2026-06-27, 14:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag gjorde det. Själv?

Jag skiter väl i vad du gjorde, tråden handlar inte om dig.

- "Medellängden är 180cm"
- "Jag är inte det"
Citera
2026-06-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du förlitar dig väldigt mycket på "säger" i din beskrivning av hur du knullar. Det blir en himlans massa frågor och svar.

Tänk på att den här löpande intervjuproceduren som du förlitar dig på ska upprepas även under samlag nr 300 som du har med din fru.
Det är ju skithett med män som är verbala i sängen. Samtyckeskoll kan lätt camoufleras som dirty talk.
Citera
2026-06-27, 14:34
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du förlitar dig väldigt mycket på "säger" i din beskrivning av hur du knullar. Det blir en himlans massa frågor och svar.

Tänk på att den här löpande intervjuproceduren som du förlitar dig på ska upprepas även under samlag nr 300 som du har med din fru.
Tja, om jag behöver stämma av så gör jag det hellre än jag blir anmäld för att jag gjort något hemskt mot någon annan. Oftast är ju tjejen råkåt och då behöver man ju inte ord för att kommunicera.

Om hon ligger stel och stirrar upp i taket eller du inte är säker på att hon gillar det du gör, brukar inte du fråga då? Du verkar tycka att det är helt absurt att stämma av så att tjejen faktiskt vill knulla om hon inte redan gjort det tydligt, som att det är totalt osexigt och slaknande att höra en tjej stöna att hon vill fortsätta eller att hon gillar det.
Citera
2026-06-27, 14:38
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det är ju skithett med män som är verbala i sängen. Samtyckeskoll kan lätt camoufleras som dirty talk.
Det är ju på riktigt skitsexigt både att få bekräftat att den man är med verkligen är kåt på en, och liksom ge tillfälle att ge tips eller komma med önskemål på saker man gillar. En tjej frågade om det var okej att hon sög av mig och jag fantiserar fortfarande om det. Suck....
Citera
2026-06-27, 14:52
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är ju på riktigt skitsexigt både att få bekräftat att den man är med verkligen är kåt på en, och liksom ge tillfälle att ge tips eller komma med önskemål på saker man gillar. En tjej frågade om det var okej att hon sög av mig och jag fantiserar fortfarande om det. Suck....

Hahaha jo de allra flesta friska-i-huvudet vuxna kan det här med sex och samtycke. Det är bara några oerfarna amöbor i tråden som inte har förmågan att interagera på en normal nivå med andra människor.

Med dem får prata med som med 5 åringar
Citera
2026-06-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Japp bättre standard tenderar leda till att fler barn överlever barndomen, så kvinnor slipper föda 6 barn för att få 3 som överlever.

Eller….. så kanske inget mänskligt samhälle, utan kontinuerlig massdöd av människor, klarar att öka i antal i all evighet?

Västvärldens befolkningar har ökat EXTREMT i antal under modern historia (vilket brukar räknas efter medeltid)
Kanske är vi bara inne i en fullt naturlig och välbehövlig svacka, i brist på krig, svält, massdöd i pandemier.

Det var en optimistisk syn på det hela. Man får ju hoppas att du har rätt.

Annars är bilden att något hände under 1900-talet som fick västvärldens befolkning att börja avveckla sig själv. Generation efter generation efter generation med 7-10 barn ersattes plötsligt av att de flesta skaffar 2.

Och det verkar ske samma sak nästan överallt när en viss levnadsstandard uppnås samt att det finns tillgång till preventivmedel.
Citera
2026-06-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag förklarar hur man märker samtycke: genom att ens parter är aktiv i akten och kysser en etc.

Om partnern inte är ett dugg aktiv, utan snarare totalt passiv. Så behöver man kontrollera samtycke genom att fråga, konstant.

Det är liksom de två sätt man kan kontrollera att samtycke finns på.

Och har man verkligen inhämtat samtycke och fått det bekräftat. Så vet man ju själv iaf. att det inte var en våldtäkt. Och då har man ju rejält med kött på benen vid en eventuell våldtäktsanklagelse. Man vet själv att det inte var våldtäkt.

------

Men ligger man med en död och tyst sill utan att inhämta samtycke. och sedan blir anmäld för våldtäkt. Hur ska man då kunna försvara sig? Det går ju liksom inte. Ljuga och hitta på att partnern samtyckte? Fundera du på detta. och inse att det faktiskt kan vara så att man inte hade samtycke och att det faktiskt var en regelrätt våldtäkt. Av en person som inte förmådde att freda sig.

Nope. Det är rätt vanligt att män som dömts för det absurda brottet "oaktsam våldtäkt" anser sig ha inhämtat och fått samtycke. Och därmed själva vet att det inte var våldtäkt. Men det hjälper ju inte. De blir dömda ändå.

Vilket kan ske vid den här typen av godtycklig lagstiftning.
Citera
2026-06-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Hahaha jo de allra flesta friska-i-huvudet vuxna kan det här med sex och samtycke. Det är bara några oerfarna amöbor i tråden som inte har förmågan att interagera på en normal nivå med andra människor.

Med dem får prata med som med 5 åringar

Här diskuteras godtyckligheten i en lagstiftning. En godtycklighet som enligt erfarna jurister, Advokatsamfundet, Lagrådet mm går ut över rättssäkerheten.

Men jag förstår att det är lite för hög nivå för dig. Bättre på dagis där det räcker att kalla den andra för fula saker så har man vunnit.
Citera
2026-06-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nope. Det är rätt vanligt att män som dömts för det absurda brottet "oaktsam våldtäkt" anser sig ha inhämtat och fått samtycke. Och därmed själva vet att det inte var våldtäkt. Men det hjälper ju inte. De blir dömda ändå.

Vilket kan ske vid den här typen av godtycklig lagstiftning.

Killen vet att det inte var våldtäkt, men hur skall han kunna bevisa det? Det är ju ord mot ord. Det hjälper inte hur tydligt hon gett samtycker under kvällen/natten om hon ljuger om det efteråt. Då är lagen skriven så att det skall vara så lätt som möjligt för henne att förstöra hans liv.

Därav att dagens unga killar bör vara försiktiga. Och jag tror att de i allmänhet är det.
Citera
2026-06-27, 15:48
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Här diskuteras godtyckligheten i en lagstiftning. En godtycklighet som enligt erfarna jurister, Advokatsamfundet, Lagrådet mm går ut över rättssäkerheten.

Men jag förstår att det är lite för hög nivå för dig. Bättre på dagis där det räcker att kalla den andra för fula saker så har man vunnit.

Nej jag diskuterade inte godtyckligheten i en lagstiftning. Jag diskuterade det skrämmande i att vuxna män inte förstår en så enkel sak som samtycke.

"För hög nivå" för mig? Kalla inte din och andras amöba-nivå för "hög nivå", 5 åringar förstår bättre än er.
Citera
2026-06-27, 15:57
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Tråden handlar fortfarande inte om dig.
Citera
2026-06-27, 15:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Tja, om jag behöver stämma av så gör jag det hellre än jag blir anmäld för att jag gjort något hemskt mot någon annan.

Hur vet du om du behöver stämma av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in