Citat:
Ursprungligen postat av
ljusljud
Ja man kan ju enkelt skapa en GPT med en vanlig LLM, eller göra en mer avancerad version med OpenClaw. Det finns också färdiga mallar för OpenClaw som
https://clawdcloner.fun/ där man lägger in allt personen har skrivit och får en bot med "samma" personlighet.
Om man verkligen saknar personen kan man ju instruera OpenClaw att agera som personen och kontakta en på olika sätt. Typ du får helt plötsligt ett sms från personen där den skriver något till dig och en AI-genererad selfie bild på personen. Man skulle kunna låtsas att personen lever på riktigt och inbilla sig själv. Om man har en inspelning på när personen pratar så kan man ju klona rösten och lägga in den i OpenClaw. Haha fatta vad creepy om du får ett samtal från OpenClaw som låtsas vara personen och den säger att den inte alls dog och att den gömmer sig från någon fiende och därför inte kan komma hem

Ja det är lite så jag tänker mig också.... Men mer som en egen tjänst (lite enklare att hantera typ)...
Du kopierar allt som finns i dator form av vanliga bilder (får skanna allt som inte ligger i datorn redan), text på dator (eller skannad handskriven, och det är "ALLT" recept, anteckningar, dagbok osv osv), låter META, Google (ja det fungerar ju inte för min mamma som dog för 15 år sedan) men det hade kanske fungerat för mig och mina efterlevande) all data som insamlats (platser jag varit, kommenterar jag skrivit, osv osv) och sedan trycker på en knapp... väntar någon "vecka" och sedan får man en "simpel" chatbot behöver inte vara så avancerad... OpenClaw är lite overkill, men självklart vill man ha "full" immersion :-) kanske son, eller dotter eller fru och då kanske man vill ha det ännu närmare...
Jag skulle bara önska att man kunde ställa lite frågor till morsan som om lite datum kanske, lite recept... lite varför hon gjorde på det sättet eller varför hon inte gjorde så osv (och självklart kommer detta aldrig bli korrekt, men det blir ett svar som kan vara lite lite korrekt man vet inte...)
Det hade bara varit kul att testa det själv... Ge mig möjligheten att samla ihop allt, träna och sedan chatta med denna bot för att se om den tycker som jag, svarar som jag och vet det jag vet :-)
OpenClaw är lite för "vild" för mig dock, för mig räcker en lite chatbot (med möjligheten att skapa bilder givetvis). Rösten behöver jag inte...