2026-06-27, 21:15
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Känner samma sak med faktaresistiva människor. Yes, känn dig träffad.

Ändå är fakta gratis och går att läsa utan större problem.

Du är inte så smart som du tror. Jag kände inte till EU-domen, menade bara att den är ointressant med hänsyn till Dumpens pedofiler.

Svara på min tidigare ställda fråga istället, den var seriöst menad och hövligt ställd.
Citera
2026-06-27, 22:26
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Bla, bla, bla... En vuxen man som snackar fittslick och kuksug med vad han tror är en 13-14-årig tjej är pedofil, annars hamnar man inte i den situationen. "Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen".

Pedofiler ska ha sina liv sönderslagna, i brist på att de slås i sönder fysiskt.

Tack för att du så tydligt illustrerar exakt det jag precis beskrev. När argumenten och de juridiska fakta bits, så återstår bara bla bla bla och en öppen hyllning till fysiskt våld och utomrättsliga straff.

Du bekräftar precis min poäng: Du vill inte förstå skillnaden mellan en moraliskt förkastlig sexchatt mellan två vuxna och en klinisk, medicinsk diagnos. Du vill inte förstå skillnaden mellan Dumpens regisserade fällor och en rättssäker process. För dig är det mycket skönare att leva i en binär värld där ett hemmasnickrat antagande ger dig rätten att kräva att en människas liv slås i spillror.

Det är precis den här typen av medborgargarden och pöbelmentalitet som det västerländska rättssystemet byggdes för att skydda oss emot. Vi slutade med offentliga spöstraff och att slå sönder människor på torg i Sverige för flera hundra år sedan, just för att vi insåg att pöbeln inte ska vara domare. Sanning och skuld ska fastställas av opartiska domstolar med beviskrav - inte av anonyma konton på Flashback som styrs av känslor och hat.

Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
40.000 är väldigt lite i relation till skadaDock måste dumpen stå för rättegångskostnaderna på ca 500.000 förutom skadeståndet.100 liknande anmälningar ger en nätt summa på ca 50 miljoner, lägg därtill Eu- domen.Wotan kan väl alltid swisha för att stödja dumpen.
Kanske en cool summa på 40.000

Det är precis den här ekonomiska matematiken som Wotan och resten av gänget helt blundar för. De fokuserar på de enskilda 40 000 kronorna och missar att rättegångskostnaderna i dessa fall äter upp Dumpen inifrån. Inga swishkampanjer i världen räddar ett bolag från en nota på 50 miljoner när domarna väl börjar falla på löpande band under hösten.

Och som du säger, Wotan kan ju föregå med gott exempel och swisha en cool summa själv om det nu är så billigt.

Fast ärligt talat är det ingen idé att ens försöka svara eller föra en logisk dialog med Dumpen-anhängarna här i tråden längre. När man presenterar stenhårda juridiska fakta, medicinska definitioner av vad en diagnos faktiskt är och hur en rättsstat fungerar, så möts man av bla bla bla och en öppen önskan om att slå sönder människor fysiskt.

De har helt slut på argument. De är så förblindade av sitt eget hämndbegär och behovet av en digital romersk arena att de hellre monterar ner hela det västerländska rättssystemet och inför diktaturfasoner än att erkänna att de har fel. Det är bara att låta dem skrika av sig - verkligheten i form av EU-domen den 9 juli kommer att hinna ikapp dem ändå.
Citera
2026-06-27, 22:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Jag hörde en P3-dokumentär för några år sedan, om att pedofiler skaffade konton på nått gulligt hästspel online, som hette typ ”Mitt stall”, för att få kontakt med och grooma småtjejer. Jag blev så arg så att jag nästan började gråta i bilen. Vid de tillfällena skulle man vilja ha Raket-Sebbe, IT-foresikern, dans-fjollan 485 eller nån av er pedofilförsvarare ensam i en låst källare ocv en lagom tung kulhammare. Inte en tand kvar, inte ett helt ben i era kroppar, inte ett öga utan livslånga skador.
Om du försökt sätta dig in i Dumpens material, så finner du att kanaler som Mitt Stall är sällsynta. Som sagt, de fångar definitivt barngillare, men de flesta de fångar är osunda lättpåverkade personer, och dessa lägger Dumpen in i samma kategori som de värsta är i.

En felparkerare hamnar i samma kategori som en som medvetet kört ihjäl någon.
Citera
2026-06-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo Sara började sin karriär som fotomodell i Malmö sent 80-tal. Sara var skitsnygg (är, snygga drag och allt det där) sen ett hopp till flaggviftare på en gokartbana för barn men sen brakade det loss ordentligt när Putte kom in i bilden och Dumpen fick se ljuset för första gången.
Sara är väl ingen riktig knegare om man säger så men hon fixar nya lagar det lilla livet så det blir ändå godkänt på något konstigt sätt. Hon är så sjukt intelligent så man måste se upp med henne när hon har hybris.

Jag blev så ledsen när jag läste om hennes öde och önskar henne allt gott trots att hon nobbade mig.

Putte har inte förvärvsarbetat och det är väl ingen som gillar honom egentligen (?) Varför inte skicka den ranglige mannen till att ta värvning i hamnen eller så blir det inga stålar på kontot? Sköna resor där till Gulfstater där mänskliga rättigheter inte existerar men barnäktenskap däremot och guld så klart. Sara gillar inte dessa fylleresor. Ska vi gissa att Dumpen inte fanns med på dagordningen under trippen i öknen?

Intelligensen säger ju med egna ord att hon inte hade en så bra bild av Putte innan Dumpen sparkades igång men nu förväntar sig Magica de Hex att hela svenska folket ska svänga bara för att hon gjort det - glöm det!
finns det några bilder på sara som modell lr e det bara hennes ord om modelljobb ?
Citera
2026-06-27, 23:51
Medlem
Citat:
Inga svar som vanligt och riktigt oseriös.
På vilket sätt är frågan ” Tände du på
Greta 60 år när du var 14 år hypotetisk?
Kan du förklara om du vet vad hypotetiskt betyder ?
Det är uppenbart att många på tråden inser att ditt enda syfte här på tråden är att obstruera alla seriösa diskussioner om dumpen.
Berätta själv vad ditt syfte är här på tråden.

Som jag skrev i början. Jag har redan svarat på dina frågor.
Det är inte mitt problem att du inte förstår olika ord och svar.
Citera
2026-06-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Som jag skrev i början. Jag har redan svarat på dina frågor.
Det är inte mitt problem att du inte förstår olika ord och svar.

Inga svar igen. Du gör dig til åtlöje inför öppen ridå.
1. På vilket sätt är följande fråga hypotetisk?
"Tände du på Greta 60 år när du var fjorton år?"
Förklara gärna så vi alla förstår.
2.Vilket är ditt syfte att deltaga i denna tråd som handlar om dumpen?

Dessa frågor har jag definitivt inte fått något svar på och det blir svårt att förstå ickesvar.
Citera
2026-06-28, 01:38
Medlem
Citat:
Inga svar igen. Du gör dig til åtlöje inför öppen ridå.
1. På vilket sätt är följande fråga hypotetisk?
"Tände du på Greta 60 år när du var fjorton år?"

Förklara gärna så vi alla förstår.
2.Vilket är ditt syfte att deltaga i denna tråd som handlar om dumpen?

Dessa frågor har jag definitivt inte fått något svar på och det blir svårt att förstå ickesvar.

1. Därför Greta finns inte. Det blir en teoretisk fråga.(hypotetisk)

2. Att debattera Dumpen är syftet.
Citera
2026-06-28, 01:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Tack för att du så tydligt illustrerar exakt det jag precis beskrev. När argumenten och de juridiska fakta bits, så återstår bara bla bla bla och en öppen hyllning till fysiskt våld och utomrättsliga straff.

Du bekräftar precis min poäng: Du vill inte förstå skillnaden mellan en moraliskt förkastlig sexchatt mellan två vuxna och en klinisk, medicinsk diagnos. Du vill inte förstå skillnaden mellan Dumpens regisserade fällor och en rättssäker process. För dig är det mycket skönare att leva i en binär värld där ett hemmasnickrat antagande ger dig rätten att kräva att en människas liv slås i spillror.

Det är precis den här typen av medborgargarden och pöbelmentalitet som det västerländska rättssystemet byggdes för att skydda oss emot. Vi slutade med offentliga spöstraff och att slå sönder människor på torg i Sverige för flera hundra år sedan, just för att vi insåg att pöbeln inte ska vara domare. Sanning och skuld ska fastställas av opartiska domstolar med beviskrav - inte av anonyma konton på Flashback som styrs av känslor och hat.

Det är precis den här ekonomiska matematiken som Wotan och resten av gänget helt blundar för. De fokuserar på de enskilda 40 000 kronorna och missar att rättegångskostnaderna i dessa fall äter upp Dumpen inifrån. Inga swishkampanjer i världen räddar ett bolag från en nota på 50 miljoner när domarna väl börjar falla på löpande band under hösten.

Och som du säger, Wotan kan ju föregå med gott exempel och swisha en cool summa själv om det nu är så billigt.

Fast ärligt talat är det ingen idé att ens försöka svara eller föra en logisk dialog med Dumpen-anhängarna här i tråden längre. När man presenterar stenhårda juridiska fakta, medicinska definitioner av vad en diagnos faktiskt är och hur en rättsstat fungerar, så möts man av bla bla bla och en öppen önskan om att slå sönder människor fysiskt.

De har helt slut på argument. De är så förblindade av sitt eget hämndbegär och behovet av en digital romersk arena att de hellre monterar ner hela det västerländska rättssystemet och inför diktaturfasoner än att erkänna att de har fel. Det är bara att låta dem skrika av sig - verkligheten i form av EU-domen den 9 juli kommer att hinna ikapp dem ändå.
Du missar det viktigaste.
Gäddan tror att det är ett barn eller pedofilmamma som väntar vid mötesplatsen.
Det är ju detta som är så vidrigt och inte går att komma ifrån hur mycket man än försöker.
Citera
2026-06-28, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
1. Därför Greta finns inte. Det blir en teoretisk fråga.(hypotetisk)

2. Att debattera Dumpen är syftet.
Finns många Gretor och du vet mycket väl att det är en metafor , men väljer att ducka på sedvanligt fegt och oärligt sätt.
På vilket sätt debatterar du dumpen , med lögner , fultolkningar, fokusförflyttningar och falska påståenden?
Kallar du det för att debattera? Läs gärna på definitionen av debatt!
Du är inte ens ärlig med ditt egentliga syfte när det gäller deltagande i denna tråd.
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-28 kl. 01:49.
Citera
2026-06-28, 01:53
Medlem
Citat:
Finns många Gretor och du vet mycket väl att det är en metafor , men väljer att ducka på sedvanligt fegt och oärligt sätt.
På vilket sätt debatterar du dumpen , med lögner , fultolkningar, fokusförflyttningar och falska påståenden?
Kallar du det för att debattera? Läs gärna på definitionen av debatt!
Du är inte ens ärlig med ditt egentliga syfte när det gäller deltagande i denna tråd.

Håller du med om att det är en hypotetisk fråga? Och varför ställer du frågor för att sedan svara på dem själv? Det om något är väl en ohederlig stil att debattera på?

Ser bara ut som du projicerar.
Citera
2026-06-28, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du missar det viktigaste.
Gäddan tror att det är ett barn eller pedofilmamma som väntar vid mötesplatsen.
Det är ju detta som är så vidrigt och inte går att komma ifrån hur mycket man än försöker.

Ja alla ord i världen kringgår inte att gäddorna faktiskt dyker upp på mötesplatsen med syfte att våldta ett barn.
Citera
2026-06-28, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du letar efter partipolitiska förklaringar när svaret i själva verket handlar om ren juridisk formalia. Svenska myndigheter agerar inte utifrån om de gillar eller ogillar Sara och Patrik; de agerar utifrån vilka lagliga verktyg de har i verktygslådan.

Det som har gjort att Dumpen har kunnat rulla på handlar om exakt samma kryphål som vi diskuterar i den här tråden: utgivningsbeviset. När Dumpen skaffade ett frivilligt utgivningsbevis klev de juridiskt sett in under Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL).

Myndigheter (som Polisen eller IMY) får enligt svensk grundlag aldrig gå in och förhandsgranska eller stänga ner en sajt med utgivningsbevis. Det spelar ingen roll om de hänger ut misstänkta pedofiler eller gängkriminella - grundlagsskyddet är lika starkt oavsett.

Eftersom de har en ansvarig utgivare kan myndigheterna inte bara stänga ner sidan. Varje enskild uthängning måste prövas retrospektivt i domstol som ett tryckfrihetsbrott (förtal) av Justitiekanslern (JK) eller genom privata åtal.

Så myndigheterna har inte varit "flata" på grund av dolda SD-sympatier. De har varit tvungna att följa den svenska grundlagen.

Det är precis därför den kommande EU-domen i juli är så monumental. Det är inte de svenska myndigheterna som kommer att stoppa detta genom att tänja på regler - det är EU-domstolen som kommer att slå fast att det svenska systemet med utgivningsbevis för den här typen av sajter bryter mot GDPR. Först då får svenska myndigheter som IMY de verktyg som krävs för att faktiskt kunna agera och dela ut miljonviten. Rättsstaten är trög, men den arbetar med lagboken, inte med politiska åsikter.
Nu menar jag inte att varenda myndighetsperson som varit inblandad sympatiserar med SD. Men jag är däremot helt övertygad att hade det funnits en liknande verksamhet där gängkriminella hängdes ut, eller män som köpte sex av utnyttjade prostituerade och dessa uthängningar lett till en massa med självmord så hade myndigheter agerat. Finns det något liknande exempel i något annat land med en massa självmord? På SVT går dokumentären To catch a predator dom tar upp detta klassiska program. Efter ett självmord så slutade programmet att sändas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in