2026-06-27, 12:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Säkert någon galen västkust-sk tradition.. Måm sjökapten ute bland öarna som tagit hem apor som tvingas köra trimmade mopeder runt Orust..

Tack för dagens (?) Fb-garv - vilken jävla syn! I centrum Brandeby a 95 i gummibåt med megafon, kommenterande...

On-t; Inte en klocka ringer..
Citera
2026-06-27, 13:37
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
All-American Sweepstakes race eller Iritarod med hundar.

Citat:
Säkert någon galen västkust-sk tradition.. Måm sjökapten ute bland öarna som tagit hem apor som tvingas köra trimmade mopeder runt Orust..

Nu har jag ätit en god och närande frukost på ägg och bacon, vattnat i västhuset och i drivbänkarna, tjuvat tomatplantor, gått en promenad med hundarna och nu kokat kaffe och ätit en ostsmörgås. Någonstans i denna uppräkning gömmer sig också en ledtråd.

Detdundrar har fört oss till rätt kontinent! Blinguals gissning renderar att tröstpris i form av tur runt Henåns fotbollsplan på flakmoped, med sprattlande apa i famnen. Dock är jag rädd att inte ens Bilinguals platta associationer och fantasi räcker för att hitta på det som söks, men kanske för att leta sig rätt bland ledtrådarna.

5b. Ett årligt event.

6. Klädsel? De flesta tävlande verkar bära jeans men några kortbyxor - beror väl på vädret. Ingen vit krage som skyddar nacken.
Citera
2026-06-27, 14:16
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Nu har jag ätit en god och närande frukost på ägg och bacon, vattnat i västhuset och i drivbänkarna, tjuvat tomatplantor, gått en promenad med hundarna och nu kokat kaffe och ätit en ostsmörgås. Någonstans i denna uppräkning gömmer sig också en ledtråd.

Detdundrar har fört oss till rätt kontinent! Blinguals gissning renderar att tröstpris i form av tur runt Henåns fotbollsplan på flakmoped, med sprattlande apa i famnen. Dock är jag rädd att inte ens Bilinguals platta associationer och fantasi räcker för att hitta på det som söks, men kanske för att leta sig rätt bland ledtrådarna.

5b. Ett årligt event.

6. Klädsel? De flesta tävlande verkar bära jeans men några kortbyxor - beror väl på vädret. Ingen vit krage som skyddar nacken.

Drar till med Twelve Mile 500 för en ny ledtråd
Citera
2026-06-27, 14:18
Medlem
Venators avatar
Citat:

Tyvärr inte rätt men fantastiskt fynd!

Ny ledtråd blir det absolut:

7. Första bokstaven i din gissning är direkt ledtråd.
Citera
2026-06-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tack för dagens (?) Fb-garv - vilken jävla syn! I centrum Brandeby a 95 i gummibåt med megafon, kommenterande...

On-t; Inte en klocka ringer..

Brandeby hade passat in perfekt
Citera
2026-06-27, 14:19
Medlem
Venators avatar
Citat:

Jag kan ju också, som värme-bonus, nämna att det absolut finns en ledtråd även i ditt tröstpris ovan.
Citera
2026-06-27, 14:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Helvete, inte en endaste ynka klocka...
Citera
2026-06-27, 14:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Tyvärr inte rätt men fantastiskt fynd!

Ny ledtråd blir det absolut:

7. Första bokstaven i din gissning är direkt ledtråd.

Det är alltså bokstaven "T" jag avser som ledtråd.
Citera
2026-06-27, 15:49
Medlem
Citat:
Det är alltså bokstaven "T" jag avser som ledtråd.

Ja, det måste väl ändå vara att du gått en runda med hundarna som är ledtråden Tjuva tomatplantor verkar inte så rimligt att få ihop med resten Flakmoppe, hålla i något sprattlande.. Klurar på i värmen!

Edit: Te, eller tee.. Nått golfbils-race där man har med en hund i bilen
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2026-06-27 kl. 15:53.
Citera
2026-06-27, 16:04
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ja, det måste väl ändå vara att du gått en runda med hundarna som är ledtråden Tjuva tomatplantor verkar inte så rimligt att få ihop med resten Flakmoppe, hålla i något sprattlande.. Klurar på i värmen!

Edit: Te, eller tee.. Nått golfbils-race där man har med en hund i bilen

Det är min frukost som är ledtråden, och bara "T".
Citera
2026-06-27, 16:12
Medlem
Citat:
Det är min frukost som är ledtråden, och bara "T".

Ägg och bacon.. Kul fråga, letar vidare
Citera
2026-06-27, 18:52
Medlem
Citat:
Jag kan ju också, som värme-bonus, nämna att det absolut finns en ledtråd även i ditt tröstpris ovan.

The World Eskimo Indian Olympics? Med Blanket toss, Ear pull, high kick och andra 'vardagliga' nöjen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in