2026-06-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det är typ nu senaste året som jag faktiskt har börjat ta det som en komplimang. Många män i i min ålder har börjat få gubbmage, tappa håret och ser allmänt slitna ut. Dom problemen har inte jag ännu.

Ja jag vet, men det är svårt att ändra på mig. Hatar det.

Tragiskt nog dom senaste åren ingenting. Men jag håller bra koll på vad jag äter och hur jag klär mig. Men jag träffar ju aldrig tjejer längre och vet inte hur jag ska göra det heller.

Någon skrev kbt terapeut. Vilket kan vara en bra idé.

Sen tänker jag att jag kan dela några länkar.

Först en bok som grundar sig på vetenskap. Etiska sätt att bli mer attraktiv på för en potentiell partner. Den rekommenderas starkt. Bör tilläggas att det finns mer litteratur inom ämnet som kan komplettera. Googla professor psykologi charisma , personal power, attraction , mating etc Och dubbelkolla att de jobbar på ett hyfsat seriöst sätt.
David buss har skrivit en del vettigt.

https://www.hachettebookgroup.com/titles/tucker-max/what-women-want/9780316375344/?lens=little-brown

Sen en youtuber som kan ge en del vettiga tips. Men du bör ha läst igenom boken först för att sålla lite i vad som kan vara effektivt. Jag delar den spellista som jag tycker är mest vettig. Finns lite annat vettigt där. Men var lite kritisk och se om det andra är för dig.

https://youtube.com/playlist?list=PL5jU4Da3Cju2CrM273j1_GTB2xpaFl0Ok&s i=st-6sEyh4OneANLk

Sen den källan som är hyfsad. En lite annorlunda infallsvinkel som inte passar alla. Men I den här spellistan finns lite matnyttigt. Tänk dock på att han vill sälja kurser. Så viss skepsis behövs.

https://youtube.com/playlist?list=PL0THUPo4giMmCJNGxVjNNk0xOR9yMi5PG&s i=xDfPghuoEtSOwAje
Citera
2026-06-27, 10:37
Medlem

Citat:
Det är typ nu för första gången i livet som jag börjar bli glad över att se yngre ut.

Ja pondus har jag ingen tyvärr. Det är nog det sista man tänker på när man ser mig.

Vad menar du vågar? Jag vågar nog en del saker. Men att t.ex börja prata med en främmande tjej i en galleria vågar jag inte.

Ja om jag väl skulle hitta någon du så är ju målgruppen yngre, men det är fortfarande svårt att hitta någon. Jag har aldrig varit överviktig utan har ett BMI på 22 och alltid legat stabilt där. Tänker en hel del på kläder också.

Jag är kompetent på mitt område, men det är ett väldigt begränsat yrke utan att outa mig för mycket. Kan inte använda det utanför jobbet.

Men ja det svåra är att komma i kontakt med singeltjejer. Och sedan ska det vara en tjej som kan leva med en kort kille med babyface. Där är mitt usla självförtroende och egentligen fakta. Tjejer gillar inte sådana män efter dom fyllt 18.
Babyface är inget problem då du kommit upp i din ålder då du ser äldre ut än en del myndiga.
Och 40 är INTE problem för många unga tjejer passar bäst ihop med män i den åldern enligt forskning, män jämngamla med dem är alldeles för omogna, speciellt då unga kvinnor blir lite äldre och börjar vilja skaffa barn.

Bristande självförtroende gör många ointresserade, men sådant går att träna upp, och det är ganska vanligt att kvinnor inte vill ha en kortare man än dem själva,
MEN det finns "mammiga" kvinnor som vill ta hand om sådana som du är nu.

Få män klarar av att kontakta tjejer i gallerior, så sikta på enklare.
Andra har skrivit några förslag. T ex katträddningsställen, MEN problemet med sådana ställen är att det är få kvinnor där och det blir hårdare av att det är oklart om de är single - och om de gillar män
Så:
Vad var problemet med datingsiter? Skrev du något intressant i din profil?

BRA dansställen d v s bugg/foxtrott. INTE disco. Om du inte kan dansa, gå en kurs. Det brukar vara underskott på män.
På ett dansställe var det en kort kille, som dessutom hade knän, som inte kunde böjas, men med bra självförtroende körde han på och fick dansa med många.

((Jag har också babyface, men karisma, som jag kan koppla på/av. Då jag var 35 trodde folk jag var tonåring. Nu är jag över 70, men folk tror jag är runt 50 och det skulle vara ännu lägre om jag inte vore gråhårig för jag har inga rynkor och har mindre påsar under ögonen än många 30-åringar
Då jag var i din ålder var de intresserade max 23, några pinsamt unga. Då jag bjöd upp kvinnor i min ålder tyckte de det var lustigt att en "tonåring" bjöd upp dem
F ö är det ingen panik bara för att du är 40. Med babyface har då många fler år på dig.
Min kanske blivande fru är 35.))
Citera
2026-06-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Babyface är inget problem då du kommit upp i din ålder då du ser äldre ut än en del myndiga.
Och 40 är INTE problem för många unga tjejer passar bäst ihop med män i den åldern enligt forskning, män jämngamla med dem är alldeles för omogna, speciellt då unga kvinnor blir lite äldre och börjar vilja skaffa barn.

Bristande självförtroende gör många ointresserade, men sådant går att träna upp, och det är ganska vanligt att kvinnor inte vill ha en kortare man än dem själva,
MEN det finns "mammiga" kvinnor som vill ta hand om sådana som du är nu.

Vad var problemet med datingsiter? Skrev du något intressant i din profil?

BRA dansställen d v s bugg/foxtrott. INTE disco. Om du inte kan dansa, gå en kurs. Det brukar vara underskott på män.
På ett dansställe var det en kort kille, som dessutom hade knän, som inte kunde böjas, men med bra självförtroende körde han på och fick dansa med många.

((Jag har också babyface, men karisma, som jag kan koppla på/av. Då jag var 35 trodde folk jag var tonåring. Nu är jag över 70, men folk tror jag är runt 50 och det skulle vara ännu lägre om jag inte vore gråhårig för jag har inga rynkor och har mindre påsar under ögonen än många 30-åringar
Då jag var i din ålder var de intresserade max 23, några pinsamt unga. Då jag bjöd upp kvinnor i min ålder tyckte de det var lustigt att en "tonåring" bjöd upp dem
F ö är det ingen panik bara för att du är 40. Med babyface har då många fler år på dig.
Min kanske blivande fru är 35.))
Men det är inte bara babyface, jag ser även väldigt ung ut i kroppen. Det är svårt att bara få självförtroende bara sådär. Det får man när man lyckas.

Jag testade alla möjliga bilder och profiltexter. Det ledde aldrig till något hur jag än gjorde.

Det är så svårt att träffa någon idag. Och värre är det när man blivit äldre. Jag träffar ju inga nya tjejer i naturliga miljöer längre som när jag var yngre.
Citera
2026-06-27, 21:00
Medlem
Citat:
Men det är inte bara babyface, jag ser även väldigt ung ut i kroppen. Det är svårt att bara få självförtroende bara sådär. Det får man när man lyckas.
Njae. Du kanske definierar "lyckande" fel? och därför ökar inte ditt självförtroende.
Börja räkna inom vad som helst, som du är bättre än medel på,
eller då det är något mätbart som t ex sport går det även att börja under medel och tävla mot dig själv och slå dina personrekord.
SKRIV UPP alla lyckanden och läs den listan då och då.

Mental träning kan börjas även från låg nivå.
"Uppumpning" stärker mycket. Svårt att beskriva i ord, men här står en del om hur:
https://www.flashback.org/t3637166
Efter man gjort grundträningen, som även elitidrottare använder, kan man få sitt undermedvetna att tro att man redan klarat mycket mer än vad gjort och då kan man även klara mycket mer än vad man trodde tidigare var möjligt.
((T ex i en kvalspelsserie behövde jag vinna sista matchen för att gå till finalserien. Problemet var att jag skulle möta en normalt mycket bättre än mig, det var 0-3 i inbördes möten. Men då körde jag mental träning där jag "vann" 5 matcher så då det var dags för riktiga matchen stod det 5-3 till mig i inbördes möten (Jag vann.)
Även som coach har jag lärt "mina" lag att lyfta sig själva i håret. T o m då motståndarna var stora favoriter gick vi dit med inställningen att vi skulle vinna - och det gjorde vi oftast också

Gällande babykropp behövde jag handla på tonårsavdelningen till jag var 44 (Var byggd som en spinkig långdistanslöpare trots att jag var mycket stark för min "viktklass".
Hur ditt utseende än är går det att träna upp självförtroende t o m till karisma
men då behöver du sluta tänka negativt.
Citat:
Jag testade alla möjliga bilder och profiltexter. Det ledde aldrig till något hur jag än gjorde.
Hur många kontaktade du FÖRST och vad skrev du till dem?
En del tjejer är fortfarande "traditionella" och förväntar sig att det är mannen som kontaktar...
Citat:
Det är så svårt att träffa någon idag. Och värre är det när man blivit äldre. Jag träffar ju inga nya tjejer i naturliga miljöer längre som när jag var yngre.
Skaffa dig sådana naturliga miljöer då...
Utöver datingsidpr - buggdans, passande intresseföreningar...
På de bra dansställena har de bra tjejerna inställningen att de SKA tacka Ja till minst en dans (utom om killen är full, eller om de har en bra orsak att tacka Nej - som t ex att de behöver vila efter att ha buggat med mig Bugg i sig är snabb, men då det fanns plats körde jag slalom förbi de andra då det var en tjej som hann med. I bugg spela längden inte så stor roll som i foxtrott ="tryckare" men det finns ju korta tjejer.)
Citera
2026-06-28, 18:17
Medlem
Citat:
Gällande babykropp behövde jag handla på tonårsavdelningen till jag var 44 (Var byggd som en spinkig långdistanslöpare trots att jag var mycket stark för min "viktklass".
Hur ditt utseende än är går det att träna upp självförtroende t o m till karisma
men då behöver du sluta tänka negativt.
Hur många kontaktade du FÖRST och vad skrev du till dem?
En del tjejer är fortfarande "traditionella" och förväntar sig att det är mannen som kontaktar...
Skaffa dig sådana naturliga miljöer då...
Utöver datingsidpr - buggdans, passande intresseföreningar...
På de bra dansställena har de bra tjejerna inställningen att de SKA tacka Ja till minst en dans (utom om killen är full, eller om de har en bra orsak att tacka Nej - som t ex att de behöver vila efter att ha buggat med mig Bugg i sig är snabb, men då det fanns plats körde jag slalom förbi de andra då det var en tjej som hann med. I bugg spela längden inte så stor roll som i foxtrott ="tryckare" men det finns ju korta tjejer.)
Hm ja jag måste ju få upp självförtroendet. Men det är svårt när man aldrig lyckats med kvinnor.

På de klassiska dejtingsiterna skrev jag alltid först. På de moderna där man måste "matcha" kan man ju inte skriva om man inte matchar. Där har jag bara fått en enda och när jag frågade om hon ville ses blockade hon mig direkt.

Jag var ganska aktiv i föreningar och sånt när jag var yngre men inte längre. Det gick inte bra då heller.
Citera
2026-06-28, 22:26
Medlem
Citat:
Hm ja jag måste ju få upp självförtroendet. Men det är svårt när man aldrig lyckats med kvinnor.
Du börjar i fel ände. Att försöka göra sådant som du redan TROR att du inte klarar, ger troligen SÄNKNING av ditt självförtroende.
Bygg upp det med ANNAT, som du kan ta steg att lyckas med mer och mer. SEDAN är det dags att försöka md tjejer för relation, men undertiden kan du öva på datingsiter eller ställen där det är/börjar på kompisnivå.
((Från början var jag ganska blyg men fick stort självförtroende av skola och sportresultat, så det hade jag redan då det blev dags för tjejer på högstadiet.))
Citat:
På de klassiska dejtingsiterna skrev jag alltid först. På de moderna där man måste "matcha" kan man ju inte skriva om man inte matchar. Där har jag bara fått en enda och när jag frågade om hon ville ses blockade hon mig direkt.
Underlig tjej.
Prova de, som inte behöver matchning.
Vad skriver du? Något intressant?
Citat:
Jag var ganska aktiv i föreningar och sånt när jag var yngre men inte längre. Det gick inte bra då heller.
Vad för slags föreningar?
Danser/danskurser då? Det är ett naturligt ställe
Citera
2026-07-01, 18:22
Medlem
Citat:
Du börjar i fel ände. Att försöka göra sådant som du redan TROR att du inte klarar, ger troligen SÄNKNING av ditt självförtroende.
Bygg upp det med ANNAT, som du kan ta steg att lyckas med mer och mer. SEDAN är det dags att försöka md tjejer för relation, men undertiden kan du öva på datingsiter eller ställen där det är/börjar på kompisnivå.
((Från början var jag ganska blyg men fick stort självförtroende av skola och sportresultat, så det hade jag redan då det blev dags för tjejer på högstadiet.))
Hm ja kanske. Då är ju grejen att jag ska hitta dessa platser. Dejtingsiter suger och det om något sänkte mitt självförtroende.

Citat:
Underlig tjej.
Prova de, som inte behöver matchning.
Är det så underligt? Hon var inte intresserad helt enkelt. Jag har testat alla svenska sidor som finns i princip och då svarar dom inte.

Citat:
Vad skriver du? Något intressant?
Vad för slags föreningar?
Danser/danskurser då? Det är ett naturligt ställe
Jag testade att skriva allt möjligt. Det var politiska ungdomsförbund och volontärarbete.
Dans passar inte mig alls.
Citera
2026-07-01, 23:29
Medlem
Citat:
Hm ja kanske. Då är ju grejen att jag ska hitta dessa platser.

Jag testade att skriva allt möjligt. Det var politiska ungdomsförbund och volontärarbete.
Dans passar inte mig alls.
Dans hade gjort det mycket lättare.
Skulle du verkligen vara intresserad av en politiker?? Iiiiii!
Det behöver vara något passande tjej är intresserad av.
Vad för slags volontärjobb?

Citat:
Dejtingsiter suger och det om något sänkte mitt självförtroende.

Är det så underligt? Hon var inte intresserad helt enkelt. Jag har testat alla svenska sidor som finns i princip och då svarar dom inte.
Ändå underligt för hon markerade intresse först.
Måste det vara en svensk sida?
Jag känner flera svensk-asiatiska par. Du är lång enligt en del asiatiska länders mått i en del etniska grupper är normal längd på män 155cm.
MEN se upp, det är vanligt med golddiggers.
MEN om de är ute efter ekonomisk trygghet UTAN lyx behöver det ju inte vara fel på dem som personer, det är som i Sverige på 50-talet och det är vanligt med t o m inställning som för 100 år sedan att då de passerar 30 år tror de det är kört.*
En del av dem jag känner har lyckade relationer, en del har blivit skit p g a dåligt val av fel personlighet.

*T ex en mycket trevlig snygging ca 35-åring ensamstående med en trevlig son trodde det var helkört och blev mycket lycklig då en gammal skandinav visade intresse. Det syns att hon verkligen gillar honom.
Citera
2026-07-01, 23:35
Avslutad
Skaffa många hobbys intressen etc

Att ha någon hemma som bara gnäller på allt man gör är inte alltid så kul.
Allt bara för sex..

Och sen efter första barnet Noll sex.

Då är det bara evigt gnällande.

Har du tur
Typ en chans på miljonen så hittar du någon som är trevlig och nice
Citera
2026-07-05, 21:02
Medlem
Citat:
Dans hade gjort det mycket lättare.
Skulle du verkligen vara intresserad av en politiker?? Iiiiii!
Det behöver vara något passande tjej är intresserad av.
Vad för slags volontärjobb?

Ändå underligt för hon markerade intresse först.
Måste det vara en svensk sida?
Jag känner flera svensk-asiatiska par. Du är lång enligt en del asiatiska länders mått i en del etniska grupper är normal längd på män 155cm.
MEN se upp, det är vanligt med golddiggers.
MEN om de är ute efter ekonomisk trygghet UTAN lyx behöver det ju inte vara fel på dem som personer, det är som i Sverige på 50-talet och det är vanligt med t o m inställning som för 100 år sedan att då de passerar 30 år tror de det är kört.*
En del av dem jag känner har lyckade relationer, en del har blivit skit p g a dåligt val av fel personlighet.
Alla var ju inte politiker eller hade ambition att bli det. Vissa ville bara hjälpa till att sprida budskapet. Volontärjobbet vill jag vara lite hemlig med, men man träffade mycket folk. Men kommer inte riktigt nära andra.

Hon hittade väl säkert någon bättre än mig helt enkelt. Jag vill gärna hitta en tjej i Sverige ja.

Det känns som det är kört efter 30 att hitta någon.
Citera
2026-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Alla var ju inte politiker eller hade ambition att bli det. Vissa ville bara hjälpa till att sprida budskapet.
Men de hade att göra med politiker frivilligt!!! Iiii
Enda möjliga intressanta tjejundantaget är om de vill sprida budskap om miljö eller djurrätt.
Citat:
Volontärjobbet vill jag vara lite hemlig med, men man träffade mycket folk. Men kommer inte riktigt nära andra.
ok. För att vara användbart för att hitta flickvän behöver det såklart vara ett ställe, som lockar passande kvinnor och att du kommer åt att prata med dem. Har du provat katt/hundräddningsställen?
Citat:
Det känns som det är kört efter 30 att hitta någon.
Länets äldsta person, en 104årig kvinna, blev intervjuad:
-Jag hörde att du skaffat ny pojkvän. Vad tycker dina barn om det?
-Äh! Det är inget att bry sig om vad de tycker, för de är senila.

Jag är 73 och min flickvän är 35.
Och som sagt passar unga tjejer bäst med män i 40-årsåldern.
Så du har massor med tid.
Börja med att bygga upp ditt självförtroende.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in