2026-06-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Jag förstår inte varför myndigheterna inte agerar mot dessa två. Även om varje enskild tjänsteman tänjer på regler och bestämmelser för att Jimmie Åkessons "hedervärda" medborgare ska få fortsätta, så vad det är det som gör att myndigheterna delar SD:s positiva bild av Sara och Patrik. Jag tror inte myndighterna varit lika flata om något liknande projekt riktats mot gängkriminella. Kan det bevisas att ingen av de två arbetat förstår jag inte varför de ses som föredömen.

Tror inte man vet hur man ska hantera dessa två arbetsskygga outsiders. Dumpen slänger ändå upp underhållningen på en utländsk server och den tjänstemannen som jävlats kan räkna med att få se sin deklaration bland gubbarna online, så jobbar Dumpen så det går inte att komma åt dom, vattentätt.

Dumpen gör en del gött också så klart vilket väger över så det fortsätter (hoppas jag).

Nu är Dumpen därute nånstans och räddar barn där staten och naturen brustit.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-06-27 kl. 12:15.
Citera
2026-06-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
1. Första frågan väljer jag att inte svara på. (Det är också ett svar)

2. Jag har svarat på fråga nummer två tidigare. Sedan är den vinklad p.g.a. den är hypotetisk.
Eller menar du en specifik person? "Greta"

3 .Har jag svarat på tidigare. Med källor. B.la. från Who

4. Har jag svarat på tidigare. Att det sannolikt finns fler offer då förövaren oftast är inom familjen/släkten.

5. Vad är en upprättelse om inte det?

Din andra hypotetiska fråga om att barn kan tända på en vuxen peron. Ger ett sken av att det kan finnas ett samtycke från barnet.

Inga svar som vanligt och riktigt oseriös.
På vilket sätt är frågan ” Tände du på
Greta 60 år när du var 14 år hypotetisk?
Kan du förklara om du vet vad hypotetiskt betyder ?
Det är uppenbart att många på tråden inser att ditt enda syfte här på tråden är att obstruera alla seriösa diskussioner om dumpen.
Berätta själv vad ditt syfte är här på tråden.
Citera
2026-06-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo Sara började sin karriär som fotomodell i Malmö sent 80-tal. Sara var skitsnygg (är, snygga drag och allt det där) sen ett hopp till flaggviftare på en gokartbana för barn men sen brakade det loss ordentligt när Putte kom in i bilden och Dumpen fick se ljuset för första gången.
Sara är väl ingen riktig knegare om man säger så men hon fixar nya lagar det lilla livet så det blir ändå godkänt på något konstigt sätt. Hon är så sjukt intelligent så man måste se upp med henne när hon har hybris.

Jag blev så ledsen när jag läste om hennes öde och önskar henne allt gott trots att hon nobbade mig.

Putte har inte förvärvsarbetat och det är väl ingen som gillar honom egentligen (?) Varför inte skicka den ranglige mannen till att ta värvning i hamnen eller så blir det inga stålar på kontot? Sköna resor där till Gulfstater där mänskliga rättigheter inte existerar men barnäktenskap däremot och guld så klart. Sara gillar inte dessa fylleresor. Ska vi gissa att Dumpen inte fanns med på dagordningen under trippen i öknen?

Intelligensen säger ju med egna ord att hon inte hade en så bra bild av Putte innan Dumpen sparkades igång men nu förväntar sig Magica de Hex att hela svenska folket ska svänga bara för att hon gjort det - glöm det!

Det märkliga är ju att folk tycker att Patrik var bäst när han slog världsrekord i höjdhopp sedan 1987 som snart är 40 år sedan och idag är han riktigt fet, orkar inte springa efter gäddor då han blir anfådd bara han sätter sig i bilen. Han dricker öl hela tide då de filmar att de är på restaurang påväg till att konfrontera "gäddorna". Min fråga är vad är det Patrik gör som är så bra OM man bortser från Dumpen?
Citera
2026-06-27, 17:28
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Jag förstår inte varför myndigheterna inte agerar mot dessa två. Även om varje enskild tjänsteman tänjer på regler och bestämmelser för att Jimmie Åkessons "hedervärda" medborgare ska få fortsätta, så vad det är det som gör att myndigheterna delar SD:s positiva bild av Sara och Patrik. Jag tror inte myndighterna varit lika flata om något liknande projekt riktats mot gängkriminella. Kan det bevisas att ingen av de två arbetat förstår jag inte varför de ses som föredömen.

Du letar efter partipolitiska förklaringar när svaret i själva verket handlar om ren juridisk formalia. Svenska myndigheter agerar inte utifrån om de gillar eller ogillar Sara och Patrik; de agerar utifrån vilka lagliga verktyg de har i verktygslådan.

Det som har gjort att Dumpen har kunnat rulla på handlar om exakt samma kryphål som vi diskuterar i den här tråden: utgivningsbeviset. När Dumpen skaffade ett frivilligt utgivningsbevis klev de juridiskt sett in under Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL).

Myndigheter (som Polisen eller IMY) får enligt svensk grundlag aldrig gå in och förhandsgranska eller stänga ner en sajt med utgivningsbevis. Det spelar ingen roll om de hänger ut misstänkta pedofiler eller gängkriminella - grundlagsskyddet är lika starkt oavsett.

Eftersom de har en ansvarig utgivare kan myndigheterna inte bara stänga ner sidan. Varje enskild uthängning måste prövas retrospektivt i domstol som ett tryckfrihetsbrott (förtal) av Justitiekanslern (JK) eller genom privata åtal.

Så myndigheterna har inte varit "flata" på grund av dolda SD-sympatier. De har varit tvungna att följa den svenska grundlagen.

Det är precis därför den kommande EU-domen i juli är så monumental. Det är inte de svenska myndigheterna som kommer att stoppa detta genom att tänja på regler - det är EU-domstolen som kommer att slå fast att det svenska systemet med utgivningsbevis för den här typen av sajter bryter mot GDPR. Först då får svenska myndigheter som IMY de verktyg som krävs för att faktiskt kunna agera och dela ut miljonviten. Rättsstaten är trög, men den arbetar med lagboken, inte med politiska åsikter.
Citera
2026-06-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ni kan väl stämma på redan nu? #342 lyckades ju och fick coola 40'000 i fickan efter två år utan jobb och stämpel som pedofil och paria i samhället. Varför vänta på nån ointressant EU-dom om Lexbase och GDPR?

Han som lyckades doxxa dig för ett par månader sen? hur gick det med de?
Citera
2026-06-27, 18:25
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ni kan väl stämma på redan nu? #342 lyckades ju och fick coola 40'000 i fickan efter två år utan jobb och stämpel som pedofil och paria i samhället. Varför vänta på nån ointressant EU-dom om Lexbase och GDPR?

Att du kallar 40 000 kronor för coola pengar efter att en människa har fått sitt liv totalt raserat, gått utan jobb i två år och blivit stämplad som paria i samhället, visar precis varför folk drar sig för att stämma i dagsläget.

Den ekonomiska upprättelsen i dagens svenska förtalsmål är ett skämt i förhållande till den brutala psykologiska och sociala kostnaden.

Men det absolut mest intressanta med ditt inlägg är när du skriver att han fick en stämpel som pedofil.

Vem har satt den stämpeln? Det är i alla fall inte rättsstaten och det är definitivt inte läkare eller psykiatriker. Pedofili är en specifik, klinisk psykiatrisk diagnos. Ingen i den här tråden eller på Dumpen har tillgång till männens läkarjournaler.

Sanningen är att den där stämpeln är helt och hållet hemmasnickrad. Man gör ett blixtsnabbt stenåldersantagande utifrån ett regisserat skådespel där en vuxen kvinna suttit och provocerat fram en chatt och sedan upphöjer man det antagandet till absolut medicinsk och juridisk sanning.
Citera
2026-06-27, 18:38
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ointressant? Kan du snälla läsa på och förstå vad det innebär? Du kan säga adjö till dit snokande på mrkoll, lexbase, krimfup, rubbet. Det är något som slår mot hela utgivningsbeviset och YGL/TF.

Försök att snälla få in det? Grova brott mot GDPR är dock inget man hihihi åt, det är helt sjuka böter/skadestånd på det.

För sista gången nu, läs på. För din egen skull så du vet vad du ens yttrar dig om.

Läs denna tråd, https://www.flashback.org/showthread.php?p=95284852&posted=1#p95284852

Sen googlar du C-199/24. X timmar senare är du välkommen åter med en vettig åsikt.
Citera
2026-06-27, 18:38
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Att du kallar 40 000 kronor för coola pengar efter att en människa har fått sitt liv totalt raserat, gått utan jobb i två år och blivit stämplad som paria i samhället, visar precis varför folk drar sig för att stämma i dagsläget.

Den ekonomiska upprättelsen i dagens svenska förtalsmål är ett skämt i förhållande till den brutala psykologiska och sociala kostnaden.

Men det absolut mest intressanta med ditt inlägg är när du skriver att han fick en stämpel som pedofil.

Vem har satt den stämpeln? Det är i alla fall inte rättsstaten och det är definitivt inte läkare eller psykiatriker. Pedofili är en specifik, klinisk psykiatrisk diagnos. Ingen i den här tråden eller på Dumpen har tillgång till männens läkarjournaler.

Sanningen är att den där stämpeln är helt och hållet hemmasnickrad. Man gör ett blixtsnabbt stenåldersantagande utifrån ett regisserat skådespel där en vuxen kvinna suttit och provocerat fram en chatt och sedan upphöjer man det antagandet till absolut medicinsk och juridisk sanning.

Bla, bla, bla... En vuxen man som snackar fittslick och kuksug med vad han tror är en 13-14-årig tjej är pedofil, annars hamnar man inte i den situationen. "Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen".

Pedofiler ska ha sina liv sönderslagna, i brist på att de slås i sönder fysiskt.
Citera
2026-06-27, 18:42
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Han som lyckades doxxa dig för ett par månader sen? hur gick det med de?

Doxxa, betyder det att han fick reda på min identitet? Inte konstigt då jag swishade honom en krona från mitt eget mobilnummer och man kan se namnet på swish. Det gick liksom ut på att han skulle veta att folk hatar honom. Eller menar du att han var smart nog att koppla ihop mitt konto här på FB med att det var jag som swishade, vem bryr sig? Fördelen med att inte vara rätt för någon, inte bry sig om något och att jag gärna hade tagit böterna är att man kan göra vad man vill. Allt utom att vara pedofil, för det borde det vara dödsstraff på.
Citera
2026-06-27, 18:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Bla, bla, bla... En vuxen man som snackar fittslick och kuksug med vad han tror är en 13-14-årig tjej är pedofil, annars hamnar man inte i den situationen. "Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen".

Pedofiler ska ha sina liv sönderslagna, i brist på att de slås i sönder fysiskt.
Ja, det finns ingen ursäkt.
Ser bara dumt ut att försöka förminska det gäddorna gör.
Citera
2026-06-27, 18:46
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ointressant? Kan du snälla läsa på och förstå vad det innebär? Du kan säga adjö till dit snokande på mrkoll, lexbase, krimfup, rubbet. Det är något som slår mot hela utgivningsbeviset och YGL/TF.

Försök att snälla få in det? Grova brott mot GDPR är dock inget man hihihi åt, det är helt sjuka böter/skadestånd på det.

För sista gången nu, läs på. För din egen skull så du vet vad du ens yttrar dig om.

Läs denna tråd, https://www.flashback.org/showthread.php?p=95284852&posted=1#p95284852

Sen googlar du C-199/24. X timmar senare är du välkommen åter med en vettig åsikt.

Jag menar ointressant med hänsyn till Dumpen och pedofilernas vilja att stoppa dem, de kan man ju tydligen stämma och vinna mot redan nu. Domens bäring på ID-sidorna du nämner är lite värre, det fattar nog även vi som inte är så intresserade...

Men du som är insatt, gäller det bara sidor som publicerar domar och uppgifter som kan vara känsliga ur förtalssynpunkt eller gäller det även rena kopior på folkbokföringsregister som Ratsit, Merinfo etc?
Citera
2026-06-27, 18:50
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, det finns ingen ursäkt.
Ser bara dumt ut att försöka förminska det gäddorna gör.

Ja, oerhört pinsamt. Bara att försöka få det till att de inte är pedofiler bara för att de inte har en klinisk diagnos eller juridisk dom (vilket vissa av dem tydligen har). Pedofil är ju inte bara den som rent praktiskt våldtagit ett barn, det handlar mer om "tändningsmönster" som Patrik och Sara brukar nämna. Jag fattar inte hur en vuxen öht kan tänka sexuellt om ett litet barn? Och hur man skulle kunna hamna i situationen att Dumpen konfronterar en, helt utan att man har intresse för barn sexuellt. Att man bara skulle kunna stå där av en slump "med kuken i näven" och vänta på en 13-årig kille eller tjej, eller en pedofilmamma med ett presumtivt offer i 5-8-årsåldern (SIC!)?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in