Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Nej, jag har inte sagt så, men självklart finns det fall där män hävdat detta. Eller, har du bevisning för att så inte är fallet, så varsegod att presentera dessa för oss...
Snarare du som ska bevisa att det finns fall där mannen säger:
"jag vill inte ha sex med dig om du inte tar p-piller eller annat p-skydd!" och där kvinnan har sagt att hon har p-medel, fast hon ljuger om det. Känner du till något sådant fall, överhuvudtaget?
Jag känner inte till ett enda fall där män har krävt skydd för att vilja ha sex. Män brukar i regel chansa...
Jag känner tex. till fall där män har
antagit att kvinnan har skydd, men inte ens frågat om det. Och där kvinnan faktiskt inte har haft skydd, utan bara kört med "säkra perioder". Eller har haft skydd, men inte fått frågan om det. Detta berätta kvinnor om, ofta. Och undrar över varför män inte bryr sig mer.......
Och jag vet fall där män har frågat "har du skydd?". Men
inte krävt skydd. Utan bara velat veta, så att han vet om han ska använda kondom eller inte. Dvs.: tagit ansvar!
Och jag vet ett fall där mannen visste att kvinnan inte var skyddad. Och när hon sa att hon ville ha kondom pga. att hon inte hade skydd, så sa han "om du vill ha kondom, så kan vi lika gärna skita i sex". Och så hade de sex... Och hon blev gravid. Och han krävde abort. Hotade rentav henne till att göra abort.
Men jag vet som sagt var inte ett enda fall där män har krävt att kvinnan ha p-medel, för att han ska vilja ha sex med kvinnan. Om du vet något, är det du som får langa fram bevis för det.