2026-06-28, 10:48
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Med alla falska våldtäktsanmälningar som står som spön i backen börjar man fråga sig varför svenska kvinnor ens har sex överhuvudtaget? De verkar alltid hitta något fel eller problem och så får mannen sitt liv förstört.

Köra utan kondom, två juck för mycket, kompisarna tycjte han var ful, hon ångrade att hon varit otrogen etc etc.

Vore det inte bättre att svenska kvinnor blev nunnor allihopa?
Citera
2026-06-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet tillräckligt för att dra mina slutsatser, även utan att ha läst domen.
Dina slutsatser: att domen är inkorrekt, blir däremot väldigt korkade, när du inte har läst domen.

Metafor:
Jag kan utifrån att läsa på baksidan av en bok säga om boken verkar intressant eller inte (jag kan utifrån det lilla vi vet om fallet säga om detta är våldtäkt eller inte).

Du kan inte utifrån att ha läst baksidan på en bok, säga om boken är av bra eller dålig kvalite´(Du kan inte utan att ha läst domen, säga om den är korrekt eller inte).

Blev det tydligare så för dig.

I övrigt kan du läsa mitt inlägg här nedan, där jag visar på varför detta ärende rör våldtäkt:

Är du oskuld? Ingen relation, aldrig haft riktig sex?

Att påstå man hade frivillig sex, den faktiska handlingen frivilligt men mena det är våldtäkt för att mannen kom för snabbt. OM det var allt, så ska verkligen domen rivas upp i hovrätten.
Citera
2026-06-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast i detta fall försökte han ju inte ens.

Var du där? Nej.
Citera
2026-06-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Var du där? Nej.
Så vitt jag läst kom han medvetet i kvinnan fast han visste att hon inte ville det. Låter inte som en försats eller vad tycker du?
Citera
2026-06-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så vitt jag läst kom han medvetet i kvinnan fast han visste att hon inte ville det. Låter inte som en försats eller vad tycker du?
"thought I would be able to control myself"
Låter inte som att det var medvetet. Korkat ja. Naivt. Ja.
Citera
2026-06-28, 11:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vid oaktsamhet, så krävs inget uppsåt. Han kan alltså dömas för oaktsam våldtäkt. Nu visste han dock om att han inte hade samtycke till att komma i henne utan kondom, men gjorde det ändå och då är det = våldtäkt.

Varför svarar du inte på frågan om det är en våldtäkt ifall kvinnan villkorat sexet med att kondom inte ska användas men mannen använde kondom ändå? Eller om villkoret var att han skulle komma inne i henne men han drar ut och sprutar utanför? Är dessa två scenarion = våldtäkt?
Citera
2026-06-28, 11:10
Medlem
Citat:
Även det är våldtäkt.
Saker som sker vid en sexakt, som det inte finns samtycke till = våldtäkt.
Ok, jag håller verkligen inte med dig.

Men då antar jag att du tycker likadant om en tjej som får fontänorgasm i ansiktet på en kille när hon blir slickad?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-28 kl. 11:14.
Citera
2026-06-28, 11:18
Medlem
Lagen ska väl gälla alla.
Så en liten grabb kommer i framtiden kunna höra av sin mamma
att han kom till när pappa våldtog henne.

Men sanningen att denna man och kvinna levde tillsammans, de hade sex regelbundet utan kondom.
Men så en gång råkade mannen komma in henne och blev gravid.

Hon blev sur, polisanmälde - hänvisade till praxis för detta mål och vann enkelt.
Citera
2026-06-28, 11:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Läser man deras konversation, så var det ju detta att han sprutade i henne, som är våldtäkten. Hon ville verkligen ha kondom. Han skippade det. Och han kom i henne, utan samtycke = våldtäkt.

Nej, det var ett helt samtyckande samlag utan något tvång . Så det är bara ljug. Om hon önskar gummibarriär kan hon själv ordna med det.
Citera
2026-06-28, 11:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Även det är våldtäkt.
Saker som sker vid en sexakt, som det inte finns samtycke till = våldtäkt.

Låt säga att ett par har samtyckande sex, det går till som det brukar det vill säga de har inte innan sexet suttit och skrivit upp en lista på alla eventualiteter och handlingar som kommer att ske utan de "go with the flow". Under akten vänder killen på tjejen från missionären till att ha sex med henne bakifrån. Hon gör inget motstånd och säger inget, hon står på alla 4 och låter honom jucka på. I huvudet tänker hon dock att nu har han hållit på lite för länge i den här ställningen, jag vill inte fortsätta i den här ställningen utan det vore skönare med missionären igen och att han kommer i mig så. Men hon säger eller gör fortsatt ingenting för att avbryta sexet bakifrån. Efter att hennes tanke slog rot så juckar han 1 minut till och kommer sedan i henne bakifrån.

Är detta en våldtäkt enligt dig? Är den minuten han har sex med henne bakifrån efter det att hon känner att hon inte vill en oaktsam våldtäkt?
Citera
2026-06-28, 11:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, jag håller verkligen inte med dig.

Men då antar jag att du tycker likadant om en tjej som får fontänorgasm i ansiktet på en kille när hon blir slickad?

Det handlar som sagt om att kontrollera mäns sexualitet, att skuld och skambelägga den, att vapenisera den som ett medel mot mannen och att lägga ansvaret för kvinnors sexualitet på män.

Så den relevanta frågan kan inte få något bra svar. Det är helt jämförbart och naturligtvis skulle det inte gå för sig att på samma sätt brottsbelägga och reglera och kringskära kvinnlig sexualitet genom att skilja på godkända och icke godkända orgasmer.
Citera
2026-06-28, 11:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Att du skriver så, är för att du har svårt att sätta dig in i kvinnans perspektiv.

Hon vill verkligen inte att han kommer i henne. Hon vill helst ha kondom, för att undvika att han kommer i henne. Hon har inget annat p-medel och riskerar att bli oönskat gravid vid sex utan kondom. Den risken blir betydligt högre om han sprutar i henne. Han har inget som helst samtycke att spruta i henne. Och det vet han om. Ändå sprutar han i henne. Detta är = våldtäkt. Fanns inget samtycke till den delen av sexakten. Och det är faktiskt allvarligt. En oönskad graviditet hade ju inneburit att hon antingen måste fatta beslut om abort, vilket inte är ett roligt val. Eller behålla graviditeten och föda avkomman, med alla risker det innebär för liv, hälsa och kropp. Försök att förstå detta, ur kvinnans perspektiv. Så förstår du nog också att hon verkligen blev våldtagen när han invaderar hennes vagina med sin säd som innehåller mängder av spermier, vilket hon verkligen inte vill.

Det ingår som en naturlig del i ett samlag, hur skräckslagen och äcklad du än må vara av manlig och heterosexuell sexualitet.

Ur alla mäns perspektiv kan vi inte ha en lagstiftning som bygger på detta upplevda äckel inför penetration, sperma och män som du har som utgångspunkt. Det är politiserad rättvisa enligt ett extremt feministiskt perspektiv.

Kvinnan kan själv skydda sig mot både graviditet och könssjukdomar genom användandet av t ex piller eller spiral kombinerat med femidom. Det är fullständigt rimligt att var och en måste ta ansvar för att skydda sig.

Kvinnans vuxna sexualitet kan inte i ett jämställt och rättssäkert samhälle vara mäns och pojkars ansvar som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in