2026-06-27, 18:43
Medlem
Mullrets avatar
Varför sa han bara inte att han brukade kådis?

Rfsu supertunna, känns inte.

" Spolade ner den direkt "
Citera
2026-06-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Inget svar i sig. Din "upplevelse" av singelkvinnor gör ju inte att BO lever i en relation.

Återigen det är väldigt sällsynt att singelkvinnor vill knulla med kondom.
Citera
2026-06-27, 19:11
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Visst är det så, vilket jag också påpekat i de allra flesta inlägg i denna tråd, men med andra epitet än just detta... Mannen är ett svin och detta borde kvinnan anammat och gjort slut mycket tidigare, men självklart inte. Varför väljer så mången kvinnor att förnedra sig själva och inte se sitt egna värde? De märker fort om en man är något att ha, men väljer trots att denne visat sig vara en svikare, lögnare och inget att ha, att fortsätta relationen - så även i detta fall...
Därför att kvinnor också är idioter... vissa har absolut inte förstått att de har eget människovärde och låter sig därför behandlas hur som helst, ledsamt men sant. Det finns goda och onda, smarta och mindre smarta exemplar bland både män och kvinnor.
Citera
2026-06-27, 19:14
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det har jag mycket svårt att tro. Däremot kan jag tänka mig att många kvinnor inte vill vara "jobbiga" och säga till om kondom, därför tror du och många andra män att kvinnor inte vill använda kondom.
Citera
2026-06-27, 19:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har en tjej gett samtycke till sex med kondom innebär det att man kan knulla tjejen med kondom. Vad är det som är så jävla svårt här?

Om tjejen enbart har gett samtycke till att en kille knullar henne med cowboyhatt på, är det våldtäkt om han gör det utan cowboyhatt?
Citera
2026-06-27, 19:26
Medlem
Trams. Bli celibat så slipper man sån här skit.
Citera
2026-06-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1wkotkzp
Som sagt, fram till 90-00-talen så skedde detta organiskt - ringde det någon på fasta telefonen och den som efterfrågades tex sa, när han/hon fick luren, "vi kan inte prata nu, får höras senare" eller tog samtalet i ett annat rum med stängd dörr så låg det i sakens natur att samtalsmottagaren behövde förklara vad det hela handlade om när samtalet var avslutat. Innan telefoner fanns, om någon kom och knackade på dörren eller man fick ett oväntat brev - samma sak där, mottagaren behövde förklara vad det handlade om.

Numera går det mycket lättare att dölja saker för någon man lever med, och då behöver man aktivt agera för att ens partner ska ha insikt i ens liv. Ett sätt är att låta/uppmana denne att någon gång om året göra lite stickprover i ens kommunikation.

Fortfarande ett sjukligt behov/betende. Har levt ganska länge i mitt nuvarande förhållande och aldrig tyckt att jag behöver gå igenom hennes kommunikation, och aldrig någonsin har hon efterfrågat att se min.

Återigen, om man är så misstänksam mot sin respektive är det något som skaver. Kanske på grund av att de själva döljer något eller att man helt enkelt inte samtalar med sin respektive.
Citera
2026-06-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Nu var det ett bra tag sen jag var singel, men då var det i alla fall inte ovanligt.

Fast din upplevelse är ingen definitiv sanning, bar en upplevelse. Och huruvida BO var singel eller ej saknar betydelse i detta fall.
Citera
2026-06-27, 19:33
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du resonerar inte som en konservativ utan som en våldtäktsman.

Eller är konservativa okej med våldtäkt?

Svaret är nej.

När har jag sagt att våldtäkt är okej?
Citera
2026-06-27, 19:46
Medlem
semen.12s avatar
Ju sämre invandrare ju hårdare lagar

Lagarna är anpassade efter våra NYA Svenskar.
Jag har legat med kvinnor som sovit, kvinnor som har vaknat med min sats i dom det var sånt som hände när båda var fulla.
På 70 och 80 talet varnade föräldrar sina döttrar av vara försiktiga. På den tiden var detta sånt som hände kvinnans ansvar.
Första gången jag läste om att en kvinna håldes ner och 5 män från samma flykting förläggning våldtog henne var 1994 ett gäng Jugoslaver. ( kroatier)

Sedan dess är det jätte vanligt att gängvåldtäkter sker även mot tjejer under 18 år.
Jag minns när Polisen gick ut och varnade att män försökte ta under trosorna på kvinnor under live konserter 2014.
När jag var 15 år solade de mesta av mina klasskamrater utan topp.
Sug på den den som vill ha bort SD
Citera
2026-06-27, 19:49
Medlem
Frågan kom upp i "Familjens Jurist (2018)" och besvarades enligt nedan.
Vet inte om det finns lagändringar angående just detta efter den lag som i stycket citeras med datum "1 juli".

(mitt fetade)

Olagligt att ta av en kondom när motsatsen är överenskommet?

Quote/ "Om personer kommer överens (samtycker) till ett samlag medelst kondom, och en av parterna tar av kondomen i smyg (under akten), gör den parten sig skyldig till något brott?

Våldtäkt?
Som den nuvarande bestämmelsen om våldtäkt i 6 kap. 1 § brottsbalken (1962:700, BrB) idag är utformad krävs att gärningspersonen har använt sig av våld eller hot, eller genom ett utnyttjande av att offret befunnit sig i en särskilt utsatt situation ha tvingat till sig ett samlag eller en sexuell handling jämförlig med samlag. Att ha tagit av en kondom i smyg under ett samlag skulle enligt min mening inte kunna utgöra våldtäkt.

Från och med 1 juli i år ska en del ändringar ske vad gäller sexualbrotten. Bland annat ska bestämmelsen om våldtäkt ändras på så sätt att våldtäkt istället ska vara sexuella handlingar som sker utan frivilligt deltagande. Ändringarna innebär även ett införande av en oaktsamhetsvariant, där gärningsmannen vid grov oaktsamhet om den andras frivillighet kan dömas för våldtäkt. Om en person tar av kondomen under sex utan att då de först kommit överens om att använda kondom bör kunna omfattas av dessa bestämmelser eftersom det skulle göra att den sexuella handlingen inte är frivillig. /.../

Graviditet
Om en kvinna exempelvis osanningsenligt uppgett att hon använt något slags preventivmedel och blir gravid finns det inte något pappan till barnet kan göra. Sett ur detta perspektiv vore det troligtvis likadant vice versa.

Sexuellt ofredande
Genom att en person tar av en kondom under samlaget när denne tillsammans med den andra har kommit överens om att ha den på kan vara ett sexuellt ofredande enligt 6 kap. 10 § 2 st. BrB. Detta eftersom handlingen ofredar personen på ett sätt som är ägnat att kränka dennes sexuella integritet. Bestämmelsen syftar på hur folk i allmänhet skulle reagera på en sådan handling. /.../

Avslutande sammanfattning
Beroende på om den andra personen drabbats av någon slags sjukdom eller om det istället rör sig om en kränkning av den sexuella integriteten avgör vilket brott som kan vara aktuellt. Så som vid många sexualbrott är det problematiskt då det ofta står ord mot ord, utan vittnen. I Sverige ska det vara ställt bortom rimligt tvivel att den åtalade har begått ett brott. Detta innebär att det är väldigt höga krav och att det ofta krävs någon slags bevisning som styrker det offret uppger."/Unquote

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/olagligt-att-ta-av-en-kondom-nar-motsatsen-ar-overenskommet/
Senast redigerad av Detdundrar 2026-06-27 kl. 19:53.
Citera
2026-06-27, 19:52
Medlem
semen.12s avatar
Jag har aldrig mött en kvinna dom sagt att jag gjorde något fel?

Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Lagarna är anpassade efter våra NYA Svenskar.
Jag har legat med kvinnor som sovit, kvinnor som har vaknat med min sats i dom det var sånt som hände när båda var fulla.
På 70 och 80 talet varnade föräldrar sina döttrar av vara försiktiga. På den tiden var detta sånt som hände kvinnans ansvar.
Första gången jag läste om att en kvinna håldes ner och 5 män från samma flykting förläggning våldtog henne var 1994 ett gäng Jugoslaver. ( kroatier)

Sedan dess är det jätte vanligt att gängvåldtäkter sker även mot tjejer under 18 år.
Jag minns när Polisen gick ut och varnade att män försökte ta under trosorna på kvinnor under live konserter 2014.
När jag var 15 år solade de mesta av mina klasskamrater utan topp.
Sug på den den som vill ha bort SD
Jag var 15 år 1981
Senast redigerad av semen.12 2026-06-27 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in