2026-06-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahah brukar låta så när man inte ens kan argumentera mot fakta.. du är välkommen att kolla mina inlägg i tråden och påpeka om jag har fel

...och så brukar det låta när man tror att den andre slutar diskutera för att man själv har rätt när det egentligen är så enkelt att den andre inte orkar argumentera med en idiot längre.
Citera
2026-06-27, 16:38
Medlem
StonedAssassins avatar
folk i panik pga lite värme.. hur fan hade folk klarat av ett krig?
Citera
2026-06-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var även ofta runt 30 grader på 70 talet och varade i flera veckor nu är det sommar värme fyra dagar och folk gråter ögonen ur skallen att det är sommar temperatur helt otroligt

Japp,jag som extrem badkruka gick i simskola på 70-talet o minns att t.o.m jag tyckte det var skönt att bada i olika sjöar ex vättern.
Citera
2026-06-27, 16:45
Medlem
ziracorns avatar
31 i Mölndal sydöst om GBG idag.

Inget extremt, bara varmt.

Ingen vind heller, så luften "står stilla".

Blir väl åska inatt.
Citera
2026-06-27, 16:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Så om flera värmerekord idag slagits i Sverige, då "överdriver" media och "motargument" är att det varit sommar förr? Har ni solsting?
Citera
2026-06-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Jag bor i norra halvan av Sverige, jag behöver inte läsa mig till hur vädret var. Ditt förslag att smälla upp mängder av vindsnurror i övre norrland, är så korkat att klockorna stannar. Dels saknas överförings kapacitet till södra Sverige i tillräcklig mängd. Sen är det baskraft som saknas i Sverige sen Ringhals stängdes i förtid. Ytterligare vindsnurror kommer bara att göra elsystemet mer instabilt. Det är inte politik, det är basal fysik.
Du argumenterar känslosamt och inte mot det jag sagt för fem öre.
Vidare tycker jag det är så extremt gulligt av alla er vurmare att tänka att Ringhals skulle lösa alla problem (vi har inte problem med brist på el och det vet du också) som att beslutet enbart var hastigt och inte alls även grundade sig i det faktum att reaktorerna var förlegade och hade behövts underhållas för mycket dyra pengar.
Citera
2026-06-27, 17:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Jag talar språket i landet där jag bor flytande. Men jag betackar mig för dina jävla lögner och propaganda! Skäms ta mig fan!

Gå då för i helvete ut och köp dej en termometer istället för att sitta här och spela dum.
Citera
2026-06-27, 17:13
Medlem
Ny dansk varmerekord - 37 grader målt i Ødum i Østjylland.

Den tidligere danske varmerekord lød på 36,4 grader, som blev sat den 10. august 1975 i Holstebro.

https://www.dr.dk/nyheder/vejret/varme-og-hedeboelge-over-europa?focusId=11952149#liveblog-embed
Senast redigerad av Esrum 2026-06-27 kl. 17:15.
Citera
2026-06-27, 17:16
Medlem
Jag var och handlade kl 13:00 idag och enligt SMHI skulle temp då ligga på 30 grader. Men jag uppmätte 28 grader.

Vidare säger SMHI att tempen stiger 2 grader till 32 kl 14:00---18:00 och sedan blir det sakta svalare.

Detta verkar ju inte stämma alls. Ständigt två grader för mycket. Jag bor på västkusten. Visst var det varmt ute men man behöver ju inte springa eller stressa runt.

I morgon säger SMHI det blir svalare, 28 grader som mest men jag tror inte på detta. Jag ser ju själv för "F" att det inte stämmer på mina termometrar och absolut min biltermometer är exakt.

Varför BLUFFAR man folket?
Citera
2026-06-27, 17:17
Medlem
slagskotts avatar
Det har varit en tuff vecka för mig som jobbar ute i denna värmen och jag har tvingats köpa vätskeersättning för att fylla på med.
Citera
2026-06-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
31 i Mölndal sydöst om GBG idag.

Inget extremt, bara varmt.

Ingen vind heller, så luften "står stilla".

Blir väl åska inatt.

Åska kan komma i morgon. Jag skall kolla med danska DMI.
Citera
2026-06-27, 17:18
Medlem
Morgonribbas avatar
Vi hade 27 grader idag. Det är extremhetta och folk dör. Så här varmt hade de inte förr, då kanske det var 26 grader men det är liksom en helt annan grej, det är ju ingen som dör för att det blir 26 grader - det vet ju alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in