2026-06-27, 15:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Hela filmen kan ses gratis på YouTube här:
https://www.youtube.com/watch?v=zVpEZL8R18w
Citera
2026-06-27, 17:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Lol, filmen handlar alltså om en invandrare som är trött på kriminella invandrare?

Snälla, Uwe Boll är ju välkänd som världens sämsta regissör, det här är väl ingen film som gjorts av någon med särskilt högt IQ.

Man kan ha problem med migrationspolitiken och ändå se att detta är en pissdålig film som inte bidrar med något vettigt till samhället.
Har tankat ner den och förväntar mig knappast något stordåd men han har ju redan vunnit då den blev bannad direkt. Är ju vänstern som skjuter sig själva i foten, INGEN hade ens vetat om denna film annars men de måste göra en grej av det.
Citera
2026-06-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hela filmen kan ses gratis på YouTube här:
https://www.youtube.com/watch?v=zVpEZL8R18w

Jag förmodar att denna film är baserad på en verklig händelse för sex år sedan när en grupp av nio migranter våldtog en 15-årig tjej i Hamburgs stadspark. Bara en av migranterna som var över 21 år fick ett kort fängelsestraff (mindre än 3 år). Övriga åtta migranter blev frikända av domaren som tyckte synd om förövarna och den frustration och ilska de måste ha känt på grund av sin "kulturella hemlöshet" i Tyskland. Att migranterna utöver gruppvåldtäkten som varade över 3 timmar även stal flickans plånbok och mobil struntade domaren fullständigt i. Detta var en jävla skandal och borde uppmärksammas, inte tystas ner.

https://internewscast.com/news/the-migrant-gang-rape-cases-involving-young-girls-that-inspired-a-controversial-banned-film/
Citera
2026-06-27, 19:51
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Ja ni kan ju läsa handlingen nedan här är trailern https://www.youtube.com/watch?v=fVxmjwaPEFU

En man som fått nog av mångkulturen och vad jag förstått i första hand Islam.

Som sagt bannad i UK och Tyskland så här långt kommer den att bli bannad i Sverige också?

"Citizen Vigilante is a new 2026 action thriller from director Uwe Boll starring Armie Hammer as Sanders, a former U.S. Army officer who becomes a vigilante after witnessing violent crime in Europe. Inspired by real criminal cases, the film follows Sanders as he targets criminals and what he sees as a justice system that has failed victims, turning him into a controversial folk hero.

The movie, which also stars Costas Mandylor, has sparked major debate over immigration, crime, vigilantism, free speech, and censorship. After being denied an official rating by Germany's FSK, Citizen Vigilante was effectively blocked from theatrical distribution in the country, with Uwe Boll accusing authorities of political censorship. Critics have condemned the film, while supporters argue it raises issues many Europeans feel are ignored. The controversy surrounding Armie Hammer's return, the Germany ban, immigration, violent crime, and free speech has helped turn Citizen Vigilante into one of the most talked about and divisive movies of 2026."

Fast det är egentligen lustigt. Filmen beskrivs som anti-islam, rasistisk och på andra sätt totalt fel. Men glöm inte att det är det vänsterliberal narrativet som pratar.
Filmen utmanar ideer och beskriver ett relativt vanligt scenario. En man havererar totalt på grund av vad han uppfattar vara samhällets förfall. Vi har sett detta i Death Wish och andra filmer. Inget konstigt.

Men

När t ex islam åskådliggörs som en religion där koranen KAN, genom tolkningar, göras mer extrem så blir det ett jävla politiskt och socialt rabalder. Detta händer ju hela tiden. Man kan ju undra i vilket universum som kritikerna av denna film lever i för det kan jävlar i helvete inte vara detta universum.

Får man inte kritisera olika religiösa inriktningar inom islam eller sharia lagar eller annat så ska man inte göra annat än att kritisera dessa företeelser.
Citera
2026-06-27, 20:51
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Har tankat ner den och förväntar mig knappast något stordåd men han har ju redan vunnit då den blev bannad direkt. Är ju vänstern som skjuter sig själva i foten, INGEN hade ens vetat om denna film annars men de måste göra en grej av det.
Filmen har inte blivit bannad någonstans, det är desinformation från tokhögern. Däremot har filmen inte tilldelats en åldersgräns, vilket gör att den inte kan distribueras via vanliga kanaler.
Citera
2026-06-27, 20:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Filmen har inte blivit bannad någonstans, det är desinformation från tokhögern. Däremot har filmen inte tilldelats en åldersgräns, vilket gör att den inte kan distribueras via vanliga kanaler.
Jo jag vet men varför görs det tror du? Det är inte desinformation, vi vet vad anledningen är men varför vägrades den en åldersgräns? JO, för att den då inte kan distribueras. Återigen, de skjuter sig själva stenhårt i foten. Ingen hade aldrig annars vetat om filmen.

Visst, den är inte bannad men får inte distribueras. Perfekt system om man vill censurera saker. Du måste ju höra hur det känns som taget rakt från Sovjet eller 1984?
Citera
2026-06-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Lol, filmen handlar alltså om en invandrare som är trött på kriminella invandrare?

Snälla, Uwe Boll är ju välkänd som världens sämsta regissör, det här är väl ingen film som gjorts av någon med särskilt högt IQ.

Man kan ha problem med migrationspolitiken och ändå se att detta är en pissdålig film som inte bidrar med något vettigt till samhället.

Såg den nyss, ganska dåligt gjord med dåliga skådespelare men den lyfts upp av sitt goda och viktiga budskap.

Vad är alternativet, att bara fortsätta med att böja sig fram och dra ner byxorna?

Jättekonstigt synsätt enligt mig som i princip vänder på allt vi känner till och stått för, alla filmer om där förtrycka människor får nog och står upp för sig själva och kräver rättvisa och förändring ska nu helt plötsligt ses som hatisk propaganda?
Tex. Gladiator, Braveheart osv. vilket jäkla svin William Wallace var som började mörda stackars engelska soldater bara för att hans kärring blev våldtäktsmördad och hans familj och vänner blev slaktade utan anledning?
Citera
2026-06-27, 21:09
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Jo jag vet men varför görs det tror du? Det är inte desinformation, vi vet vad anledningen är men varför vägrades den en åldersgräns? JO, för att den då inte kan distribueras. Återigen, de skjuter sig själva stenhårt i foten. Ingen hade aldrig annars vetat om filmen.

Visst, den är inte bannad men får inte distribueras. Perfekt system om man vill censurera saker. Du måste ju höra hur det känns som taget rakt från Sovjet eller 1984?
Är den bannad så är det Sovjet, är den inte bannad är det ändå Sovjet. Ni är alltid snabba med att flytta målstolparna.

Om jag och min polare gör en film är ingen skyldig att distribuera den, och vi måste dessutom skicka in den för granskning för att få en åldersgräns. Men det hade förstås varit lätt för oss att gråta i offerkoftan så att folk ser den på sociala medier istället.

Detta knappast det första random lågbudgetskräpet som saknar åldersgräns, men man kan väl låtsas det om man har en agenda.
Citera
2026-06-27, 21:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Är den bannad så är det Sovjet, är den inte bannad är det ändå Sovjet. Ni är alltid snabba med att flytta målstolparna.

Om jag och min polare gör en film är ingen skyldig att distribuera den, och vi måste dessutom skicka in den för granskning för att få en åldersgräns. Men det hade förstås varit lätt för oss att gråta i offerkoftan så att folk ser den på sociala medier istället.

Detta knappast det första random lågbudgetskräpet som saknar åldersgräns, men man kan väl låtsas det om man har en agenda.
Du tycker inte faktumet att man kan utnyttja möjligheten att inte ge den en åldersgräns alls är ett problem. Är ju exakt det jag menar, det är en genväg för censur. Sätt 18+ då? Jag säger heller inte att de inte ska få undvika att ge en rating men då blir det så här och hans film får 10 000x mer uppmärksamhet. Jag fattar inte hur det gynnar vänstern alls men kör på
Citera
2026-06-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Som sagt bannad i UK och Tyskland så här långt kommer den att bli bannad i Sverige också?

Filmcensuren upphörde 2011 i Sverige och filmer behöver väl inte granskas av myndighet såvida filmen inte är avsedd att visas för barn under 15 år.

Men det gäller ju att biografer vill visa filmen.
Citera
2026-06-27, 21:23
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Du tycker inte faktumet att man kan utnyttja möjligheten att inte ge den en åldersgräns alls är ett problem. Är ju exakt det jag menar, det är en genväg för censur. Sätt 18+ då? Jag säger heller inte att de inte ska få undvika att ge en rating men då blir det så här och hans film får 10 000x mer uppmärksamhet. Jag fattar inte hur det gynnar vänstern alls men kör på
Åldersgränser finns av en anledning. Lagar och regler är inte censur.
Citera
2026-06-27, 21:41
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Åldersgränser finns av en anledning. Lagar och regler är inte censur.
Nej men de kan ju givetvis lätt användas som det. Hade andra beslutat kanske allt som ens hade något med HBTQ inte fått en rating men då är det inte censur heller. Du måste ju se att de gör det av en anledning? Eller du känner att det absolut är en slump att just denna film inte fick en rating? Ligger ingenting bakom det beslutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in