2026-06-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Mjällbys Elliot Stroud på väg till Italien och Genoa för 28 miljoner.
Ingen Johanna-nivå på pengarna men ändå en hyfsad summa.
Inte klart ännu. Klubbarna är överens mer eller mindre men Hasse antyder att Stroud kan tänkas vilja stanna kontraktet ut och att klubben i så fall kommer respektera det och låta honom gå gratis i januari.

Sedan om det skulle bli en affär på 28 miljoner så är det faktiskt Mjällbys näst dyraste försäljning efter Törnqvist så det är inte så dåligt för en spelare med utgående kontrakt.
Citera
2026-06-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Inte klart ännu. Klubbarna är överens mer eller mindre men Hasse antyder att Stroud kan tänkas vilja stanna kontraktet ut och att klubben i så fall kommer respektera det och låta honom gå gratis i januari.

Sedan om det skulle bli en affär på 28 miljoner så är det faktiskt Mjällbys näst dyraste försäljning efter Törnqvist så det är inte så dåligt för en spelare med utgående kontrakt.

No-brainer att sälja då, 17 miljoner var lite mer tveksamt. Fast det är väl snarast lojalt av Stroud om han accepterar det och går nu, han får nog mer i egen ficka om det inte är en halvstor övergångssumma inblandad.
Citera
2026-06-27, 19:59
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Mjällbys Elliot Stroud på väg till Italien och Genoa för 28 miljoner.
Ingen Johanna-nivå på pengarna men ändå en hyfsad summa.

Jag tycker han är riktigt skicklig så jag hade gissat på både en högre summa en än bättre klubb.

Men det är kanske ett smart val av honom ändå, i Genoa lär han ha god chans att få speltid.
Citera
2026-06-27, 20:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tolle ny tränare för Sandviken. Kimmler fortfarande arbetslös.

Kul för honom. Han är kanske inte världens smidigaste människa men han är ju kompetent och erfaren. Kim lär få svårare att finna ett nytt tränaruppdrag, han har ju tyvärr gjort sig känd för att vara en rätt labil person.
Citera
2026-06-27, 22:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Jag tycker ni borde sälja.

Speciellt då vi möts 2 ggr efter uppehållet.
Citera
2026-06-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tycker ni borde sälja.

Speciellt då vi möts 2 ggr efter uppehållet.
Allt är fortfarande oklart.

På tisdag så kommer Stroud att stoppa Dembélé i sin högra ficka och då blir det Real Madrid istället för skräpklubben Genoa. Vi får ge oss till tåls.
Citera
2026-06-28, 01:06
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Allt är fortfarande oklart.

På tisdag så kommer Stroud att stoppa Dembélé i sin högra ficka och då blir det Real Madrid istället för skräpklubben Genoa. Vi får ge oss till tåls.
Otroligt viktigt för svensk fotboll att Stroud startar mot Frankrike.
Citera
2026-06-28, 10:10
Medlem
GAIS jagar Gustav Nordh från IK Brage

https://www.borlangetidning.se/sport/avslojar-allsvenska-klubben-jagar-gustav-nordh/?shareSource=iossharebutton
Citera
2026-06-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Sascha Empacher tipsar om Angelo i Sky Sports. Sky Sports är också de som rapporterat om AIK och andra större klubbars intresse, som sedan svenska kanaler snappat upp. Angelo tillhörde den relativt nystartade akademin Grassrunners FC och SPOCS-agenturen. Som Sascha Empacher grundat och äger. Ägaren har en direktlina till Sky Sports där han kan tipsa om sina egna spelare utan att redovisa relationen till dem.

https://www.youtube.com/watch?v=_u-z0MJGmfs
Jag kollade upp detta lite och den andre ägaren och grundaren av akademin är Gbenga Victor Agbejoye. Han är alltså pappa till Angelo. Jag tycker det låter som en ganska stor sannolikhet att Djurgården blivit rejält blåsta här, speciellt med tanke på att det verkar vara Bosses gäng som drivit igenom värvningen. Minns Musa

Vem vet spelaren kan ju vara bra såklart men både de faktum att han hajpats i Sky Sport och tagits ut i landslaget kan nu förklaras med nepotism.
Citera
2026-06-30, 13:11
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag kollade upp detta lite och den andre ägaren och grundaren av akademin är Gbenga Victor Agbejoye. Han är alltså pappa till Angelo. Jag tycker det låter som en ganska stor sannolikhet att Djurgården blivit rejält blåsta här, speciellt med tanke på att det verkar vara Bosses gäng som drivit igenom värvningen. Minns Musa

Vem vet spelaren kan ju vara bra såklart men både de faktum att han hajpats i Sky Sport och tagits ut i landslaget kan nu förklaras med nepotism.
Okej jävlar det går ännu djupare alltså. Han ser ju fin ut i klippen men hela jävsituationen får ju en absolut att tänka på Musa.
Citera
2026-06-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tycker han är riktigt skicklig så jag hade gissat på både en högre summa en än bättre klubb.

Men det är kanske ett smart val av honom ändå, i Genoa lär han ha god chans att få speltid.
Är inte Genua ett sådant där lag som chansar på nyförvärv och sen har typ 100 utlånade spelare?
Citera
2026-06-30, 20:56
Medlem
Sirius värvar 9:a från holländska andraligan. Gissar att det innebär att Ure lämnar. Ure spelade dock träningsmatchen mot Djurgården så det är gissningsvis inte klart med ny klubb.

https://www.siriusfotboll.se/nyheter/jesper-uneken-klar-for-sirius-fotboll/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in