Citat:
Ursprungligen postat av
friscodricka
Utdrag från en recension av TS5 - Aftonbladet: "Om man inte visste bättre hade man kunnat tro att filmen är sponsrad av Folkhälsomyndigheten. Skärmtid likställs med nätmobbning, ensamma barn och dödsdomen för lekfull kreativitet. ”Toy story 5” känns som en film av föräldrar för föräldrar. Tematiken är det inget fel på, inte heller budskapet, men man vill bli underhållen – inte få ett debattinlägg uppläst."
Utöver det är filmen knappast begriplig för barn under 7 år. Anledningen att Anna tog med ungen var ett tillfälle att få skryta att hon är med. Barnet förstår ju inte detta, men de andra i sfären kring Jockiboy inser nog att hon tar varje tillfälle att synas. De är ju likadana själva.
Min stora dag är inte en "privat visning". Det Anna glömde berätta är att det är en rad olika event till förmån för sjuka barn. Jag vet inte om Antonio var med? Kanske var det därför hon fick gå dit? Eller är det Chloe som är sjuk? Hon ser lite eljest ut på bilderna. Men någon annan behållning än popcorn och luftkonditionering fick hon nog inte.
Jag förstår inte heller varför hon måste tagga alla inblandade och visa högst privata bilder för allmänheten. Att sitta barnvakt en helg är ju knappast något rödakors-arbete. I synnerhet inte som morsan är med också. Men det var ju skönt att få veta att Flisan har ett "vackert" rum. Det betyder att hon inte har flyttat hemifrån på riktigt då?
Saker man hoppas på, men känner att det vore ett mirakel om det hände:
Sverige slår Frankrike
Anna får huset sålt för en skälig slant
Duplantis fru är otrogen och Duplantis krökar ner sig och börjar knarka.
Ja, jag är missunnsam. Jag hoppas skadeglatt att Roberta går back på hurförsäljningen. Inte för att jag har något emot honom, men lite karma för Anna är aldrig fel. Ser redan nu fram emot att få ta del av hennes bortförklaringar. Kanske det blir en dokumentärfilm om korrupta mäklare som lurar sina klienter?
Å det tredje hoppas jag ju också att paret på något sätt får flytta in i radhuset i Steninge och all ofrivillig humor som kommer att hända när Hyacinthia Book ska dela ut sina hemlagade pajer till sina nya grannar och grannarna som är unga människor med välavlönade arbeten, som bantar och springer midnattslopp kommer att tacka nej, för de äter inte socker och de föraktar folk som inte kör elbil... Ja, det är ett nytt äventyr man inte vill missa. Toy Story IRL så att säga.