2026-06-28, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Såhär lät det 2024. Man blir så trött när man hör att "vi har ju ett arbetsgivaransvar", trots att gubben lider av ett obotligt tillstånd. Kollegorna måste ju också tycka att det är besvärande att jobba tillsammans med en sådan människa. #375

Försvarsanställd politiker avgår efter sexchatt – ”djupt ångerfull” | Sveriges Radio https://share.google/Ji2CfHPPKyYDUHSRS
Hur sjutton kan man uttrycka sig som att han helt plötsligt fått för sig: ”… fått klart för sig att detta är en sjukdom” ? Något han inte kan rå för? (Jävligt lättköpt)

Som om att han bara lätt hade drabbats av lite tillfälliga övergående vattkoppor??
Det här är ju för fan lika dödligt som Ebola för barn som kommer i hans närhet!

Det är inte en sjukdom i bemärkelse av virus eller bakterier, cellförändringar o.dyl. Det här är en grav beteendestörning som förstör barn!

Leif är väl snart pensionär men jag hoppas Försvarsmakten lär sig att inte utsätta barn och övrig personal för sådana som han.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2026-06-28 kl. 07:05.
Citera
2026-06-28, 09:39
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ja, den ser vi fram emot. Interiören måste vara någonting alldeles extra. Pedofilnästet som tillhört #746 har dock en hel räcka bilder i annonsen, så man kan göra en rundvandring utan att behöva vara på plats. Inredningsmässigt är det ingenting som sticker ut eller skulle locka något glansigt inredningsmagasin till att göra ett reportage.

Dumpen har ju skapat en hel del jobb för mäklare runt om i sverige. Den enes bröd den andres död.
Citera
2026-06-28, 09:44
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Man undrar faktiskt vad mäklaren vet. Normalt sett har dom ju skyldighet att ta reda på allt möjligt om objekten dom förmedlar. Tror dock inte att det innebär att dom också ska djupdyka i ägarens personliga historik. Hade jag varit mäklare hade jag tackat nej av moraliska skäl. #746

Undrar om det räknas som dolt fel, att hus objektet tillhört en dumpen gädda men köparen inte fått den informationen

746
Citera
2026-06-28, 10:33
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ja, den ser vi fram emot. Interiören måste vara någonting alldeles extra. Pedofilnästet som tillhört #746 har dock en hel räcka bilder i annonsen, så man kan göra en rundvandring utan att behöva vara på plats. Inredningsmässigt är det ingenting som sticker ut eller skulle locka något glansigt inredningsmagasin till att göra ett reportage.
Alltså såg ni väggen/tapeten med fotograferad sten? Det var ta mig fan det mest gäddiga jag sett. Folk har så förbannat dålig smak, men ”gäddfräscht” är nog en av de värsta stilarna.

Nån som vet när bilderna på Hifi-Nicklas gäddbo (785) släpps? Han skulle ju få en nystart enligt han kompis som skrev här. Han kanske vill ha lite fler spatiösa rum denna gång, typ 6-7 rum fördelat på 55 kvm, snarare än 5?
Citera
2026-06-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Undrar om det räknas som dolt fel, att hus objektet tillhört en dumpen gädda men köparen inte fått den informationen

746
Nja, huruvida man tror på att mentala smittor kan sätta sig i väggarna så ingår de inte i marknadsvärdet om inte köparen har kännedom och lägger en vikt i det.
Jag skulle ha svårt att köpa det huset med minnet av chatloggarna och konfrontationen.
Citera
2026-06-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Alltså såg ni väggen/tapeten med fotograferad sten? Det var ta mig fan det mest gäddiga jag sett. Folk har så förbannat dålig smak, men ”gäddfräscht” är nog en av de värsta stilarna.

Nån som vet när bilderna på Hifi-Nicklas gäddbo (785) släpps? Han skulle ju få en nystart enligt han kompis som skrev här. Han kanske vill ha lite fler spatiösa rum denna gång, typ 6-7 rum fördelat på 55 kvm, snarare än 5?

Sinnessjukt kul
Citera
2026-06-28, 11:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sinnessjukt kul

Sinnessjukt kul när det går uppför gäddorna att deras sexchattande med vad de tror är barn får konsekvenser. Raketcepets utbrott, minst lika sinnessjukt. Lyssna på hans arga samtal.

588
Senast redigerad av anorto 2026-06-28 kl. 11:12.
Citera
2026-06-28, 12:52
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hur sjutton kan man uttrycka sig som att han helt plötsligt fått för sig: ”… fått klart för sig att detta är en sjukdom” ? Något han inte kan rå för? (Jävligt lättköpt)

Som om att han bara lätt hade drabbats av lite tillfälliga övergående vattkoppor??
Det här är ju för fan lika dödligt som Ebola för barn som kommer i hans närhet!

Det är inte en sjukdom i bemärkelse av virus eller bakterier, cellförändringar o.dyl. Det här är en grav beteendestörning som förstör barn!

Leif är väl snart pensionär men jag hoppas Försvarsmakten lär sig att inte utsätta barn och övrig personal för sådana som han.
Det verkar ju som att Försvarsmakten inte heller riktigt insett allvaret, såvida dom inte satte honom på arkivarbete i källaren efter konfrontationen. Hur pass allvarligt Leifs problem är verkar inte riktigt ha landat hos hustrun heller eftersom dom fortfarande bor tillsammans. Och för gubben själv har det nog inte sjunkit in så som det borde eftersom paret fortfarande bor kvar i Arvidsjaur. Helt obegripligt. #375
Citera
2026-06-28, 13:05
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

En sak kan man i alla fall inte anklaga #746 för - han har inte släppt in vita-hemshäxan. Men å andra sidan, det blev Baron von Kitsch som fick äran istället. Givet ägarens personliga historik så blir det ännu värre när man beskådar eländet. Interiörbilderna är nästan som en ny konfrontation med #746. Precis som du väntar jag också med spänning på att få ta del av interiören i Huddinge-residenset. Det kanske är bäst att göra sej mentalt förberedd inför vad man kommer att få se. Vad kan det vara? Ljusgrå glittertapet? Spegelväggar? Rosa fluff här och där? Leopardmönster? #785
Citera
2026-06-28, 13:07
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:

746
Haha, ja det borde det faktiskt göra. Tänk att ha köpt huset och precis flyttat in och så kommer grannarna och berättar att huset tillhört en sinnessjukt äcklig pedofil. Trivselfaktorn skulle sjunka till botten direkt. #746
Citera
2026-06-28, 13:12
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Dumpen har ju skapat en hel del jobb för mäklare runt om i sverige. Den enes bröd den andres död.
Ja, dom har ju det. Tyvärr inte i den omfattning som det borde vara eftersom flera gäddor bor kvar, ibland t o m med sina fruar/sambor som om ingenting hänt. #375 är ju en av dom. I hans fall är det extra märkligt eftersom han påstod att frun skulle döda honom om hon fick reda på vad han pysslat med. #375 lever fortfarande och bor dessutom tillsammans med henne.
Citera
2026-06-28, 13:41
Avstängd
Citat:
Ja, dom har ju det. Tyvärr inte i den omfattning som det borde vara eftersom flera gäddor bor kvar, ibland t o m med sina fruar/sambor som om ingenting hänt. #375 är ju en av dom. I hans fall är det extra märkligt eftersom han påstod att frun skulle döda honom om hon fick reda på vad han pysslat med. #375 lever fortfarande och bor dessutom tillsammans med henne.

Mycket renoverat på senare år, så måste ha hänt ägaren något extraordinärt för att han ska flytta. Liksom med 785. Vad kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in