? Fungerar inte din hjärna? Dessutom försörjs barn av sina föräldrar. Men hela SD lever av bidrag och det tycker du är okej! Jag hatar SD som är så korrupta av girighet. Hoppas att ni förlorar valet och inte bara missar regering utan även åker ur Riksdagen.

Jag har aldrig sagt att pensionen ska sänkas för att ge till unga med Lss-behov. Det finns pengar till båda.

Rösta på sossarna du då, som den hjärtvättade jävla boomer du är.
Citera
2026-07-05, 21:12
Medlem
Citat:

Massinvandringen till Sverige kommer upphöra den dagen när det hela har havererat vid en sådan nivå att landet har blivit så fyllt med bidragsinvandrare att vi trots världens högsta skatter kommer inte ha råd att laga hål i gatorna, inte får vård, har inte tillräcklig med poliser som kan hantera brottsligheten osv.
Alltså så Sverige fungerar princip som ett riktigt u-land, men ändå med världens högsta skatter där allt bara går åt till att livnära de tärande invandrarna och dessutom ett riktigt uruselt väder stora delar av året där vi inte kommer ha råd att värma upp huset eller något, så att till och med de från tredje världen fattar vad det innebär att bo på dessa breddgrader när allt vi har byggt upp helt har havererat pga massinvandringen.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-07-05 kl. 21:15.
Citera
2026-07-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Elon Musk har ju aspergers och han är arbetsnarkoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in