Citat:
Ursprungligen postat av
förman
Jag förstår inte varför myndigheterna inte agerar mot dessa två. Även om varje enskild tjänsteman tänjer på regler och bestämmelser för att Jimmie Åkessons "hedervärda" medborgare ska få fortsätta, så vad det är det som gör att myndigheterna delar SD:s positiva bild av Sara och Patrik. Jag tror inte myndigheterna varit lika flata om något liknande projekt riktats mot gängkriminella. Kan det bevisas att ingen av de två arbetat förstår jag inte varför de ses som föredömen.
Förutom juridiska problem för myndigheter, så har de den polariserade bilden på fenomenet att ta hänsyn till, hur de än hanterar det så kommer de få kritik från något håll. Polis som fördömer får kritik, polis som hyllar får kritik, varför, folk blir inte utbildade i skolan på att välja att se till helheter. Att se till helheter är jobbigt och folk är lata och väljer att se det mesta i svart eller vitt.
Enskild medarbetare på myndigheter kan agera och ofta agerar dessa på indikering av oegentligheter. Det som kommit fram om Sara Patrik Dumpen, skulle medarbetare på Skatteverket kunna riva i. Men de riskerar då mycket för detta ses inte väl, och Dumpen letar intensivt efter möjligheter att skicka tillbaka skadan. Så medarbetarna riskerar på samma sätt av att angripa Dumpen, såsom det skapar risker för gäddorna att hamna på Dumpen och därmed få sönderslagna hus.
Detta gör att Dumpen håller på att bryta samman rättsstaten och demokratin med sina ogrundade påhopp på kritiker. Alla har rätt att kritisera men det tycket inte Dumpen, utom när de själva kritiserar.