Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Jag påstår att Chippa och Linnéa hade planerat sin otrohet i Kroatien.
Du påstår att de inte gjorde det.
Citat:
Du verkar argumentera för att det hela var en slump.
En slump vad?
Citat:
Enligt dig är han någon form av gentleman som erkände sin otrohet och gjorde slut med Julia när han kom hem.
Det var ju exakt det han gjorde, även om det inte gör honom till gentleman däremot att han uppfyllde kravet på ärlighet som kan ställas när någon hoppat i säng med någon annan.
Citat:
Vänligen utvecka det.
Länka DINA bevis på att det hela var en slump. Länka dina bevis på allt du påstår har "gått rätt till" innan Chrippa är hemma och gör slut.
Detta är halmgubbar eftersom jag inte påstått det.
Citat:
Just det där Julia filmade har vi alla sett. Han skriker och packar en väska, Julia är hysteriskm Chrippa skriker att det är över och erkänner det är han och Linnéa nu.
Där du och jag har en helt olika bild är: att enligt DIG; dagen han reste till grabbhelgen, rave i Kroatien, hade som intention att bara festa med grabbarna. Men fina Chrippa blev out of the blue så kär i någon annan så han kommer hem och dumpade mamman till hans barn. Eller? Utveckla detta.
Nej, Linnea var inbjuden att delta och det var väl någon festival de skulle på. Julia visste att Linnea kanske skulle dyka upp eftersom Chrippa sagt det innan han åkte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Så enligt dig kan man lova någon vad fan som helst, men när man ÄNDRAR sig och står för det senaste man tycker är det inte en lögn.
Nej, men när det gäller känslor kan man inte lova att de aldrig förändras, utan då ligger vikten vid att man tar ansvar och är ärlig om/när de gör det.
Citat:
Jag LOVAR att Vänsterpartiet inte kommer sitta i min regering
Nu EFTER valet så gör de.
Det är ingen lögn.
Intressant take på konceptet lögn.
Nej, det skulle nog betraktas som att du gav uttryck för en naiv förhoppning faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Micro är helt rökt i den här tråden.
Hon sitter i åratal och granskar Rask utifrån en stenhård moralisk kompass,
för att i nästa sekund förvandlas till en ryggradslös försvarsadvokat åt Chrippa.
Att påstå att Chrippa är the Good Guy för att han dumpade Julia efter att han haft en hemlig älskarinna i Kroatien är patetiskt.
Det var inget rakryggat uppbrott.
I hemlighet bjöd han ut en annan kvinna på utlandssemester medan mamman till sitt barn satt hemma ovetandes.
Han testkörde Linnéa som föll väl ut.
Där och då valde han bort sin familj.
Sanningen är att Micro gladeligen omdefinierar ordet lögn så länge det skyddar hennes idol.
Nej, han hade sagt till Julia att Linnea kunde dyka upp - hemligare än så var det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Beskriv fältet du referar till och var i fältet du placerar det Chrippa gjorde. Hur det inte är lögner eller att ljuga.
Om jag LOVAR dig på heder och samvete, på vår gemensamma dotter och våra 10 år tillsammans att Linnéa INTE ska till Kroatien och skäller ut dig för att du är en svartsjuk galning som misstror mig som ens FRÅGAR om det är så, då ljuger jag inte fast jag medvetet talar osanning. Hur? Utveckla detta.
Jag förstår verkligen inte. Hjälp mig att förstå dig och förklara hur detta inte är att ljuga utan det är inom "ett stort fält".
Som sagt: Beskriv fältet du referar till och var i det fältet du placerar det Chrippa gjorde. Och hur det inte är lögner eller att ljuga. Tack på förhand.
Det där är inte applicerbart någonstans.