2026-06-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, jag håller verkligen inte med dig.

Men då antar jag att du tycker likadant om en tjej som får fontänorgasm i ansiktet på en kille när hon blir slickad?

Jämförelsen med fall när mannen kommer i en kvinnas vagina utan hennes samtycke. Är ju om en kvinna skulle kunna spruta en mans penis full av sina ägg, mot hans vilja (och riskera att han blir oönskat gravid och måste ta ställning till abort/inte abort och kanske vara gravid och föda, med alla risker det då hade inneburit för hans kropp liv och hälsa). Det är väl där jämförelsen bör ligga. Vilket är en biologiskt omöjlig sak.
Citera
2026-06-28, 11:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Var kan jag läsa att han haft den kollen?

Och igen vad spelar det för roll? Han låg oskyddat med henne mot hennes vilja och vet till och med själv om att det var fel av honom. Varför vill du förvränga dessa fakta?

Han låg ju med henne med hennes vilja. Det är påståendet att hon egentligen inte gjorde det pga villkor sommar förvrängt för att passa narrativet att hon blev våldtagen. Att bli våldtagen är något helt annat och med all säkerhet en hemsk upplevelse som åtminstone ger psykiska men.
Citera
2026-06-28, 11:40
Medlem
Bland de mer absurda våldtäktsdomar jag läst så fort en tjej inte är 100 procent nöjd efter sexet så är det våldtäkt idag livsfarligt att ligga när allt som inte sker 100 procent på kvinnans villkor är våldtäkt,
Citera
2026-06-28, 11:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Även det är våldtäkt.
Saker som sker vid en sexakt, som det inte finns samtycke till = våldtäkt.

Der svaret ger verkligen svart på vitt att för dig handlar om djupt rotat äckel inför manlig sexualitet och att målet för dig är att skuldbelägga och villkora varje del av den.
Citera
2026-06-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag skulle aldrig få för mig att kalla det för våldtäkt.

Man urholkar ju begreppet våldtäkt för de som blir utsatta på riktigt.

Även om det ligger under samma lagstiftning så borde man kalla detta för något annat.

Och 3års fängelse för detta?
Även det är ett slag i magen mot alla som råkat ut för en överfallsvåldtäkt och GM har fått lägre straff..

Du har så rätt så. Det är precis så det känns.
Citera
2026-06-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jämförelsen med fall när mannen kommer i en kvinnas vagina utan hennes samtycke. Är ju om en kvinna skulle kunna spruta en mans penis full av sina ägg, mot hans vilja (och riskera att han blir oönskat gravid och måste ta ställning till abort/inte abort och kanske vara gravid och föda, med alla risker det då hade inneburit för hans kropp liv och hälsa). Det är väl där jämförelsen bör ligga. Vilket är en biologiskt omöjlig sak.

Det är inte jämförbart. Kvinnan är givetvis fullt medveten om risken när hon kör utan kondom.
Vill du säga att kvinnor inte är starka nog att ta ansvar i samhället?
Citera
2026-06-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Der svaret ger verkligen svart på vitt att för dig handlar om djupt rotat äckel inför manlig sexualitet och att målet för dig är att skuldbelägga och villkora varje del av den.
Är definitionen av manlig sexualitet att kunna skita i kvinnors önskemål och krav? Eller vad har denna dom annars med manlig sexualitet att göra?
Citera
2026-06-28, 11:44
Medlem
Citat:
Det ingår som en naturlig del i ett samlag, hur skräckslagen och äcklad du än må vara av manlig och heterosexuell sexualitet.

Ur alla mäns perspektiv kan vi inte ha en lagstiftning som bygger på detta upplevda äckel inför penetration, sperma och män som du har som utgångspunkt. Det är politiserad rättvisa enligt ett extremt feministiskt perspektiv.

Kvinnan kan själv skydda sig mot både graviditet och könssjukdomar genom användandet av t ex piller eller spiral kombinerat med femidom. Det är fullständigt rimligt att var och en måste ta ansvar för att skydda sig.

Kvinnans vuxna sexualitet kan inte i ett jämställt och rättssäkert samhälle vara mäns och pojkars ansvar som idag.

Du kanske ska ta och läsa deras konversation, så att du fattar vad ärendet handlar om.
Hon ville verkligen ha kondom. Han hade inte kondom. Han struntade i det. Och han struntade även i att han inte fick spruta henens vagina full med spermier. Han struntade i att han inte hade samtycke till detta. Hans ursäkt är att han "var så kåt".

Han betalade iaf. dagen-efter-piller. Men har invändningar mot att hon ska ta dessa och tycker inte att hon behöver det, pga. att där hon är under sin menscykel. Hon ryter till att det är hennes kropp och att hon gör som hon vill.

Hon är fortsatt upprörd och ledsen och det hela har givit henne ångest "hon inte behövde just nu". Och hon vill inte träffa honom något mer. Han är totalt tondöv även för detta (precis som han var inför att han inte fick komma i henne utan kondom) och tycker att "de hade något fint på gång". Han vill ses igen. Då skriver hon i klartext att hon inte längre kan lita på honom och att han har överträtt hennes gränser. Sedan blockerar hon honom.

Att han har kommit i henne utan kondom, helt utan hennes samtycke = våldtäkt.

Hans uppgift var ju att dra ut sin kuk i tid. Den uppgiften kan inte läggas på kvinnan, då hon inte kan veta när det är nära att gå för honom. Det vet bara han.

Femidom kanske de helt enkelt inte hade tillgång till. Svårare också vid själva användandet. Än vad kondom är.
Citera
2026-06-28, 11:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
En kvinnan säger ja till sex. Sen under akten ändrar hon sig för att hon kom på att du glömde diska. Grattis – du är nu våldtäktsman. Den nya samtyckeslagen är inte en lag – det är ett lotteri där den åtalade förlorar varje gång.

Förr handlade heder om att en man skulle vara bättre än sitt ord. Nu handlar den om att han ska kryssa i rätt rutor på samtyckesblanketten – helst i två exemplar, med kopia till rätten. 'Du glömde kryssa i ruta 7c: Kondom ja/nej. Tyvärr, det blir tre år utan möjlighet till strafflindring.'

Enligt Bimbodeluxes logik borde alla som någonsin haft sex sitta i fängelse – för vem har egentligen frågat om varje petning, varje vridning, varje oljud i förväg? Svaret: ingen. Men eftersom ingen anmäler är det 'okej'. Tills någon anmäler. Då är det våldtäkt. Det kallas rättssäkerhet.

Problemet med samtyckeslagen är inte att den vill skydda kvinnor – det är en ädel ambition. Problemet är att den gör sexualiteten till en juridisk transaktion istället för en mänsklig handling. När varje ögonblick av intimitet ska regleras av en osynlig domare, har vi bytt ut heder och ansvar mot paragrafer och fängelsestraff. Och det, mina vänner, är inte framsteg – det är dekadens klädd i progressiv kostym.

Det är så enkelt - gör inget du inte har samtycke till.
Citera
2026-06-28, 11:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaffaettliv2005
Ditt inlägg visar ju på extrem okunskap och föråldrat tänk på vad som händer med någon oavsett kön som blir utsatt för en våldtäkt. Jag tycker att dela ditt inlägg visar på att du behöver läsa på lite innan du skriver såna här inlägg och förlöjligar extremt många som råkat ut för en våldtäkt. Testa läs på om frozing fright, här är en länk där du kan läsa på https://www.rfsu.se/yrkesverksamma/metodbanken/frozen-fright/

Frozen fright är en politiskt konstruerad myt som är till för att motivera bisarra lagar som den om ”samtycke”. Det är ett extremt tillstånd som drabbar djur i dödsskräck och är inget som hindrar en person som är utsatt för övertalning eller tafsande att göra motstånd och tala om ifall något oönskat sker.

Vad nu Frozen fright har med det här fallet att göra?
Citera
2026-06-28, 11:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är definitionen av manlig sexualitet att kunna skita i kvinnors önskemål och krav? Eller vad har denna dom annars med manlig sexualitet att göra?

Det handlar som sagt om att skuldbelägga manlig utlösning och villkora den och göra den till grund för om en våldtäkt har skett eller inte.

Det skulle vara fel att villkora och straffbelägga kvinnlig orgasm på något sätt. Det skulle ses som absurt. Det här är exakt samma sak. I sex med män ingår att de kan få utlösning och att det inte kan vara förbjudet och villkorat.
Citera
2026-06-28, 11:51
Medlem
Citat:

Du drar väldigt märkliga slutsatser.

Är överenskommelsen "jag suger gärna av dig, men vill inte att du kommer i min mun". Så finns inte samtycke för mannen att komma i munnen. Gör han det ändå = våldtäkt. Svårare än så är det inte.

Märkligt att du drar detta till att jag skulle ha problem med det och äcklas av det. Det gör jag alltså inte, för din information. Jag beskriver här bara hur lagen ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in