2026-06-24, 12:20
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Hur är din magkänsla kring denna övergången?
Han är säkert duktig och jag var intresserad när han kopplades ihop med oss, däremot konstigt med Sascha Empachers haussningsoperation.
Citera
2026-06-24, 12:41
Medlem
Citat:
Vår VD tonade ner förväntningarna kring Jamestown i DIFpodden. Han menar att den största skillnaden är att Jamestown ger snabba svar, ungefär, vilket ger möjligheten att påbörja värvningsarbete tidigare än konkurrenter. Oklart hur detta skiljer sig från t.ex. Wyscout men det var ungefär vad han sa.
Överlag en övertro på att datasystem skulle vara något magiskt verktyg men eldas ju på av diverse konsulter och charlataner som von Heijne.

Jamestown och er nya datanörd är säkert duktiga men verkar ju knappast som de haft så mycket att göra med denna värvning, möjligen att Hahn har samma nationalitet som spelarens agent
Citera
2026-06-24, 12:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Han är säkert duktig och jag var intresserad när han kopplades ihop med oss, däremot konstigt med Sascha Empachers haussningsoperation.
Det heter silly season av en anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Överlag en övertro på att datasystem skulle vara något magiskt verktyg men eldas ju på av diverse konsulter och charlataner som von Heijne.

Jamestown och er nya datanörd är säkert duktiga men verkar ju knappast som de haft så mycket att göra med denna värvning, möjligen att Hahn har samma nationalitet som spelarens agent
Jag struntade helt i nyheten kring Jamestown till en början, men deras trackrecord väcker onekligen förhoppning.

Bosse jobbade mycket mot nordiska marknaden mot slutet, därför extra intressant med nytt Afrikaspår.
Citera
2026-06-24, 17:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Vår VD tonade ner förväntningarna kring Jamestown i DIFpodden.
Oj, så nu är jag förvirrad. Du har ju tonat UPP förväntningarna på Jonestown ända sedan i vintras. Vem skall man lyssna på, dig eller eran VD?

Hjälp!
Citera
2026-06-24, 17:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
von Heijne (om man nu följt honom...) har länge varit väldigt tydlig med att datasystemen bara är ett litet stöd i värvningsarbetet. När alla andra pratar om att börja jobba datastyrt så har han betonat att Bajen snarare jobbar datainformerat, för att ta ner det hela.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-24 kl. 17:14.
Citera
2026-06-24, 17:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Oj, så nu är jag förvirrad. Du har ju tonat UPP förväntningarna på Jonestown ända sedan i vintras. Vem skall man lyssna på, dig eller eran VD?

Hjälp!
Ja, fast jag har ju fått mina förväntningarna uppskruvade av skriverier i media?!
Citera
2026-06-24, 17:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ja, fast jag har ju fått mina förväntningarna uppskruvade av skriverier i media?!
Ok fine, då kanske du lärt dig något nu?
Citera
2026-06-24, 17:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ok fine, då kanske du lärt dig något nu?
Ja!

Vi har ju VD + Sportchef av yppersta toppklass. Det faller sig naturligt att man lär sig nytt när vi tar in klass på denna nivån.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/potter-hahn-rekryteringen-ar-bra-for-djurgarden

Potter tokhyllar Hahn i denna artikel.

Världsklass.
Senast redigerad av cokehyena 2026-06-24 kl. 17:25.
Citera
2026-06-26, 23:50
Medlem
eternussermos avatar
Tolle ny tränare för Sandviken. Kimmler fortfarande arbetslös.
Citera
2026-06-27, 08:17
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tolle ny tränare för Sandviken. Kimmler fortfarande arbetslös.
Blev glad av den här nyheten!
Citera
2026-06-27, 08:28
Medlem
Mjällbys Elliot Stroud på väg till Italien och Genoa för 28 miljoner.
Ingen Johanna-nivå på pengarna men ändå en hyfsad summa.
Citera
2026-06-27, 10:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Mjällbys Elliot Stroud på väg till Italien och Genoa för 28 miljoner.
Lite anmärkningsvärt (nästan gnaget-nivå, enligt Tue). Men han är 24 år och har utgående kontrakt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-27 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in