2026-05-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det är typ nu för första gången i livet som jag börjar bli glad över att se yngre ut.

Ja pondus har jag ingen tyvärr. Det är nog det sista man tänker på när man ser mig.

Vad menar du vågar? Jag vågar nog en del saker. Men att t.ex börja prata med en främmande tjej i en galleria vågar jag inte.

Ja om jag väl skulle hitta någon du så är ju målgruppen yngre, men det är fortfarande svårt att hitta någon. Jag har aldrig varit överviktig utan har ett BMI på 22 och alltid legat stabilt där. Tänker en hel del på kläder också.

Jag är kompetent på mitt område, men det är ett väldigt begränsat yrke utan att outa mig för mycket. Kan inte använda det utanför jobbet.

Men ja det svåra är att komma i kontakt med singeltjejer. Och sedan ska det vara en tjej som kan leva med en kort kille med babyface. Där är mitt usla självförtroende och egentligen fakta. Tjejer gillar inte sådana män efter dom fyllt 18.

Att vara kort och ha babyface är inget problem irl.
Det är online som det kan ställa till problem.
Online är klurigt nuförtiden. Kräver rätt mycket jobb för att lyckas där. Och det kan vara svårt att träffa någon för en längre realtion

Du bör skaffa dig hobbies där du kan träffa tjejer naturligt. Att springa runt på stan och snacka med okända kvinnnor låter inte som något du är redo för nu. Och för de som bor på en liten ort utan turister så är det en generellt en begränsad eller dålig strategi.

Eller så försöker du leta upp någon Facebookgruppp för sociala aktiviteter i ditt område. Eller meetup kanske kan funka.

Vad många killar missar och som brukar kunna hjälpa är att se till att allt i ens liv är på topp.
Snygg lägenhet. Hobbies som en är bra på. Rikt socialt liv. Hobbies eller föreningsliv som en kan bygga kontaktnät runt
Sen så kan en ha träffar hemma hos en själv där en har aktiviteter. Eller så har en aktiviteter på lokal.
Men det bör vara aktiviteter en är passionerad i. Och som en kan. Att visa kompetens inom sina hobbies är också attraktivt.
Citera
2026-05-27, 08:35
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Det är typ nu för första gången i livet som jag börjar bli glad över att se yngre ut.

Ja pondus har jag ingen tyvärr. Det är nog det sista man tänker på när man ser mig.

Vad menar du vågar? Jag vågar nog en del saker. Men att t.ex börja prata med en främmande tjej i en galleria vågar jag inte.

Ja om jag väl skulle hitta någon du så är ju målgruppen yngre, men det är fortfarande svårt att hitta någon. Jag har aldrig varit överviktig utan har ett BMI på 22 och alltid legat stabilt där. Tänker en hel del på kläder också.

Jag är kompetent på mitt område, men det är ett väldigt begränsat yrke utan att outa mig för mycket. Kan inte använda det utanför jobbet.

Men ja det svåra är att komma i kontakt med singeltjejer. Och sedan ska det vara en tjej som kan leva med en kort kille med babyface. Där är mitt usla självförtroende och egentligen fakta. Tjejer gillar inte sådana män efter dom fyllt 18.

Det är här det klaver, du har fått någon dum insikt att tjejer inte skulle gilla korta killar?

Du vågar alltså inte prata med okända tjejer, det här medför ju också att du kanske får ställa in dig på att leva ensam.

Den enda riktiga chansen du har är nog att gå med i någon förening eller klubb skulle jag säga.
Du måste våga få nej, som jag menade tidigare är att flera utåtriktade och snygga män som får nej flera gånger av tjejer.
Citera
2026-05-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Så fort du får möjlighet att klanka ner på ditt eget utseende så tar du chansen. Ditt grundantagande är "jag är värdelös" och dina livsregler som du lever ditt liv efter är "ingen tjej vill ha mig". Det är detta som är problemet. Livet rullar på som vanligt, tills ditt grundantagande bekräftas. Förstår du vad jag menar? Du måste ändra dina tankar för att kunna ändra utstrålning och få självförtroende.

Låt oss säga att du träffar en tjej på en dejt. Du tänker "hon tycker garanterat inte om mig". Då känner du att du är värdelös. Detta blir en ond cirkel. Du måste bryta den onda cirkeln. Har du något exempel på något du skulle kunna tänka istället för att tänka "hon tycker inte om mig"?
Ja det är mitt problem. Jag sitter och letar fel och utgår ifrån att det är kört. Så har jag varit de senaste tio åren. Även om någon tjej hade visat intresse så hade jag trott att hon drev med mig eller utgått från att jag läser av hennes signaler fel.

Ja jag måste försöka tänka positivt, men det är svårt när man har dessa tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Ensam?
Vad gör du varje dag efter arbete till att du går och lägger dig?
Jag jag är ensam. Jag tittar mycket på sport live t.ex. Jag promenerar och går till gymmet. Men på dessa träffar jag inga människor. Och på den tiden jag träffade människor på aktiviteter ledde det inte till något heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Att vara kort och ha babyface är inget problem irl.
Det är online som det kan ställa till problem.

Du bör skaffa dig hobbies där du kan träffa tjejer naturligt.

Vad många killar missar och som brukar kunna hjälpa är att se till att allt i ens liv är på topp.
Snygg lägenhet. Hobbies som en är bra på. Rikt socialt liv. Hobbies eller föreningsliv som en kan bygga kontaktnät runt
Sen så kan en ha träffar hemma hos en själv där en har aktiviteter. Eller så har en aktiviteter på lokal.
Men det bör vara aktiviteter en är passionerad i. Och som en kan. Att visa kompetens inom sina hobbies är också attraktivt.
Är du helt säker på det? Varför skulle det vara ett problem online men inte i verkligheten? Kraven borde ju vara densamma.

Ja jag vet att jag borde träffa tjejer naturligt, men vart egentligen? Jag har funderat på det ett bra tag men kommer inte på något ärligt talat.

Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Det är här det klaver, du har fått någon dum insikt att tjejer inte skulle gilla korta killar?
Vi vet alla att kvinnor avskyr korta män. Hade hellre varit skallig, överviktig eller skelögd.
Citera
2026-05-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ja det är mitt problem. Jag sitter och letar fel och utgår ifrån att det är kört. Så har jag varit de senaste tio åren. Även om någon tjej hade visat intresse så hade jag trott att hon drev med mig eller utgått från att jag läser av hennes signaler fel.

Jag jag är ensam. Jag tittar mycket på sport live t.ex. Jag promenerar och går till gymmet. Men på dessa träffar jag inga människor. Och på den tiden jag träffade människor på aktiviteter ledde det inte till något heller.

Är du helt säker på det? Varför skulle det vara ett problem online men inte i verkligheten? Kraven borde ju vara densamma.

Ja jag vet att jag borde träffa tjejer naturligt, men vart egentligen? Jag har funderat på det ett bra tag men kommer inte på något ärligt talat.

Vi vet alla att kvinnor avskyr korta män. Hade hellre varit skallig, överviktig eller skelögd.

De flesta appar online är skapta för att en ska vara en återkommande kund. De är alltså inte motiverade för att ha funktioner för att en ska träffa en fast partner.
Deras funktioner gör således att människors evolutionära system för att träffa någon kortsiktigt stimuleras. Det gör att utseende blir en viktigare faktor. Finns knep att komma runt det. Men det räcker inte i alla fall. Då en åtminstone behöver uppfattas vara top 20 procent vad gäller utseende och status. Och det är på sina håll i världen 75-85 procent män på tinder. Så det är inte säkert att det räcker för alla. Finns en argumentera för att en behöver vara top 10 procent av män på Tinder.

Jämför då tinder med när jag studerade psykologi.
Det var ca 70 procent kvinnor och 30 procent män.
Rent statistiskt sett har en man bättre odds där..
Lägg till effekten av att det som en ser regelbundet blir en mer positivt inställd till. Vilket i sin tur oftare leder till romantiskt intresse. När en kikar på par som snabbt ingått i en relation så är skillnaden i fysik attraktion inte så stor. Men för par som kännt varandra ett bra tag så är skillnaden ofta större .
Länkar nedan.
https://www.verywellmind.com/mere-exposure-effect-7368184
https://www.psychologytoday.com/us/blog/between-you-and-me/202203/the-role-of-familiarity-in-attraction

Tänk så här. Jag är närmare 50. Ser bra ut för min ålder. Någonstans mellan en 5a och en 7a. Inte överviktig. Vilket särskiljer mig från män i min ålder.
Men jag har svårt att konkurrera med yngre män på appar. Jag ser inte lika bra ut längre.

Men jag har inte lätt att träffa någon på tinder i dagsläget. Kan träffa kvinnnor i min ålder om jag träffar dem irl.
Men för mig att träffa en kvinna som jag i teorin kunde varit pappa till är inte lätt
Men genom att vi setts på ett naturligt sätt och regelbundet så kan en kvinna som ser hyfsat bra och är hälften så gammal bli intresserad. Det enda jag har behövt göra är att se ok ut och undvika att säga alltför korkade saker.
Kan skicka lite länkar senare som kan ge dig lite inspiration och kunskap inom området.
Citera
2026-05-27, 18:59
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Egentligen nu om de gissar att du så mycket yngre än din riktiga ålder bör du ta som en komplimang.
Citera
2026-05-27, 19:17
Medlem
Lite samma historia.
Aldrig haft en tjej och var mobbad, ja den vanliga snyfthistorian.

Men nu när jag närmar mig 50 och jag ser dom i min krets som har ungar så känns det inte så kasst.
Stört skönt att kunna ta det lugnt på riktigt och inte behöva passa upp.

Har gett upp det här med tjej. En ensamvarg för livet vad det ser ut.

Lägg sedan på min psykiska ohälsa samt mina fysiska åkommor och jag är allt annat än ett kap. Pallar heller inte vända skutan.

Har inga tips på hur man hittar någon utan delar med mig av att jag också är ett totalt misslyckande sett till kvinnor. Vad det nu ger.
Citera
2026-05-28, 21:07
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:

Börja lägga märke till automatiska tankar direkt när de kommer. Fråga Dig: “Vet jag detta säkert, eller antar jag bara?” Byt ut katastroftankar mot mer neutrala tankar. Våga stanna kvar i sociala situationer istället för att dra sig undan. Testa små sociala risker, tex skriva till någon, hålla ögonkontakt, föreslå en fika. Samla verkliga erfarenheter istället för att lita blint på självkritiken.
Citera
2026-05-28, 21:20
Medlem
Det är att man ser fel ut. Passar inte in i mallen.

Även kvinnor har säkert en mall på ungefär hur sin man ska se ut.

190 lång vältränad chef på Volvo hehe
Senast redigerad av troligengud 2026-05-28 kl. 21:25.
Citera
2026-05-28, 21:24
Medlem
Citat:
Jag känner att jag måste skriva av mig lite här, och kanske få någon form av input gällande min framtid.

Det började redan på discot i lågstadiet när jag var den enda pojken som inte fick dansa med en tjej på klassdiscot. Tjejen jag gillade sa att jag var ful. Jag var också en ganska tystlåten pojke hela grundskoletiden även fast jag hade kompisar och så i skolan och utanför skolan. På gymnasiet så hade jag extrema akneproblem så där var mitt självförtroende i den absoluta botten och jag pratade nog inte ens med en tjej i hela gymnasiet (bara killar i klassen).

Efter gymnasiet började jag jobba och akneproblemen blev bättre och jag träffade en tjejkompis via en sida och vi umgicks under några år och hon hade många vänner av olika kön och vi hade hemmafester och krogbesök under en period och det var en väldigt rolig period. Det ledde däremot aldrig till någon flickvän för när jag visade intresse så backade dom direkt eller sa något i liknande "men du vi är ju kompisar, eller hur?". Jag var ändå glad över att jag hade ett socialt liv. Till slut så träffade jag en annan tjej via en dejtsida som var många år yngre och vi hade sex en gång så det var skönt att få det överstökat när jag var 22. Det blev dock den första och den sista jag hade sex med. Hon ville faktiskt ses igen två år senare men hennes föräldrar ville inte att hon skulle sova över hos mig p.g.a åldersskillnaden så jag gav bara upp henne och gick vidare. Det sjuka är att jag över 15 år senare nu fortfarande grämer mig över det, hon verkar ha varit den enda tjej som har gillat mig. Jag borde ha gjort mer.

Hur som helst jag försökte med nätdejting i närmare tio år till utan att det ledde till att jag träffade två tjejer som aldrig blev ett möte till med. Det sociala livet har inte varit så stort efter 30 då jag typ gav upp och insåg att ingen ville ha mig. Mitt utseende har ju hämmat mig ordentligt i mitt liv. Jag har alltid sett väldigt många år yngre ut än min riktiga ålder. När jag var 22 såg jag ut som 15. När jag var 28 såg jag ut som 18 och nu när jag något år kvar till 40 gissar folk på att jag är 28 när jag frågar. Därav den enda tjej jag legat med var många år yngre förr vi såg tragiskt nog jämngamla ut.

Allt detta gjorde att jag gav upp att ens försöka flirta med tjejer. Jag har pratat med dom och det är möjligt att jag varit dum och blind och inte sett när tjejer varit intresserade (min tjejkompis sa det till mig).

Nu sitter jag här och har som sagt något år kvar till 40 och börjar känna mig jävligt ensam. Min tjejkompis har skaffat sig tre ungar och mina syskon har familj eller iallafall partner. Jag är den evigt ensamma. Jag reser en hel del men vardagen hemma är väldigt ensam. Hur kul kommer det att vara när man är 50? 60? Och ensam?

Det känns som hela livet är förstört.
Vad gör du varje dag för att förbättra din situation?
Citera
2026-05-28, 21:27
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:

Det känns som hela livet är förstört.

Sluta tänk och känn så mycket? Verkar inte ha lett dig till så jäkla mycket vettigt hittills?
Citera
2026-05-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Egentligen nu om de gissar att du så mycket yngre än din riktiga ålder bör du ta som en komplimang.
Det är typ nu senaste året som jag faktiskt har börjat ta det som en komplimang. Många män i i min ålder har börjat få gubbmage, tappa håret och ser allmänt slitna ut. Dom problemen har inte jag ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Börja lägga märke till automatiska tankar direkt när de kommer. Fråga Dig: “Vet jag detta säkert, eller antar jag bara?” Byt ut katastroftankar mot mer neutrala tankar. Våga stanna kvar i sociala situationer istället för att dra sig undan. Testa små sociala risker, tex skriva till någon, hålla ögonkontakt, föreslå en fika. Samla verkliga erfarenheter istället för att lita blint på självkritiken.
Ja jag vet, men det är svårt att ändra på mig. Hatar det.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vad gör du varje dag för att förbättra din situation?
Tragiskt nog dom senaste åren ingenting. Men jag håller bra koll på vad jag äter och hur jag klär mig. Men jag träffar ju aldrig tjejer längre och vet inte hur jag ska göra det heller.
Citera
2026-05-29, 21:43
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ja jag vet, men det är svårt att ändra på mig. Hatar det.
Det går. Sök hjälp hos KBT-terapeut. Det kommer hjälpa dig.

Läs på om habituering.
Senast redigerad av Rumpkorven 2026-05-29 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in