2026-06-26, 14:10
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har ju blivit censurerad i Tyskland, dock skall sägas att det skrivs om den där. Man "mörkar" det inte :

I Tyskland utan godkännande – lägger Elon Musk hela filmen av Uwe Boll online på X

Här är handlingen i kort form: Den före detta soldaten Sanders (Armie Hammer) tar lagen i egna händer efter att ha blivit besviken av rättssystemet flera gånger. Han inleder en brutal hämndkampanj mot kriminella invandrare samt korrupta statliga tjänstemän och blir snabbt en stjärna på sociala medier genom videor som delas på internet.

https://www.welt.de/kultur/kino/article6a3e1d3b2bb1afe8aa3cbbea/film-citizien-vigilante-in-deutschland-ohne-freigabe-elon-musk-stellt-ganzen-film-von-uwe-boll-bei-x -online.html

Har inte sett filmen själv, men man blir ju nyfiken i.o.m allt "hallaballo"..

Du kan se den gratis på Elon Musks sida på X.
Citera
2026-06-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har ju blivit censurerad i Tyskland, dock skall sägas att det skrivs om den där. Man "mörkar" det inte :

I Tyskland utan godkännande – lägger Elon Musk hela filmen av Uwe Boll online på X

Här är handlingen i kort form: Den före detta soldaten Sanders (Armie Hammer) tar lagen i egna händer efter att ha blivit besviken av rättssystemet flera gånger. Han inleder en brutal hämndkampanj mot kriminella invandrare samt korrupta statliga tjänstemän och blir snabbt en stjärna på sociala medier genom videor som delas på internet.

https://www.welt.de/kultur/kino/article6a3e1d3b2bb1afe8aa3cbbea/film-citizien-vigilante-in-deutschland-ohne-freigabe-elon-musk-stellt-ganzen-film-von-uwe-boll-bei-x -online.html

Har inte sett filmen själv, men man blir ju nyfiken i.o.m allt "hallaballo"..

Berättelsen påminner av den beskrivningen om en bok som hette "Sista steget" där nazister/högerextremister tar över Sverige och "hämnas" på vissa invandrare som begått brott. I den boken skildras det också som något bra...

Jag anar att Bolls film delar lite med hans tidigare massmördar-filmer där en man mördar vanliga personer bara för att de är del av samhället eller vad det är. Sen talar han mycket om varför han gör detta och meningen är väl att han är en sorts "hjälte" trots kraftigt omoraliska (underdrift) handlingar.

Den första filmen i "serien" troddes ha inspirerat Breivik då det finns flera saker som överensstämmer med hans dåd. Han förnekar dock detta...
Citera
2026-06-26, 15:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Berättelsen påminner av den beskrivningen om en bok som hette "Sista steget" där nazister/högerextremister tar över Sverige och "hämnas" på vissa invandrare som begått brott. I den boken skildras det också som något bra...

Jag anar att Bolls film delar lite med hans tidigare massmördar-filmer där en man mördar vanliga personer bara för att de är del av samhället eller vad det är. Sen talar han mycket om varför han gör detta och meningen är väl att han är en sorts "hjälte" trots kraftigt omoraliska (underdrift) handlingar.

Den första filmen i "serien" troddes ha inspirerat Breivik då det finns flera saker som överensstämmer med hans dåd. Han förnekar dock detta...

Nå, det låter ju på ett sätt som en "hämd rulle", och de finns det ju många av, tex "Death Wish" med Charles Bronson (bra rulle enligt mig). I ett samhälle i förfall.

Sedan med det omoraliska, där finns det ju hur mycket som helst, tex maffia-genren med dess hedonistiska livsstil : Man tar det man vill ha, och utan skrupler.

Jag visste sedan inte att detta är en del i en serie.
Citera
2026-06-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Varför är dessa ”invandringskritiska” människor så talanglösa? Uwe Boll är känd som en av världens sämsta filmskapare. Andra av dessa åsikter är Steven Seagal, Rob Schneider, Kid Rock och Jake/Logan Paul.

Mel Gibson är den enda man kommer att tänka på som har talang. Men han är inte så korkad att han gör en film som denna.
Mel Gibson blev blacklistad av Hollywood när han gjorde Jesus filmen. Du måste förstå att man måste hålla sig vid politisk korrekthet och följa "programmet" när man är känd, annars blir du bannad, hatad och förlorar din inkomst. Om du är en känd person idag, och har en stor karriär i film industrin, och du börjar säga att barn inte kan vara trans m.m så kommer du få ditt liv förstört.
Citera
2026-06-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Du kan se den gratis på Elon Musks sida på X.

Jag såg filmen idag. Som film betraktad är den ganska värdelös och mest ett stycke provokation. Filmen kunde ha gjorts tusen gånger bättre, med större precision i förhållande till sakfrågan.
Citera
2026-06-26, 18:19
Medlem
Såg filmen.
Efter filmen kände jag sorg.
Det är en sådan sanning att det känns.
Har på pekat detta i flera år.
Blivit kallad rasist fascist sd och allt annat.
Men fan ingen säger ju i från.
Vi tittar på och låter det ske som detta vore standard.
Men en sak i filmen som jag tycker var imponerande var när han klippte hela familjen och alla hans vänner som deltog i gruppvåldtäkten. Mamma pappa hela registret ala Brevik.
Citera
2026-06-26, 18:36
Avslutad
Såg den. Hoppades på något i närheten av Joker. Istället föll den helt platt. Hela filmen kändes som att den fillmades av en autist och konfrontationen med polisen i huset var det dummaste jag sett aktion-mässigt.

Han var själv rätt vidrig, en globetrottande kapitalist som knullar horor, skiter i att husen han äger vittrar sönder och i lagen som han som fastighetsägare ska följa. Men genom att ge sig på fattigt slödder som beter sig som svin så kan han och många av er själva se sig som något bättre än vad ni faktiskt är.
Citera
2026-06-26, 19:08
Medlem
Gurotesukus avatar
Såg filmen igår och jag tycker att den var ganska dålig. Men det är ju knappast något konstigt när det handlar om Uwe Boll.

Den påminde lite grann om Rampage, som jag tycker är hans bästa film (av de jag har sett).
Citera
2026-06-26, 22:17
Avslutad
Uwe Boll är ju klassisk B film, ännu bättre när man läser om ämnet.

Chuds unite

Får se Passion of the Christ med.

Nån mer filmtips?
Citera
2026-06-26, 23:33
Medlem
fluffiss avatar
Finns att se gratis till kl 10.00 imorrn;
Https://x.com/CitizenVMovie/status/2070144987224743956
Citera
2026-06-27, 00:05
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Värt att repetera: Elon Musk laddar upp filmen på X så du kan se den gratis.

https://x.com/elonmusk/status/2070157480915538098

Gamle Muskråttan gör äntligen något vettigt för mänskligheten. Med det sagt var filmen usel, trots det helt korrekta budskapet att bara extremt våld kan rå på våld.
Citera
2026-06-27, 10:57
Medlem
Lol, filmen handlar alltså om en invandrare som är trött på kriminella invandrare?

Snälla, Uwe Boll är ju välkänd som världens sämsta regissör, det här är väl ingen film som gjorts av någon med särskilt högt IQ.

Man kan ha problem med migrationspolitiken och ändå se att detta är en pissdålig film som inte bidrar med något vettigt till samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in