Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jo det är ju det också. Vi har en naturlig doft som faktiskt ska få oss att känna varann kåta som djur. Vi fan knullade som apor långt innan det fanns parfymer

För frän kan ju ta bort detta naturliga. Men kanske kommer med har man en partner kommer man också ursäkta rätt mycket. Att man älskar den personen och skiter i hur det luktar mer eller mindre.
Nja jag tror inte att man skiter i hur någon luktar utan att man har olika luktsinnen. Jag tål inte min mammas lukt till exempel. Hon luktar inte starkt av svett utan luktar bara illa på ett mer diffust vis. Unket, surt. Sjukdom. Hon luktar något vagt som en sjuk människa och så tog min ena syster upp det med hur illa vår mamma luktar och när jag tog upp det med en annan syster blev hon väldigt förvånad eftersom hon aldrig känt doften. Hon hade aldrig uppfattat något av en dålig lukt. Min ena syster kan alltså känna samma lukt jag känner medan den andra systern inte kan känna den.
När det gäller partners så tror jag att det är lite samma sak. Alla uppfattar vi dofter olika.
Män jag har haft längre relationer med har inte luktat illa och när de har gjort det har det varit helt andra saker. Den ena hade svårare problem med andedräkten en tid. Sådant kan vi alla få. En annan luktade "invandrare" och även jag började lukta det när jag var hos honom. Det var med andra ord hur hemmet luktade på samma vis andra människor kan lukta gamla osv.
Jag har väldigt svårt för hur illa mitt hem snabbt luktar men min syster och systerdotter uppfattar mitt hems doft som speciellt och kopplat till mig på ett positivt vis. Jag vill inte tro att jag går runt och luktar som härhemma men antagligen gör jag nog det jag också.
Mitt ena ex blev upprörd över att något ändrades med min doft för att han förknippade min doft som trygg. Faktum var att han tjatade mycket om hur jag doftade, att han inte fick nog av det dvs.