2026-06-26, 10:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Till att börja med: Bra inlägg!

Jag hoppas att det blir sådana rättegångar. När den dagen kommer, så vill jag att vi i Europa satsar på att hjälpa fredligt sinnade israeler. Vad det gäller att ta hand om monstren, så bör det överlåtas till Mellanösterns inhemska befolkning. Vi européer behöver inte bry oss. Mellanösterns befolkning kan ordna rättegångar, och döma israelerna enligt den straffrätt som anses normal i Mellanösterns kultur.

Israelerna älskar att betrakta sig som offer. Dom kommer att tycka synd om sig själva. Och dom kommer att begära att omvärlden ska tycka synd om dom. Men jag kommer att titta bort, och låta araberna ta hand om problemet på det sätt som dom behagar.

Frågan är hur lång tid det dröjer innan tribunaler kan hållas. Opinionen har vänt mot Israel. Men jag befarar att det dröjer innan den opinionen slår igenom hos makthavarna.
Det är USA som avgör om det blir en tribunal mot Israels nuvarande ledare och arme, och Trump kommer inte att göra det och Israels lobby i USA AIPAC har total makt över både senat och representanthus så det kommer inte att hända något. Men det är inte något ovanligt läge, Sovjet hade kunnat stoppa Nürnberg 1947 men av okänd anledning var de med på detta och det var ju utmärkt av dem och de värsta skurkarna hängdes.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-26 kl. 10:53.
Citera
2026-06-26, 21:20
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Med tanke på att Israel är så glada för att mörda som de är och är det land som är mest rasistiskt och hatiskt mot andra kulturer och religioner så är det inte så underligt. Det är ju därför Israel kallas för den nazi-judiska terrorstaten.

Det vore för bra för att vara sant, om Israel levde upp till den beskrivningen.

Israel tvingas ibland till nödvärn, men använder inte mer våld än vad nöden kräver.

Personligen skulle jag inte använda mer våld än vad döden kräver, om nödvärn vore påkallat av säkerhetsskäl.

Men utöver våldet måste ju även kvarlevorna grävas ner så de inte ligger och luktar.
Att döda är ingen konst.
Det är saneringen efter som är mest jobbig.

Man skulle möjligen, om det rent hypotetiskt skulle ligga någon ytlig sanning i den ofördelaktiga beskrivningen av Israel, i så fall kunna kalla Israel för en antiantisemitisk och antinazistisk antiterrorstat.
Citera
2026-06-27, 05:04
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Varför är det ett manipulativt resonemang att konstatera att ashkenaziska judars har högt medel-IQ, men inte en bra delförklaring till deras många nobelrpis och stora inflytande över media, bankväsende och politik runt om i världen? Skulle en världskonspiration vara en rimligare förklaring?

Vad tänker du på för undergrupper? Även i västvärlden har personer i högkvalificerade yrken ofta genomsnittliga IQ-värden på omkring 115–125.

Jag brukar även påpeka att östasiater enligt många studier har högre medel-IQ och lägre kriminalitet än européer. Deras genomsnitt ligger nästan lika högt som för ashkenaziska judar. Jag har fått vissa i vit makt-miljön att nästan gråta av upprördhet då. Kul.

Delvis beror nog ashkenaziska judars högre genomsnittliga IQ på en stimulerande och hälsosam uppväxtmiljö, bland annat kopplad till att det är ett folk med hög utbildningstradition och god ekonomi. Högt medel-iq både orsakar och orsakas av god ekonomi. Det finns inget bra sätt att avgöra hur stor del som beror på uppväxtmiljön respektive genetiska faktorer.

Judar är mycket ovanliga på fängelser i exempelvis USA. Det hänger ihop med iq. Forskning visar att fängelsekunder i genomsnitt ligger omkring 8 IQ-poäng under normalbefolkningen.

Samtidigt begår den israeliska staten allvarliga övergrepp och dödar betydligt fler palestinier än tvärtom. Det betyder knappast att israeler som människor är ondare, utan på att de kan. De har mycket större militärt övertag. Palestinska väpnade grupper är förmodligen lika "onda" eftersom de begår grova övergrepp när de har möjlighet. Om vi som står utanför konflikten ensidigt tar ställning för den ena sidan i stället för att verka för en tvåstatslösning riskerar vi att ytterligare förvärra konflikten.
Ashkenazijudars högre IQ är sannolikt mestadels ett resultat av genetisk ärftlighet och evolution.

"Även i västvärlden har personer i högkvalificerade yrken ofta genomsnittliga IQ-värden på omkring 115–125."

Kalla dessa för Ashkenazi-svenskar eller whatever, och hävda sedan att "svenskar är mycket intelligentare", det är vad jag avser med manipulativt, inget annat.

Att östasiater som hel grupp har både högre IQ och större hjärnvolym är väldokumenterat.

Ändå har folk i allmänhet ingen negativ inställning till japaner eller bedriver pogromer mot dem motiverat med " avundsjuka", till skillnad mot judar.
Citera
2026-06-27, 14:53
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Så är det nog, de har vuxit upp senaste 10-20 åren och vet inte hur det var här innan deras muslimska kompisar kom hit.

Ställer mig till minoriteten: Har inget, varken för eller emot Israel. Däremot har jag lärt mig hata araber och muslimer. Beroende på vad vi släppt in i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Båda grupperna är ett problem men på olika sätt. Araber och muslimer är väl främst här för att USA/Israel bombat sönder deras länder?

Jag tror att jag har blivit en nyvaken AFS:are på senare tid.
Hatar ingen, men vill ha ordning på landet.

Ja. Israel är en bidragande orsak till dom flyktingströmmar som håller på att dränka Europa.

1948 inleddes ett galet politiskt experiment som fick namnet "Israel", som gick ut på att ge judar land som beboddes av andra folkgrupper. Judar anslöt sig till projektet Israel, och bosatte sig i land som inte var deras. Den inhemska befolkningen trängdes undan. Delar av Mellanösterns befolkning flyttade till Europa, och bosatte sig på land som inte var deras. Europas inhemska befolkning trängs undan i sina egna hemländer.

Hur kommer man ur detta? Återvandring. Låt muslimerna ha sina egna länder ifred. Och låt européerna ha sina länder ifred.

Det är vägen till fred och välstånd.
Citera
2026-06-27, 15:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ja. Israel är en bidragande orsak till dom flyktingströmmar som håller på att dränka Europa.

1948 inleddes ett galet politiskt experiment som fick namnet "Israel", som gick ut på att ge judar land som beboddes av andra folkgrupper. Judar anslöt sig till projektet Israel, och bosatte sig i land som inte var deras. Den inhemska befolkningen trängdes undan. Delar av Mellanösterns befolkning flyttade till Europa, och bosatte sig på land som inte var deras. Europas inhemska befolkning trängs undan i sina egna hemländer.

Hur kommer man ur detta? Återvandring. Låt muslimerna ha sina egna länder ifred. Och låt européerna ha sina länder ifred.

Det är vägen till fred och välstånd.
Merparten av de som kommer har inte kommit från regioner där det var krig just då, de kommer för de blir förtryckta av sina egna regeringar. Lite som alla kurder vi har i Sverige, de flesta kom innan USA invaderade. Irakiska regimen och även iranska och turkiska har sedan länge förföljt sina egna befolkningar.

Kanske man inte kan lasta Israel och judarna för precis allt? Alla negrer som drunknar i medelhavet när de kommer med undermåliga båtar? De är ekonomiska turister. Inte judarnas fel att det jämt är missväxt där och deras styrande negerhövdingar är elaka.

Syrierna som flydde undan Islamiska staten (IS) Var heller inte direkt Israels fel att en terroristorganisation verkade i Syrien. För att inte tala om alla som höll "färgen" kom hit för att senare återvända och strida för terroristerna.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-27 kl. 15:11.
Citera
2026-06-27, 15:24
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Merparten av de som kommer har inte kommit från regioner där det var krig just då, de kommer för de blir förtryckta av sina egna regeringar. Lite som alla kurder vi har i Sverige, de flesta kom innan USA invaderade. Irakiska regimen och även iranska och turkiska har sedan länge förföljt sina egna befolkningar.

Kanske man inte kan lasta Israel och judarna för precis allt? Alla negrer som drunknar i medelhavet när de kommer med undermåliga båtar? De är ekonomiska turister. Inte judarnas fel att det jämt är missväxt där och deras styrande negerhövdingar är elaka.

Du har helt rätt. Det var därför jag skrev "bidragande orsak".

Jag vet att det finns andra större drivkrafter till flyktingströmmarna. Den största drivkraften är skenande befolkningsökning. Problemländernas invånare har en vana att skaffa många fler barn än det finns utrymme och resurser för. Istället för att minska födelsetalen, så dumpar dom överbefolkningen i Europa. Det är ett hänsynslöst beteende. Det är ett problem som behöver åtgärdas. Men det är inte trådens ämne. Trådens ämne är Israel.

Israel bär en del av skulden till dom flyktingströmmar som plågar Europa. Hur åtgärdar man problemet Israel?
Citera
2026-06-27, 15:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Jag vet att det finns andra större drivkrafter till flyktingströmmarna. Den största drivkraften är skenande befolkningsökning. Problemländernas invånare har en vana att skaffa många fler barn än det finns utrymme och resurser för. Istället för att minska födelsetalen, så dumpar dom överbefolkningen i Europa. Det är ett hänsynslöst beteende. Det är ett problem som behöver åtgärdas. Men det är inte trådens ämne. Trådens ämne är Israel.

Israel bär en del av skulden till dom flyktingströmmar som plågar Europa. Hur åtgärdar man problemet Israel?
Gör som landet Polen. Stäng gränserna för flyktingar. Israel är inte mitt problem. Som jag skrev skulle jag tro 50% eller mer av de som kommer inte har ett skit ont av Israel.

De undermåliga båtarna som försöker nå Europa över medelhavet borde skjutas i sank i stället för "räddas"
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-27 kl. 15:30.
Citera
2026-06-27, 15:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

De marockanska gatubarnen som plågat europeiska storstäder i 20 år har inget med Israel att göra. De "Afganska ensamkommande" De kommer vanligen från Iran och är för gamla för att varit med om USAs krig i Afghanistan. De flesta tillhör en av talibanerna förföljd folkgrupp i Afghanistan, de är födda i Iran och har aldrig satt sin fot i Afghanistan.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-27 kl. 15:37.
Citera
2026-06-27, 15:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Dessa israeliska soldater som besköts, befann dom sig i Israel eller Libanon?

Svaret på den frågan är avgörande för vem som är den aggressiva respektive defensiva parten.
De israeliska städerna som regelbundet raket beskjuts befinner sig i Israel. Klart de går in för att utrota terroristerna.
Citera
2026-06-27, 19:34
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Ashkenazijudars högre IQ är sannolikt...
... eller egentligen helt riktigt endast en myt som de använder på samma sätt som de använder orden guld, silver, rik, bank, vit och liknande för att försöka lura folk att de är överlägsna alla andra. Det är konstigt att det finns de som fortfarande tror att ashkennazis har högre intelligens än andra människor.
Citera
2026-06-27, 23:24
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
När Hamas dödar judar är det folkmord. När judar dödar de boende i Gaza är det inte folkmord. OK.
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Ja, för folkmord har en central aspekt i att måttstocken är uppsåt eller avsikt. Hamas har ett uttalat mål i sina dokument att Israel ska utplånas.

Israel har inte detta uppsåt.

Israel är ett politiskt projekt. Att vilja avbryta ett politiskt projekt är inte samma sak som att döda stora mängder oskyldiga människor.

Israel är den stora skurken beträffande folkmord.
Citera
2026-06-28, 06:05
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
... eller egentligen helt riktigt endast en myt som de använder på samma sätt som de använder orden guld, silver, rik, bank, vit och liknande för att försöka lura folk att de är överlägsna alla andra. Det är konstigt att det finns de som fortfarande tror att ashkennazis har högre intelligens än andra människor.
Det hade varit intressant med ett övervakat test av slumpvis utvalda ashkenazijudar jämfört med andra folkgrupper, om det nu ens går att avgöra vem som är ashkenazijude eller inte. De är ju inte ens ett folk och har extremt mycket annan genetisk inblandning.

Kan hela saken förklaras som mer "jewish supremacism" ännu värre än "white supremacism"?

Citat:
Ashkenazi Jewish intelligence, Ashkenazi intelligence, or Jewish genius[1][2] is a stereotype of Jews[3] that is related to the historical race and intelligence controversy. It asserts that Ashkenazi Jews, who are a sub-group of the Jewish diaspora that coalesced in Central and Eastern Europe, tend to exhibit notably higher levels of intelligence than other ethnic groups. While some measures have indicated that Ashkenazi Jews are over-represented in creative and intellectual fields or over-perform on some cognitive tests, the contention that these measures indicate an actual intelligence advantage has been disputed and widely criticized. Controversial studies purporting to explain this phenomenon as an effect of genetic differences have been met with broad-based criticism from mainstream science.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_Jewish_intelligence
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in