Citat:
Ursprungligen postat av
Bigfatandhappy
Jepp. Helt korrekt. Profeten Muhammed gifte väl sig med en 11 åring...
Det behöver inte vara en MENA familj men skulle mycket väl kunna vara en.
Enligt Sahih al-Bukhari berättas det direkt från Aisha själv att kontraktet för äktenskapet ingicks när hon var 6 år gammal & att äktenskapet fullbordades (de flyttade ihop & blev en kropp genom en penetrerande intimitet) när hon var 9 år gammal
On topic:
Nu handlar det dock inte om ngn muslim utan en psykiskt degenererad & dysfunktionell öststats familj där barnen med stor sannolikhet mycket väl skulle kunna vara en oönskad produkt (eller rent av en belastning) av spritmissbruk & påtvingat samlag
Emotionellt instabilt personlighetssyndrom utvecklas ofta som en kombination av medfödd sårbarhet & svåra livshändelser. Trauma, otrygg anknytning & långvarig stress under uppväxten leder till att hjärnans känsloreglering & stresstolerans inte utvecklas normalt
Detta manifesteras i vuxenlivet som en ständig rädsla för att bli övergiven & svårigheter att lita på andra. När ett trauma eller en stressfaktor uppstår i vuxenlivet, uppstår en sk känslomässig dysreglering som kort & gott innebär att dottern (pga svår känslomässig störning) inte klarar av att hantera den emotionella anstormningen. Detta leder i sin tur till extrem ångest, impulsivt beteende & känslor av inre tomhet som kan leda till de mest fantasifulla anklagelserna mot sina nära & kära
Sådana här fall är svåra, då en kärleksfull förälder, i detta fall fadern, väljer att blunda för sin dotters anklagelser, hur grova de än kan vara, i syftet att hon skall slippa hängas ut & bli smutskastad. Det pappan gör kallas för patologiskt ansvarstagande (Codependency), dvs att pga skuldkänslor (för tex missbruk& våld mot närstående) i hennes barndom. Han anklagar sig själv & har en slags inprogrammerad uppfattning att han bär ansvaret för sin dotters tillstånd, känslor & beteenden/agerande. Pappan tar därför på sig skulden för att upprätthålla harmonin i en dysfunktionell familjerelation.
Vilket kort & gott innebär att pappan faktiskt inte behöver vara en perverterad & sexualiserad våldsbrottsling utan snarare själv ett offer för många olyckliga omständigheter