Igår, 10:49
  #109
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Visst är det så, har du ens tittat på namnen som förekommer i 90% av alla våldtäktsdomar som länkats i det här forumet?

Men det kanske rör sig kanske om assimilerade araber, så felet är egentligen "vårt".

Hade dessa våldtäktsmän följt sin religion hade dom inte blivit våldtäktsmän.
Citera
Igår, 10:49
  #110
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Varför tar du då upp Islam som någon sorts måttstock?

För att man skyller på deras religions tillhörighet.
Citera
Igår, 12:42
  #111
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thandurus
Han kan ju ha haft lite sliskigt beteende innan men att det har normaliserats så pass att familjen inte ser det som ”varningssignaler” tidigare? Tänker om han gjort ”småsaker” tidigare som har normaliserats med tiden.
Det är mycket möjligt.
Citera
Igår, 17:05
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hade dessa våldtäktsmän följt sin religion hade dom inte blivit våldtäktsmän.

Varför pratar vi om religion i denna tråden
Citera
Igår, 18:42
  #113
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Varför pratar vi om religion i denna tråden

För att någon skrev "måste vara en muslim då Koranen tillåter dom att ha sex med sina döttrar"

Jag frågade om bevis och han hade inga och började prata om islam generellt.
Citera
Igår, 19:43
  #114
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Kan ju vara en typisk MENA-familj också ....
Det där är ju fullt accepterat inom Islam , barn och kvinnor har inget värde där .

Jepp. Helt korrekt. Profeten Muhammed gifte väl sig med en 11 åring...
Det behöver inte vara en MENA familj men skulle mycket väl kunna vara en.
Citera
Igår, 19:50
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
Jepp. Helt korrekt. Profeten Muhammed gifte väl sig med en 11 åring...
Det behöver inte vara en MENA familj men skulle mycket väl kunna vara en.

Men här handlar det ju om en myndig dotter och en pappa med ett polskt namn så det känns som en lite onödig diskussion.
Citera
Igår, 19:52
  #116
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaissy
Men här handlar det ju om en myndig dotter och en pappa med ett polskt namn så det känns som en lite onödig diskussion.

I see. Mitt fel.
Citera
Igår, 20:36
  #117
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaissy
Jag har inte orkat läsa så noga men han dömdes till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning 2019.
Här är en länk till domen. Ska funka i en vecka om jag fattat rätt.
https://app.filemail.com/d/dkzkintavwhmgdz

Tack för domen!

Har bara skummat igen den men bilden man får av MGM är att han tycks vara helt labil, våldsam och lida av diverse vaneföreställningar, plus att det förstås krävs en hel del för att någon ska dömas till rättspsykiatrisk vård.

Kanske hade MGM innan denna senaste "icident" slutat med sin medicinering eller blandat den med något olämpligt. Med MGM:s tidigare historik förefaller hur som helst dotterns berättelse inte längre så osannolik.
Citera
Igår, 20:45
  #118
Medlem
Kaoss avatar
Jag tycker det låter som att farsan har varit på och pillat på dottern i många år, frivilligt eller inte från hennes sida ( Man får väl hoppas ofrivilligt ).

Farsan försöker igen, och dottern vill äntligen sätta stopp för det, farsan får spelet och blir våldsam och jagar henne ut i natten eftersom han verkar ha noll konsekvenstänk.
Citera
Igår, 21:37
  #119
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
Jepp. Helt korrekt. Profeten Muhammed gifte väl sig med en 11 åring...
Det behöver inte vara en MENA familj men skulle mycket väl kunna vara en.

Enligt Sahih al-Bukhari berättas det direkt från Aisha själv att kontraktet för äktenskapet ingicks när hon var 6 år gammal & att äktenskapet fullbordades (de flyttade ihop & blev en kropp genom en penetrerande intimitet) när hon var 9 år gammal

On topic:
Nu handlar det dock inte om ngn muslim utan en psykiskt degenererad & dysfunktionell öststats familj där barnen med stor sannolikhet mycket väl skulle kunna vara en oönskad produkt (eller rent av en belastning) av spritmissbruk & påtvingat samlag

Emotionellt instabilt personlighetssyndrom utvecklas ofta som en kombination av medfödd sårbarhet & svåra livshändelser. Trauma, otrygg anknytning & långvarig stress under uppväxten leder till att hjärnans känsloreglering & stresstolerans inte utvecklas normalt

Detta manifesteras i vuxenlivet som en ständig rädsla för att bli övergiven & svårigheter att lita på andra. När ett trauma eller en stressfaktor uppstår i vuxenlivet, uppstår en sk känslomässig dysreglering som kort & gott innebär att dottern (pga svår känslomässig störning) inte klarar av att hantera den emotionella anstormningen. Detta leder i sin tur till extrem ångest, impulsivt beteende & känslor av inre tomhet som kan leda till de mest fantasifulla anklagelserna mot sina nära & kära

Sådana här fall är svåra, då en kärleksfull förälder, i detta fall fadern, väljer att blunda för sin dotters anklagelser, hur grova de än kan vara, i syftet att hon skall slippa hängas ut & bli smutskastad. Det pappan gör kallas för patologiskt ansvarstagande (Codependency), dvs att pga skuldkänslor (för tex missbruk& våld mot närstående) i hennes barndom. Han anklagar sig själv & har en slags inprogrammerad uppfattning att han bär ansvaret för sin dotters tillstånd, känslor & beteenden/agerande. Pappan tar därför på sig skulden för att upprätthålla harmonin i en dysfunktionell familjerelation.

Vilket kort & gott innebär att pappan faktiskt inte behöver vara en perverterad & sexualiserad våldsbrottsling utan snarare själv ett offer för många olyckliga omständigheter
__________________
Senast redigerad av Adonis. Igår kl. 21:51.
Citera
Igår, 23:11
  #120
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för domen!

Har bara skummat igen den men bilden man får av MGM är att han tycks vara helt labil, våldsam och lida av diverse vaneföreställningar, plus att det förstås krävs en hel del för att någon ska dömas till rättspsykiatrisk vård.

Kanske hade MGM innan denna senaste "icident" slutat med sin medicinering eller blandat den med något olämpligt. Med MGM:s tidigare historik förefaller hur som helst dotterns berättelse inte längre så osannolik.

Min samlade bedömning & erfarenhet säger snarare att äpplet sällan faller långt från trädet. Gårdagens familjära synder (med våld & sprit) ligger med stor sannolikhet till grund för dagens familjära problematik (emotionell störning & diverse vanföreställningar)

Skulle nog fortsätta hävda dotterns påtagliga skuld i det hela, då hon i våldsam affekt eller med påtagliga vanföreställningar hävdat sin faders integritetskränkande handlingar, då det mest absurda beteendet i hennes fantasifulla värld kan upplevas som fullt verkligt & normalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in