Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Gissar jag är det främst här i matdelen av flashback som den pendeln återgått. Margarin säljs i massor och är ju hela hyllor i varje butik fulla med margarin, både för mackor och för stekning. Visst, den bemedlade medelklassen har säkert råd att bara köpa smör men det är långt ifrån billigt med tanke på hur snabbt det går åt för en barnfamilj exempelvis. Ska det bakas osv är halva klumpen borta direkt. För att inte tala om alla ensamstående, där är nog smör bara en dröm i många fall.
Tänkte på när övergången började och smör billigare och billigt nog för ökad konsumtion.
Sen det på senare tid har smör gått upp en del, men tycker se en vikande trend, för nu kommer det erbjudande på smör rätt ofta och bra mer vanligt än bara för ett år sedan.
Och denna vecka willys så två paket för 78:-, de har innan ofta legat på upp mot 60:- för ett paket.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersStenberg
Ja det är vad som brukar sägas. Frågan är om det verkligen stämmer. Tore framstår på många sätt som en linslus med dubiösa syften.
Franska köket lär ha varit representerat långt före Tore Wretman - oavsett vad myten gör gällande.
Snarare att franska köket försvann efter att sossarna tog över makten och arbetarna behövdes mer inom Wallenbergs industrier. Borgarbrackor skulle nog inte få smörja kråset hur som helst.
På gott och ont - som allt annat.
Skrapar man ytterligare på legenden hittar man som sagt under margarin och konserver garanterat en del politiska anknytningar. Matlagning skulle vara snabbt och enkelt i Myrdalarnas Sverige. Kvinnan skulle inte vara i köket utan i förvärvslivet.
Jag tror Tore hör hemma mer i den ekvationen.
HAHAHA, nu försöker någon göra mat till politik, som om inte det är konsumenten som vet vad den vill äta.
Skickade sossarna ut brev och sade sluta ät franska recept?
Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Jag gjorde det just. Vad har jag missat? ”Margarin-Tore” flyger mig över huvudet från det.
Så om någon vänlig skäl kan förklara för mig det jag uppenbarligen missat vore det tacksamt.
Det komiska är att det bara är en reklam, och deras svar är lite som att de inte ens förstår vad reklam är och att sälja en produkt.
Men margarin reklam är så hemskt pga Tore mest troligtvis aldrig stod bakom produkten.
Men det är ju ingenting mot all reklam vi har idag som gör det samma och värre.
Är dock fascinerad över att det var en reklam skulle döljas, för det berättar dom reda där förstått att det bara var en reklam.