2026-06-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Att du kallar 40 000 kronor för coola pengar efter att en människa har fått sitt liv totalt raserat, gått utan jobb i två år och blivit stämplad som paria i samhället, visar precis varför folk drar sig för att stämma i dagsläget.

Den ekonomiska upprättelsen i dagens svenska förtalsmål är ett skämt i förhållande till den brutala psykologiska och sociala kostnaden.

Men det absolut mest intressanta med ditt inlägg är när du skriver att han fick en stämpel som pedofil.

Vem har satt den stämpeln? Det är i alla fall inte rättsstaten och det är definitivt inte läkare eller psykiatriker. Pedofili är en specifik, klinisk psykiatrisk diagnos. Ingen i den här tråden eller på Dumpen har tillgång till männens läkarjournaler.

Sanningen är att den där stämpeln är helt och hållet hemmasnickrad. Man gör ett blixtsnabbt stenåldersantagande utifrån ett regisserat skådespel där en vuxen kvinna suttit och provocerat fram en chatt och sedan upphöjer man det antagandet till absolut medicinsk och juridisk sanning.

40.000 är väldigt lite i relation till skada
Dock måste dumpen stå för rättegångskostnaderna på ca 500.000 förutom skadeståndet.
100 liknande anmälningar ger en nätt summa på ca 50 miljoner, lägg därtill Eu- domen.
Wotan kan väl alltid swisha för att stödja dumpen.
Kanske en cool summa på 40.000
Citera
2026-06-27, 19:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Jag förstår inte varför myndigheterna inte agerar mot dessa två. Även om varje enskild tjänsteman tänjer på regler och bestämmelser för att Jimmie Åkessons "hedervärda" medborgare ska få fortsätta, så vad det är det som gör att myndigheterna delar SD:s positiva bild av Sara och Patrik. Jag tror inte myndigheterna varit lika flata om något liknande projekt riktats mot gängkriminella. Kan det bevisas att ingen av de två arbetat förstår jag inte varför de ses som föredömen.
Förutom juridiska problem för myndigheter, så har de den polariserade bilden på fenomenet att ta hänsyn till, hur de än hanterar det så kommer de få kritik från något håll. Polis som fördömer får kritik, polis som hyllar får kritik, varför, folk blir inte utbildade i skolan på att välja att se till helheter. Att se till helheter är jobbigt och folk är lata och väljer att se det mesta i svart eller vitt.

Enskild medarbetare på myndigheter kan agera och ofta agerar dessa på indikering av oegentligheter. Det som kommit fram om Sara Patrik Dumpen, skulle medarbetare på Skatteverket kunna riva i. Men de riskerar då mycket för detta ses inte väl, och Dumpen letar intensivt efter möjligheter att skicka tillbaka skadan. Så medarbetarna riskerar på samma sätt av att angripa Dumpen, såsom det skapar risker för gäddorna att hamna på Dumpen och därmed få sönderslagna hus.

Detta gör att Dumpen håller på att bryta samman rättsstaten och demokratin med sina ogrundade påhopp på kritiker. Alla har rätt att kritisera men det tycket inte Dumpen, utom när de själva kritiserar.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-27 kl. 19:09.
Citera
2026-06-27, 19:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ja, oerhört pinsamt. Bara att försöka få det till att de inte är pedofiler bara för att de inte har en klinisk diagnos eller juridisk dom (vilket vissa av dem tydligen har). Pedofil är ju inte bara den som rent praktiskt våldtagit ett barn, det handlar mer om "tändningsmönster" som Patrik och Sara brukar nämna. Jag fattar inte hur en vuxen öht kan tänka sexuellt om ett litet barn? Och hur man skulle kunna hamna i situationen att Dumpen konfronterar en, helt utan att man har intresse för barn sexuellt. Att man bara skulle kunna stå där av en slump "med kuken i näven" och vänta på en 13-årig kille eller tjej, eller en pedofilmamma med ett presumtivt offer i 5-8-årsåldern (SIC!)?

Det finns gott om tid för gäddan att inse hur fel det är och avsluta kontakten.
Men istället så gör sig gäddan i ordning och ger sig iväg till mötesplatsen för att utnyttja ett barn sexuellt.
Mycket illa av gäddan och ingen att tycka synd om.
Citera
2026-06-27, 19:18
Medlem
Loopmelons avatar
Snart 9 juli!!
Kommer vi få definitivt besked då??
Citera
2026-06-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förutom juridiska problem för myndigheter, så har de den polariserade bilden på fenomenet att ta hänsyn till, hur de än hanterar det så kommer de få kritik från något håll. Polis som fördömer får kritik, polis som hyllar får kritik, varför, folk blir inte utbildade i skolan på att välja att se till helheter. Att se till helheter är jobbigt och folk är lata och väljer att se det mesta i svart eller vitt.

Enskild medarbetare på myndigheter kan agera och ofta agerar dessa på indikering av oegentligheter. Det som kommit fram om Sara Patrik Dumpen, skulle medarbetare på Skatteverket kunna riva i. Men de riskerar då mycket för detta ses inte väl, och Dumpen letar intensivt efter möjligheter att skicka tillbaka skadan. Så medarbetarna riskerar på samma sätt av att angripa Dumpen, såsom det skapar risker för gäddorna att hamna på Dumpen och därmed få sönderslagna hus.

Detta gör att Dumpen håller på att bryta samman rättsstaten och demokratin med sina ogrundade påhopp på kritiker. Alla har rätt att kritisera men det tycket inte Dumpen, utom när de själva kritiserar.
Dumpen s.k. kritik bygger på överdrifter och rena lögner. Man skapar helt enkelt opinion med primitiva metoder som går hem hos naiva och lågutbildade som vill ha snabba och enkla lösningar på olika problem.
Citera
2026-06-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men istället så gör sig gäddan i ordning och ger sig iväg till mötesplatsen för att utnyttja ett barn sexuellt.

Jag tror att de flesta inser att majoriteten av gäddorna är där för att träffa barn på ett eller annat sätt.
Allt annat är naturligtvis naivt att tro, speciellt de som akitvt sökt på plattformar barn frekventerar.
Dock kan vi inte med 100 %säkerhet veta om det gäller samtliga. Vissa har ju blivit kontaktade av dumpen på s.k.vuxenplatttformar och ombetts byta plattform.
Bland dessa kan det definitivt finnas de som har haft andra bevekelsegrunder. Det är just här som rättssäkerhet kommer in.
Ingen att tycka synd om , ja. Slå ihjäl som din kompis Wotan förespråkar?
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-27 kl. 20:20.
Citera
2026-06-27, 19:52
Medlem
Citat:

Tror du på riktigt att en fjortis skulle möta upp en sån apa som Dumpen ställer upp med? Vad hände med grabbarna i skolan, idrottsföreningen, kompisens storebror osv? Det är så jävla dumt alltihopa och extremt onaturligt, du vet detta. Skulle plufsen på Dumpen finta bort alla dessa + naturen och fjortisen går all in på en gammal gubbe som dessutom ofta verkar lite efter dvs byfåne?

Varför är det så jävla svårt att förstå att pedofiler finns redan i barnets närhet och barnet raggar aldrig upp dessa online?
Citera
2026-06-27, 20:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag tror att de flesta inser att majoriteten av gäddorna är där för att träffa barn på ett eller annat sätt.
Allt annat är naturligtvis naivt att tro, speciellt de som akitvt sökt på plattformar barn frekventerar.
Dock kan vi inte med 100 %säkerhet veta om det gäller samtliga. Vissa har ju blivit kontaktade av dumpen på s.k.vuxenplatttformar och ombetts byta plattform.
Bland dessa kan det definitivt finnas de som har haft andra bevekelsegrunder.
Ingen att tycka synd om , ja. Slå ihjäl som din kompis Wotan förespråkar?
Det har ingen betydelse vad det är för plattformar.
Man ger sig inte iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.
Så enkelt är det. För de flesta.
Nu väntar jobb.
Önskar er en fortsatt fin kväll.
Citera
2026-06-27, 20:26
Medlem
Citat:
Nu väntar jobb.

Ok, som vanligt förstod du inte texten , för det enkla och primitiva är det rätta för dig . Komplexitet
kräver ju att man kan hålla två tankar samtidigt samt en hel del tankemöda.
Citera
2026-06-27, 20:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nu väntar jobb.
Ingen betydelse vilken plattform det är? Varför tjatas det då om att det är en plattform där barn är, (för att antyda att just gäddan ursprungligen är ute efter barn). Två fel: Nämn plattformar som bara är för barn. Och om de startat kommunikation på en vuxenplatform kan de inte ha förväntat sig ett barn, vilket gör att intentionen fånga ett barn inte funnits från början.

Eftersom det i stort endast är Dumpens barn på denna initierade kommunikation på vuxenkanalerna så kan man påstå att Dumpen skapar hela faderullan.

Jag har frågat hur mycket barn det finns som vill älska med äldre, något om detta borde Dumpen veta med den omfattande mängden krokar de har ute i internetverkligheten, men får inget svar. Och då de hävdar mängden, så är de svaret skyldiga.
Citera
2026-06-27, 20:57
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ingen betydelse vilken plattform det är? Varför tjatas det då om att det är en plattform där barn är, (för att antyda att just gäddan ursprungligen är ute efter barn). Två fel: Nämn plattformar som bara är för barn. Och om de startat kommunikation på en vuxenplatform kan de inte ha förväntat sig ett barn, vilket gör att intentionen fånga ett barn inte funnits från början.

Jag hörde en P3-dokumentär för några år sedan, om att pedofiler skaffade konton på nått gulligt hästspel online, som hette typ ”Mitt stall”, för att få kontakt med och grooma småtjejer. Jag blev så arg så att jag nästan började gråta i bilen. Vid de tillfällena skulle man vilja ha Raket-Sebbe, IT-foresikern, dans-fjollan 485 eller nån av er pedofilförsvarare ensam i en låst källare ocv en lagom tung kulhammare. Inte en tand kvar, inte ett helt ben i era kroppar, inte ett öga utan livslånga skador.
Citera
2026-06-27, 21:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Jag hörde en P3-dokumentär för några år sedan, om att pedofiler skaffade konton på nått gulligt hästspel online, som hette typ ”Mitt stall”, för att få kontakt med och grooma småtjejer. Jag blev så arg så att jag nästan började gråta i bilen. Vid de tillfällena skulle man vilja ha Raket-Sebbe, IT-foresikern, dans-fjollan 485 eller nån av er pedofilförsvarare ensam i en låst källare ocv en lagom tung kulhammare. Inte en tand kvar, inte ett helt ben i era kroppar, inte ett öga utan livslånga skador.
Känner samma sak med faktaresistiva människor. Yes, känn dig träffad.

Ändå är fakta gratis och går att läsa utan större problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in