Idag, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Lyssna vad Christopher säger är han som pratar. Du bad om bevis och fick det. Jobbigt va?
Att du orkar spendera tid och svara dessa småpittar och vintanter till troll är imponerande.

OnT: Hinken har tydligen inte använt mobilen på 2 dagar men spammar Snap med skräpmat dygnet runt. Hon är smart hon.
Citera
Idag, 00:25
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Att du orkar spendera tid och svara dessa småpittar och vintanter till troll är imponerande.

OnT: Hinken har tydligen inte använt mobilen på 2 dagar men spammar Snap med skräpmat dygnet runt. Hon är smart hon.

Varför är alla dina inlägg i denna tråd där du försvarar Jockiboi? Ditt konto är ju 10 år.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Varför är alla dina inlägg i denna tråd där du försvarar Jockiboi? Ditt konto är ju 10 år.
Vem är Jockiboi och vad har denna med tråden att göra? Ditt konto är ju 11 år.
Citera
Idag, 06:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Du vet förmodligen mycket väl att det inte finns ett enda bevis.

Det vi vet och knappast betvivlar sanningshalten i är att Chrippa sagt att under ett gräl i Stockholm, när de bodde i lägenheten de bodde i när han blev häktad för misshandel på Linnéa, så ställde han sig bakom dottern som fick en putt från Linnéa som var ämnad för honom när han parerade. Dottern ramlade omkull. Ingen av dem förutsåg att det skulle bli så.

Sinnessjukt oansvarigt av dem båda. Barnmisshandel? Nej förmodligen inte, men ingen av oss var där. Det ligger på Chrippa och Linnéas samvete då alla normalbegåvade som hört historien är ense om att de där och då om inte tidigare borde ha gjort slut istället för att låta deras gräl gå ut över ett barn.

Jag vet att det inte finns några direkta juridiska bevis på fysisk misshandel, men har man hängt med i det här sjuka dramat finns det tillräckligt med bevis på hur illa barnet har farit.

Alla dessa bråk som dottern har tvingats bevittna är en form av psykisk misshandel i sig.
Julia har säkert sin del i kaoset, men det största ansvaret ligger på Chrippa och Linnéa.
Linnéa visste mycket väl att Chrippa hade ett barn och ett bagage när de gick in i det här.

Chrippa i sin tur borde ha skött det tusen gånger snyggare när han lämnade sin familj, för allas bästa.
Istället valde de att göra sina bråk offentliga.
Bara den stressen skadar ett barn enormt, och nu sitter dottern säkert och undrar och saknar sin pappa.

Att folk i tråden dessutom påstår att en ung och omogen Linnéa skulle bli dotterns "nya mamma" är bara helt befängt.

Chrippa är hennes pappa och Julia är hennes mamma det är en biologisk sanning som ingen kan ta ifrån henne, oavsett hur mycket Chrippa och Linnéa fansen här i tråden försöker måla upp en ny solskenshistoria.
Citera
Idag, 07:07
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tack! Du bevisade just min poäng

2,5 timme av badbollens lögner, jag skulle hellre dra ballen i gruset än att lyssna på den där rikstönten.

Facts dont lie

Det är chrippa som snackar I typ hela videon.
Antagligen enda gången han faktiskt talade sanning men tvingades ta tillbaka allt...
Citera
Idag, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Det är chrippa som snackar I typ hela videon.
Antagligen enda gången han faktiskt talade sanning men tvingades ta tillbaka allt...

Ja videon i Barcelona där han tar tillbaka allt, där det är väldigt uppenbart att han läser från ett manus bredvid kameran och där Linnea sitter bredvid honom sur och bestämd där det ser ut som att hon har en pistol i hans rygg och filmar hämtat från en kidnappningsvideo från USA på 70-talet, är ju väldigt bisarr. Det är uppenbart Linneas ord och man ser hur rädd Christopher är.
Citera
Idag, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag påstår att Chippa och Linnéa hade planerat sin otrohet i Kroatien.
Du påstår att de inte gjorde det.

Citat:
Du verkar argumentera för att det hela var en slump.
En slump vad?

Citat:
Enligt dig är han någon form av gentleman som erkände sin otrohet och gjorde slut med Julia när han kom hem.
Det var ju exakt det han gjorde, även om det inte gör honom till gentleman däremot att han uppfyllde kravet på ärlighet som kan ställas när någon hoppat i säng med någon annan.

Citat:
Vänligen utvecka det.
Länka DINA bevis på att det hela var en slump. Länka dina bevis på allt du påstår har "gått rätt till" innan Chrippa är hemma och gör slut.
Detta är halmgubbar eftersom jag inte påstått det.

Citat:
Just det där Julia filmade har vi alla sett. Han skriker och packar en väska, Julia är hysteriskm Chrippa skriker att det är över och erkänner det är han och Linnéa nu.

Där du och jag har en helt olika bild är: att enligt DIG; dagen han reste till grabbhelgen, rave i Kroatien, hade som intention att bara festa med grabbarna. Men fina Chrippa blev out of the blue så kär i någon annan så han kommer hem och dumpade mamman till hans barn. Eller? Utveckla detta.
Nej, Linnea var inbjuden att delta och det var väl någon festival de skulle på. Julia visste att Linnea kanske skulle dyka upp eftersom Chrippa sagt det innan han åkte.

Citat:
Så enligt dig kan man lova någon vad fan som helst, men när man ÄNDRAR sig och står för det senaste man tycker är det inte en lögn.
Nej, men när det gäller känslor kan man inte lova att de aldrig förändras, utan då ligger vikten vid att man tar ansvar och är ärlig om/när de gör det.

Citat:
Jag LOVAR att Vänsterpartiet inte kommer sitta i min regering
Nu EFTER valet så gör de.

Det är ingen lögn.

Intressant take på konceptet lögn.
Nej, det skulle nog betraktas som att du gav uttryck för en naiv förhoppning faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Micro är helt rökt i den här tråden.
Hon sitter i åratal och granskar Rask utifrån en stenhård moralisk kompass,
för att i nästa sekund förvandlas till en ryggradslös försvarsadvokat åt Chrippa.

Att påstå att Chrippa är the Good Guy för att han dumpade Julia efter att han haft en hemlig älskarinna i Kroatien är patetiskt.
Det var inget rakryggat uppbrott.
I hemlighet bjöd han ut en annan kvinna på utlandssemester medan mamman till sitt barn satt hemma ovetandes.
Han testkörde Linnéa som föll väl ut.
Där och då valde han bort sin familj.
Sanningen är att Micro gladeligen omdefinierar ordet lögn så länge det skyddar hennes idol.
Nej, han hade sagt till Julia att Linnea kunde dyka upp - hemligare än så var det inte.

Citat:
Beskriv fältet du referar till och var i fältet du placerar det Chrippa gjorde. Hur det inte är lögner eller att ljuga.

Om jag LOVAR dig på heder och samvete, på vår gemensamma dotter och våra 10 år tillsammans att Linnéa INTE ska till Kroatien och skäller ut dig för att du är en svartsjuk galning som misstror mig som ens FRÅGAR om det är så, då ljuger jag inte fast jag medvetet talar osanning. Hur? Utveckla detta.

Jag förstår verkligen inte. Hjälp mig att förstå dig och förklara hur detta inte är att ljuga utan det är inom "ett stort fält".

Som sagt: Beskriv fältet du referar till och var i det fältet du placerar det Chrippa gjorde. Och hur det inte är lögner eller att ljuga. Tack på förhand.
Det där är inte applicerbart någonstans.
Citera
Idag, 13:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag påstår att Chippa och Linnéa hade planerat sin otrohet i Kroatien.

Du verkar argumentera för att det hela var en slump.

Enligt dig är han någon form av gentleman som erkände sin otrohet och gjorde slut med Julia när han kom hem.

Vänligen utvecka det.
Länka DINA bevis på att det hela var en slump. Länka dina bevis på allt du påstår har "gått rätt till" innan Chrippa är hemma och gör slut.

Just det där Julia filmade har vi alla sett. Han skriker och packar en väska, Julia är hysteriskm Chrippa skriker att det är över och erkänner det är han och Linnéa nu.

Där du och jag har en helt olika bild är: att enligt DIG; dagen han reste till grabbhelgen, rave i Kroatien, hade som intention att bara festa med grabbarna. Men fina Chrippa blev out of the blue så kär i någon annan så han kommer hem och dumpade mamman till hans barn. Eller? Utveckla detta.
Lugna ner dig lite.

Han åkte hem och erkände sin otrohet efter att den hänt. Något Julia inte gjorde efter någon av alla sina otroheter.
Citera
Idag, 13:41
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Sådana som han förtjänar inte att kallas män 🤮
Har inte mycket över för kvinnor som vet att män är upptagna men iallafall ger sig in i det, dom passar varandra herr och fru kräfta och förtjänar all karma som kommer deras väg

Med tanke på att Julia var otrogen flera gånger mot Chrippa utan att berätta det och göra slut så tycker jag inte att man kan fördöma att Chrippa var otrogen mot henne. Och gjorde slit direkt efteråt.
Citera
Idag, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Ja videon i Barcelona där han tar tillbaka allt, där det är väldigt uppenbart att han läser från ett manus bredvid kameran och där Linnea sitter bredvid honom sur och bestämd där det ser ut som att hon har en pistol i hans rygg och filmar hämtat från en kidnappningsvideo från USA på 70-talet, är ju väldigt bisarr. Det är uppenbart Linneas ord och man ser hur rädd Christopher är.

Videon C & L släppte i Barcelona kom innan allt brakade till ordentligt.
Linnea släppte sin egna Sanning nån dag efter att dom kom hem från Barcelona.

Efter det så följde Christofer på med sin Sanning.
Christofer har själv sagt att Linneas mamma var tvungen att ge sitt godkännande, innan Barcelona videon släpptes. Det är Christofer's ord..
Citera
Idag, 14:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du påstår att de inte gjorde det.

En slump vad?

Det var ju exakt det han gjorde, även om det inte gör honom till gentleman däremot att han uppfyllde kravet på ärlighet som kan ställas när någon hoppat i säng med någon annan.

Detta är halmgubbar eftersom jag inte påstått det.

Nej, Linnea var inbjuden att delta och det var väl någon festival de skulle på. Julia visste att Linnea kanske skulle dyka upp eftersom Chrippa sagt det innan han åkte.

Nej, men när det gäller känslor kan man inte lova att de aldrig förändras, utan då ligger vikten vid att man tar ansvar och är ärlig om/när de gör det.

Nej, det skulle nog betraktas som att du gav uttryck för en naiv förhoppning faktiskt.

Nej, han hade sagt till Julia att Linnea kunde dyka upp - hemligare än så var det inte.

Det där är inte applicerbart någonstans.

Nu påstår du plötsligt att Julia visste att Linnéa skulle med på resan?
Det blir otroligt ironiskt när ditt läger nyss grät efter stenhård bevisbörda, men nu hittar du på egna fakta helt fritt ur luften.
Var finns det sms, ljudklipp eller förhör som styrker det?
Hela din logik faller dessutom på sin egen orimlighet.
Om Julia visste om detta på förhand varför blev hon då fullständigt hysterisk på klippet när han kom hem och sa att han valde Linnéa?

Att du avfärdar Spritnota:s klockrena poäng om lögner med ett kort ”inte applicerbart” visar bara hur tom din argumentationslåda är.
Du är så desperat att skydda din idol att du hellre omdefinierar vad en lögn faktiskt betyder än att erkänna sanningen.
Citera
Idag, 14:34
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Med tanke på att Julia var otrogen flera gånger mot Chrippa utan att berätta det och göra slut så tycker jag inte att man kan fördöma att Chrippa var otrogen mot henne. Och gjorde slit direkt efteråt.

Jag tycker man kan döma dom alla för det hela. Otrohet är för veka människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in