2026-06-26, 23:34
Medlem
https://postimg.cc/3WFTzFTt

Här är ett exempel på en profil jag ofta stötte på när jag använde Hinge: "Du måste älska min hund först." Intressant prioritering , jag kan inte låta bli att tänka: stackars den man som redan från första raden får veta att han kommer efter hunden i hierarkin.
Citera
2026-06-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985

Jag har inte så mycket mer att tillföra än att säga att du Pati1985 skriver otroligt väl och för fram några saker som jag också har funderat på att skriva. Tack för att du tar dig tid att skriva dina välformulerade inlägg!

Jag började testa nätdejting lite innan årsskiftet som medelålders man och måste säga att det har varit en intressant men också stundtals irriterande resa. Jag har mött flera kvinnor som beskriver att de råkat illa ut i tidigare förhållanden, och precis som pati1985 skriver, verkar göra alla män ansvariga för detta. Utifrån mitt eget umgänge skulle jag säga att ett sådant beteende bland män känns sällsynt. Jag vill inte tro att mina manliga vänner eller arbetskamrater beter sig illa mot kvinnor. Kan det möjligtvis vara så att kvinnorna på dejtingapparna har en tendens att attraheras av män som beter sig illa mot kvinnor eller är det kvinnorna som inte kan analysera sitt eget beteende i relationer?
Citera
2026-06-27, 21:21
Medlem
https://postimg.cc/v10PhNVp

Här är ett annat exempel på en profil som jag verkligen inte förstår:

"Jag är öppen för något långsiktigt, men det är inte en nödvändighet för mig med ett förhållande. Allt beror på vem som dyker upp."

Helt ärligt, vad betyder det egentligen? Antingen söker man ett seriöst förhållande eller så gör man det inte. För mig låter det som att man vill hålla alla dörrar öppna och slippa vara tydlig med sina avsikter. Sedan undrar många varför dejting blivit så förvirrande när profilerna redan från början skickar dubbla budskap.
Citera
2026-06-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
https://postimg.cc/v10PhNVp

Här är ett annat exempel på en profil som jag verkligen inte förstår:

"Jag är öppen för något långsiktigt, men det är inte en nödvändighet för mig med ett förhållande. Allt beror på vem som dyker upp."

Helt ärligt, vad betyder det egentligen? Antingen söker man ett seriöst förhållande eller så gör man det inte. För mig låter det som att man vill hålla alla dörrar öppna och slippa vara tydlig med sina avsikter. Sedan undrar många varför dejting blivit så förvirrande när profilerna redan från början skickar dubbla budskap.
Hon/han väntar på the one. Under tiden kan ni möjligtvis ha kul om båda känner för det. Om det visar sig att ni är the one för varandra blir det ni. Chilla bara och se vart det bär.
Den värsta sorten är ni som ser dejting som ett uppdrag. Nu ska jag hitta min kvinna/man och sen ska vi leva lyckliga i alla våra dagar. Du ska först bara få bocka av denna listan med egenskaper som jag knåpat ihop. Klarar du alla stegen har jag redan planerat vårt bröllop. USH.
Citera
2026-06-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Hon/han väntar på the one. Under tiden kan ni möjligtvis ha kul om båda känner för det. Om det visar sig att ni är the one för varandra blir det ni. Chilla bara och se vart det bär.
Den värsta sorten är ni som ser dejting som ett uppdrag. Nu ska jag hitta min kvinna/man och sen ska vi leva lyckliga i alla våra dagar. Du ska först bara få bocka av denna listan med egenskaper som jag knåpat ihop. Klarar du alla stegen har jag redan planerat vårt bröllop. USH.

det är hon ++
Citera
Igår, 11:10
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Saken är att en like på din bild inte är ett samtycke till sex. Du är bara en av många män som ser bra ut eller passar preferenserna för kvinnor som gillar dig.

Jag blir aldrig kränkt av män som plötsligt blir off efter att vi i samtal kommit in på saker som gör att de inte är intresserade av mig, om jag raderad, avmatchas osv skiter jag helt i. Det är först vid dejtimg jag har krav.

Jag är, eller var, en sjua. Jag har till och med kallats för en sexa. Har alltid kunnat få 8, 9 och 10 or. Du förstår, när man är uppe i 7 så kommer männens preferenser in och majoriteten av snygga män är inte så petiga med att de måste ha fotomodeller. Jag är själv nöjd med femmor om de hade levt upp till något men jag föredrar en snygg man definitivt. Sedan så innebär inte det att jag springer efter varenda snygg karl jag ser för den sakens skull. Jag sveper bort många snyggare män också och kan matcha mer genomsnittliga. Däremot så måste en karl falla inom mina preferenser för att vara lite småful. Jag har generellt aldrig känt mig dragen till någon jag dejtat, inte heller dem jag gått längre med utan mest accepterat att träffa dem eftersom det är jäkligt svårt att hitta någon man känner sig starkt dragen till.

Ni män skammar kvinnor väldigt mycket för att de vill ha snyggare män men ni själva ränner alltid efter snyggare kvinnor. Det är typ bara män som ser väldigt bra ut som brukar välja mer genomsnittliga kvinnor. Fula män tror ofta att de kvinnor som är i deras egen liga, är för fula för dem.

Om samma kvinnor som ser bättr ut än andra, bmir kvar år efter år så kanske det har något att göra med att de drar till sig väldigt mycket skräp? Du förstår, alla män gillar snygga kvinnor medan kvinnor som inte har utseendet med sig, gillas av män som faktiskt faller för vilka de är mer än för hur de ser ut.

Jag tycker att det ni säger faktiskt är intressant och självklart. Problemet är att jag inte kan låta bli attt motargumtera med andra självklarheter.

Givetvis vill kvinnor ha snygga män. Det är inte som så att kvinnor inte vill attraheras av den de dejtar. Det är även trevligare att se länge på en attraktiv karl än vad det är att se på någon som inte är attraktiv.

Saken är att su ändå har lite fel. De kvinnor som sedan träffar sjuka män, representerar inte alla kvinnor. Man kan liksom säga samma sak om er män annars. Att ni alltid är med en kvinna som ser bra ut oavsett vad hon än gör. Men det stämmer inte, varken för män eller kvinnor.

Saken med er män är att ni inte förstår tajming. Det du beskriver är att det är du som har svårt för sociala signaler och ställa rätt frågor vid rätt tillfälle. Jag är själv väldigt kinkig. Hatar impulsiva män som är påflugna och jobbiga. Jag vill planera saker, inte ha någon jävla överraskningsfest. En person som jag känt sedan slutet av tonåren (kvinna) försöker tilll och från få mig att träffa henne men inser inte att proböemet är att hon på impuls vill ses spontant. Jag har aldrig varit sådan. Stor skillnad om någon är en granne men generellt vill jag aldrig umgås med någon med kort varsel och försök dejta alla dessa män som häckar online och ändå inte lyckas få till dejter är efter år som singlar. Budskapet går inte in hos dem: Planera din jävla dejt för helvetet.

Svårare än så är det inte. Ingen vill sitta med en påflugen man som tvingat fram en träff . Spontanitet måste klicka från bägge hållen.

Om ni såg kvinnor mer som människor kanske era intressen för att fixa bra dejter skulle öka också.

Ditt problem är att du inte förstår att ingen gillar dig personligen när de gillar din bild och ingen ratar dig som partner när de försvinner heller.

Då ghostade jag den som jag träffade sist just för att det var personligen mot honom att jag inte ville ha något mer med honom och han hade inte gjort något för att förtjäna att få sin person sågad i småbitar.

Det är värre om du dejtar någon än när det är vid lile/matcha/prata-stadiet.
Ingen har sagt att man ska förvänta sig sex bara för att personen gillat ens bild. Som en tidigare skribent skrev härinne, så verkar du vara någon form av expert på att komma med halmgubbar.

I övrigt är resten av din text så pass ointressant och intetsägande att det inte ens förtjänar svar. Om män nu alltid är ett problem, och aldrig passar era behov på något sätt, radera då appen och gå vidare? Vad skulle annars intentionen med att härja på en app år efter år vara, om inte för bekräftelse, känslan av att man kan få någon bättre, känslan att man kan hamna i ett förhållande men ÄNDÅ vill fortsätta leva som singel med sin hund i sängen?
Citera
Igår, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Ingen har sagt att man ska förvänta sig sex bara för att personen gillat ens bild. Som en tidigare skribent skrev härinne, så verkar du vara någon form av expert på att komma med halmgubbar.

I övrigt är resten av din text så pass ointressant och intetsägande att det inte ens förtjänar svar. Om män nu alltid är ett problem, och aldrig passar era behov på något sätt, radera då appen och gå vidare? Vad skulle annars intentionen med att härja på en app år efter år vara, om inte för bekräftelse, känslan av att man kan få någon bättre, känslan att man kan hamna i ett förhållande men ÄNDÅ vill fortsätta leva som singel med sin hund i sängen?
Jag har senast förra månaden dragit mig ifrån någon som ville ha en relation som jag inte ville ha.

Om jag nu är såpass ointressant och intetsägande, kanske det är en del av problemet med att ni män inte håller måttet utan bara vill ha allt på era villkor?

Vad jag gör på appar, ska du och andra män skita fullkomligt i. Jag är absolut positivt inställd till att ha en mindre seriös relation med en man som är fräsch och ser ok ut baserat på att det finns ömsesidig respekt osv. Man kommer inte undan att jag har mina egna villkor för en relation och att saker inte sker på män villkor.

Jag och andra kvinnor är inte något som sitter och väntar på er. Jag har full rätt att gå singel exakt hur jävla länge jag vill eftersom jag inte vill leva med vem som helst. Att mina husdjur uppträder bättre är inte ett plus för er men givetvis ska du äckla dig med falska påståenden om att hunden sover i sängen. Att min hund uppträder bättre än män, gör den inte till ett substitut för män. Inte katterna heller. Däremot är husdjur mycket trevligare att hai sitt hem än ett jävla as som bråkar, är respektlös, störig och en självupptagen gris.

Ja, jag kan alltid få bättre än de män jag dejtar. Nu börjar jag åldras och förfalla och ser absolut inte ut som vid 25 men poängen var och förblir att män ska dejta mig, för min skull. För vem jagär och vilja göra mitt liv bättre. Istället är ni rena helheten fyllda av sexistisk skit som du nu som attackerar att många av oss kvinnor hellre har katter i hemmet och hu den på promenader, än ett jävla as tillkarl som förpestarvåra liv.

Att kvinnor har husdjur före att leva med män, ger er män underkänt, inte oss. Vi klarar uppenbart av att sörja för andras behov och ta hand om någon utan att hela tiden sätta våra egna behov i centrum.

Du vet vad de säger: För första gången i världshistorienkan kvinnorvälja män endast för deras personlighetoch aldrigtidigarehar lika mångakvinnoristället valt att leva ensamma.

Hur ni sitter online och låter är en bra demonstration på varför.

Jag har hellre en fräsch karl på tjugofem efter en kväll på krogen, än att vakna med dig varje dag. För du verkar suga hårt och suger man så mycket du och andra män gör, är det kanske kuk ni vill ha Istället. Annars kan ni lära er att hålla käften och lyssna. Om inte fortsätt bröla pä för andra mäns skull så får säkert även du snopp en dag.

Saken är just den, att vi inte vill ha majoriteten av er. Det är inte längre att vi måste stå ut för någon relation där ni utsätter oss för all möjlig skit. Därför säger vi att vi inte vet, vi vet bara att vi inte vill ha de flesta av er men är öppensinnade om någon skulle råka vara en diamant bland alla sopor. Även om sannolikheten är låg.

En sak till. Majoriteten av männen jag dejtat har varit djurvänner. Det är alltså inte ett plus att jämföras med toxiska relationer där ens husdjur känt stor tillgivenhet och trygghet i turbulenta relationer. Till och med mitt ex sa något om att han hade velat, om det varit möjligt betalat veterinärvård för an katt jag tog bort (han förstod inte hur dyrt det hade kunnat bli utan talade mer känslosamt). Utöver det finns det många andra singelmän som faktiskt tycker om djur och behandlar dem väl. Att ge sig på att kvinnor som dissar er, har husdjur är inte ett motargument. Ingen vill ha en man som slår djur heller.
Senast redigerad av TramsPostaren Igår kl. 15:15.
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Citat:

Helt enkelt: Kvinnor sitter inte på appar för att ingå i ditt harem utan för att hitta någon de gillar tillräckligt mycket för att lägga tid och energi på.

Att samma kvinnor finns kvar på apparna beror inte på att de misslyckats hitta någon. Uppenbart finns det män överalllt och i överflöd på dejtingapparna. Det är ni män som misslyckats.
Citera
Igår, 15:33
Medlem
Citat:
Jag har senast förra månaden dragit mig ifrån någon som ville ha en relation som jag inte ville ha.

Om jag nu är såpass ointressant och intetsägande, kanske det är en del av problemet med att ni män inte håller måttet utan bara vill ha allt på era villkor?

Vad jag gör på appar, ska du och andra män skita fullkomligt i. Jag är absolut positivt inställd till att ha en mindre seriös relation med en man som är fräsch och ser ok ut baserat på att det finns ömsesidig respekt osv. Man kommer inte undan att jag har mina egna villkor för en relation och att saker inte sker på män villkor.

Jag och andra kvinnor är inte något som sitter och väntar på er. Jag har full rätt att gå singel exakt hur jävla länge jag vill eftersom jag inte vill leva med vem som helst. Att mina husdjur uppträder bättre är inte ett plus för er men givetvis ska du äckla dig med falska påståenden om att hunden sover i sängen. Att min hund uppträder bättre än män, gör den inte till ett substitut för män. Inte katterna heller. Däremot är husdjur mycket trevligare att hai sitt hem än ett jävla as som bråkar, är respektlös, störig och en självupptagen gris.

Ja, jag kan alltid få bättre än de män jag dejtar. Nu börjar jag åldras och förfalla och ser absolut inte ut som vid 25 men poängen var och förblir att män ska dejta mig, för min skull. För vem jagär och vilja göra mitt liv bättre. Istället är ni rena helheten fyllda av sexistisk skit som du nu som attackerar att många av oss kvinnor hellre har katter i hemmet och hu den på promenader, än ett jävla as tillkarl som förpestarvåra liv.

Att kvinnor har husdjur före att leva med män, ger er män underkänt, inte oss. Vi klarar uppenbart av att sörja för andras behov och ta hand om någon utan att hela tiden sätta våra egna behov i centrum.

Du vet vad de säger: För första gången i världshistorienkan kvinnorvälja män endast för deras personlighetoch aldrigtidigarehar lika mångakvinnoristället valt att leva ensamma.

Jag har hellre en fräsch karl på tjugofem efter en kväll på krogen, än att vakna med dig varje dag. För du verkar suga hårt och suger man så mycket du och andra män gör, är det kanske kuk ni vill ha Istället. Annars kan ni lära er att hålla käften och lyssna. Om inte fortsätt bröla pä för andra mäns skull så får säkert även du snopp en dag.

Saken är just den, att vi inte vill ha majoriteten av er. Det är inte längre att vi måste stå ut för någon relation där ni utsätter oss för all möjlig skit. Därför säger vi att vi inte vet, vi vet bara att vi inte vill ha de flesta av er men är öppensinnade om någon skulle råka vara en diamant bland alla sopor. Även om sannolikheten är låg.

En sak till. Majoriteten av männen jag dejtat har varit djurvänner. Det är alltså inte ett plus att jämföras med toxiska relationer där ens husdjur känt stor tillgivenhet och trygghet i turbulenta relationer. Till och med mitt ex sa något om att han hade velat, om det varit möjligt betalat veterinärvård för an katt jag tog bort (han förstod inte hur dyrt det hade kunnat bli utan talade mer känslosamt). Utöver det finns det många andra singelmän som faktiskt tycker om djur och behandlar dem väl. Att ge sig på att kvinnor som dissar er, har husdjur är inte ett motargument. Ingen vill ha en man som slår djur heller.

Det är så klart knappast så att majoriteten av män är så dåliga som du vill få det att låta. Hör du själv till dom bättre kvinnorna? Och djurvän och hålla flera djur i fångenskap går ju knappast ihop om du frågar mig. Jag tycker alla arter ska få leva fritt.
Citera
Igår, 16:10
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:

Citat:
Helt enkelt: Kvinnor sitter inte på appar för att ingå i ditt harem utan för att hitta någon de gillar tillräckligt mycket för att lägga tid och energi på.

Att samma kvinnor finns kvar på apparna beror inte på att de misslyckats hitta någon. Uppenbart finns det män överalllt och i överflöd på dejtingapparna. Det är ni män som misslyckats.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag faktiskt kan få genuina intressanta personer av motsatt kön. Medan du och majoriteten kvinnor på de här apparna sitter och tror på allvar att det ska dyka upp, som du säger, den där diamanten som kommer bocka av alla de orimliga krav som du och andra kvinnor har. Så nej, bitter är jag absolut inte. Tycker bara det är komiskt och skrattretande hur många kvinnor kan sitta år in och år ut och fortsätta hoppas på den där drömmannen som uppenbarligen aldrig kommer att dyka upp. Och det är av den anledningen som du kommer med tillmälen. Din bitterhet lyser så pass stark att att du inte ens verkar vilja dölja den. För vad skulle anledningen annars vara till att man sitter på en app där man vet att man inte kommer att hitta sin man? Är det endast för bekräftelsen? Tidsfördriv? Att skoja med män? För om så är fallet, vilket det ofta är, så tyder det snarare på att dessa kvinnor har mentala problem. Det är också därför de flesta män hittar sina kvinnor i verkligheten. Dessa kvinnor sitter inte på en dejtingapp och häckar.

Många fula män som insett att de aldrig kommer att kunna få någon genom dessa dejtingappar har tagit sitt förnuft till fånga och raderat appen för gott och gör något mer meningsfullt med sitt liv. Där ligger skillnaden mellan många män och kvinnor.
Citera
Igår, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Det är så klart knappast så att majoriteten av män är så dåliga som du vill få det att låta. Hör du själv till dom bättre kvinnorna? Och djurvän och hålla flera djur i fångenskap går ju knappast ihop om du frågar mig. Jag tycker alla arter ska få leva fritt.

Om ni vore så otroligt bra skulle ni själva inte sitta singlar heller.

Det får du aldrig veta eftersom jag hellre lämnar någon som är fördömande med sina egna fördomar än gör mig till för någon som själv inte imponerar på mig.

Nu lider inte husdjur av att vara väl omhändertagna. Naturen är bra mycket grymmare och min gatuhund är svårt traumatiserad. Jag får höra hela tiden att han bara utvecklas och blir alltmer stabil och lycklig av att leva med mig. Människor på gatan uppfattar vad ni självupptagna män inte kan se, nämligen att en person som genuint bryr sig om en annan levande varelse utgör något positivt. Men inte för er män, ni vill att allt ska cirkulera endast kring er.

En man som anser att katter och hundar mår bättre utsläppta på gatan än i ett varmt och tryggt hem, är aldrig någon som är kompatibel med mig. Jag vet hur djur som inte har någon, skadas för livet till skillnad mot de som har varma hem att vistas i.
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag faktiskt kan få genuina intressanta personer av motsatt kön. Medan du och majoriteten kvinnor på de här apparna sitter och tror på allvar att det ska dyka upp, som du säger, den där diamanten som kommer bocka av alla de orimliga krav som du och andra kvinnor har. Så nej, bitter är jag absolut inte. Tycker bara det är komiskt och skrattretande hur många kvinnor kan sitta år in och år ut och fortsätta hoppas på den där drömmannen som uppenbarligen aldrig kommer att dyka upp. Och det är av den anledningen som du kommer med tillmälen. Din bitterhet lyser så pass stark att att du inte ens verkar vilja dölja den. För vad skulle anledningen annars vara till att man sitter på en app där man vet att man inte kommer att hitta sin man? Är det endast för bekräftelsen? Tidsfördriv? Att skoja med män? För om så är fallet, vilket det ofta är, så tyder det snarare på att dessa kvinnor har mentala problem. Det är också därför de flesta män hittar sina kvinnor i verkligheten. Dessa kvinnor sitter inte på en dejtingapp och häckar.

Många fula män som insett att de aldrig kommer att kunna få någon genom dessa dejtingappar har tagit sitt förnuft till fånga och raderat appen för gott och gör något mer meningsfullt med sitt liv. Där ligger skillnaden mellan många män och kvinnor.
Skillnaden mellan dig och mig?
Du vet ingenting om mig och det utbud jag har haft.

Skillnaden mellan dig och mig är att du knullar mindre selektivt och har lättare för att känna en långvarig sexuellt attraktion till någon du inte har kä slor för. Din snopp innebär inte att du har ett bättre utbud, den är bara mindre kräsen och av sädet skälet är det jag, inte du som kan få flest av motsatt kön.

Jag är inte bitter. Jag irriterar mig på mäns skit.

Som sagt, min morsa insåg i min ålder att hon var slut och gick ut på krogen. Tog första bästa 22-åring och har endast stannat hos honom för att hon är för ful för att få någon annan. De bör ha varit ihop i snart 15 år. Så tro mig så jävla svårt är det inte att fixa män.

Det är alltid de sä sta kvinnorna som pratar såsom ni män gillar. Picmes. Enda skälet till att min mamma inte legat med hela bekantskapskretsen till sin snubbe och redan bytt bort honom för sju andra relationer, är att hon är för gammal och förfallen.

Om du har en fitta, kan du alltid få en man.

Skillnaden med mig är att jag inte förstör andras liv såsom många män och kvinnor förstör livet för dem de slår klorna i.

Jag är inte någon picme eller någon som blir desperat av att "min enda tillgång" raserar. Jag kastar mig inte in i relationer för att jag är ute efter saker och ting som gör mitt liv bättre.

Jag förväntar mig att den jag träffar ska gilla mig för mig, visa mig respekt och att jag inte ska behöva fejka en personlighet såsom alla ni sjuka män och kvinnor gör, för attt ingen annan annars skulle vara med er.

Jag är inte bitter. Jag är vara inte manscentrerad. Jag får män. Sänkte till och med snabbt åldern på Tinder men höjde sedan igen för att somliga män faktiskt är för unga för mig idag. Inte för att jag inte kan ha en väldigt stor åldersspann och dejta män.

Jag pallar aldrig dejta ena efter andra. Vilket de mest lättfotade kvinnor gör. De där som låtsas vara bra för att de likt psykopater manipulerar och parasiterar på andra människor samtidigt som de med lätthet går från ena tillden andra. Jag behöver återhämtning mellan män, även mellan kontakt som bara avslutas även om det är jag som avslutar.

Det som gör mig glad med män som dig är hur lätt det är för riktiga vider kvinnor att "fånga" er. Som sagt, allt som krävs för att få en man är en fitta.

Mina krav är inte heller orimliga men det är väl det för någon som bara söker efter en fitta som håller käften och bara ljuger fram dina manliga fantasier. Glöm inte bort att det är väldigt lätt för de mest sexuellt drivna att ligga med den ena efter andre av er och sedan bli motiverade av vad ni kan ge dem i retur mer än vilka ni är. Fast det är precis vad ni vill ha också så ni slipper arbeta fram en schysst personlighet.

Jag skulle aldrig någonsin slå klorna i någon för att jag är ute efter fördelar från den eller förnatt jag inte kan få någon annan. I det förväntar jag mig något tillbaka. Du förstår, ett stort utbud är inte allt men det är stor om man vet med sig att vara tacksam när väl man har någon som faktiskt är genuin. För alla är inte det.
Senast redigerad av TramsPostaren Igår kl. 17:15.
Citera
Igår, 18:24
Medlem
TriggerWarnings avatar
Är ny på Hinge, söker kvinnor mellan 30-50. Märker att det finns ett överflöd av mycket likartade profiler som alla innehåller:

1. En selfie tagen i en hiss, med synlig mobilkamera
2. En selfie tagen i en bil
3. En bild av kvinnan ståendes iklädd aftonklänning på nåt ställe som andas lyx, typ hotellobby eller liknande

Vad tror ni på Flashback, handlar detta om AI-skapade profiler eller är folk såhär generiska? Hur ser det ut om man söker på män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in