2026-06-23, 23:02
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Killen bor permanent. Hans barn bor kvar i Skellefteå med sin mamma. De verkar vara hos Clara och nya varannan helg. Antagligen mer nu när det är sommarlov.

”Dad of the year”

Skönt att det beteendet tack och lov är ovanligt bland kvinnor. Jag har så svårt för vuxna som överger sina barn. Mer rimligt att leva ”varannan helg+ lov”-liv med en ny partner, än sina barn.
Citera
2026-06-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Det som jag tycker skaver är hur mycket Clara vill lyfta sin nya partner och vilken fantastisk pappa han är. Han är förhoppningsvis en bra människa, men i alla fall jag tycker det är lite red flag att bara träffa sina barn varannan helg 🙄

Man tänker också om hon själv skulle gå med på att vara den typen av mamma, som bara ser sina barn varannan helg. Det skulle hon aaaaaaaldrig gå med på. Men antar att det är en annan måttstock för män.
Citera
2026-06-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Man tänker också om hon själv skulle gå med på att vara den typen av mamma, som bara ser sina barn varannan helg. Det skulle hon aaaaaaaldrig gå med på. Men antar att det är en annan måttstock för män.

Tror heller inte att hon hade uppskattat om hennes exman flyttade till Skellefteå och bara hade barnen varannan helg.

Men så är det alltid med henne. När hon själv kan dra fördel av grejer är det positivt. Typ som hennes miljöengagemang. Ekologiskt ska det vara, men om hon själv kan tjäna pengar på att köpa eller göra reklam för en vara som inte är ekologisk så kan man tumma på det (russin-gate för några år sedan, när reklam gjordes med icke-ekologiska russin från Sun Maid. När hon fick kritik var förklaringen att de inte hade ekologisk variant på den lokala butiken i byn. Nej men då får väl Sun Maid skicka ekologiska till henne? Eller hob ta tåget in till stan och köpa eko?)
Eller när hon flög till Afrika för samarbete med hjälporganisation och tog med sitt stora barn för att han skulle få sitt drömresemål upfyllt, och bombade med vackra bilder på afrikanska miljöer och människor. Undvik flyg, men inte om det är gratis och du kan ta med ditt barn!
Eller kanske att handla orimliga mängder textilier och skor (som är den största miljöboven). Det går bra för hon handlar såå mycket begagnat. Grejen är att hon handlar mycket begagnat ja, men hon handlar också mer nytt än vad de allra flesta låginkomsttagare gör. Man kan inte kompensera att man köper nytt i kläder och skor med att köpa ännu mer begagnat.

Men som sagt, hon har en måttstock för sig själv och en annan för andra. Typiskt narcissistiskt beteende.
Citera
2026-06-25, 20:08
Medlem
Först en bild från midsommar "hoppas du har en underbar midsommar ❤️ det har jag"....

Sen nu testar hon tydligen smink från Caia - "så du som följare slipper".... har hon alltid varit så ytlig??
Citera
2026-06-26, 10:46
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Åh gud, håret, som den sämsta peruk någonsin.
På vissa bilder ser det ut som det. Kan inte tro att det är den looken hon strävar efter, så tråkigt för henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Var killens barn inte med nu heller eller ?
Lusläste inte inlägget men det verkar inte som det. Men är också nyfiken om någon annan hade bättre koll?
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Ja det här var roligt ” Jag bar en favoritklänning jag fyndat på Sellpy. I en tung, lyxig kvalité med fantastiskt fall.”

Ser ut som nått i polyester från Bikbok, spana in de riktigt dåliga sömmarna. Modemassakern hade en video om sånna sömmar nyss, hur det verkligen osar dålig kvalle.

Sen ” Till det bar jag ett par kolafärgade skor från Sezane, en röd spetsbehå från Lindex och ett par hjärtformade örhängen från H&M.” och verkligen inget matchade eller var fint ihop.

Kan inte förstå att någon kan tycka detta är fint.
Taskigt men kul skrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Klänningen är från Ellos och 100% polyester. Fattar inte varför hon behöver kommentera vad hon har för färg på BHn? Eller (skoja om) att hennes syster beundrar hennes bröst? Det skriker 40-årskris om hela henne. Bekräftelsebehovet är enormt och att hon hela tiden framhäver sin egen, sin älsklings och sina barns förträfflighet vittnar om att det nog inte är så bra. Min aupplevelse är att det är de som mår som sämst och som har sämst relationer som har ett desperat behov av att framhäva allt som är bra. Det är väl som en slags skyddsmekanism där de kämpar för att övertala sig själva om att de har det bra. För erkänner de det motsatta har de inget kvar.
Det är säkert så. Pinsamt att iaktta, svårt att låta bli att fortsätta kolla.
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Att det borde ha varit premium enbart? Fast är det verkligen inlägg av det här slaget som folk vill betala för? Fast visst, samtidigt känns det väldigt privat för att lägga ut på en offentlig blogg.

Knäppt sentimentala kommentarer från hennes beundrarskara under inlägget. Folk som påstår att de grät när de såg bilderna eller åtminstone blev tårögda. Parasocialt…

Ja, konstigt ful paljettkofta. Och rosa ihop med det röda håret var inte fint.
Kändes geggigt och konstigt att hon vill dela med personer som hon klagar över är typ gamar. Integriteten borde vägt tyngre och det kunde lagts som premium för hennes fans.
Citera
2026-06-26, 10:46
Medlem
icons avatar
Clara goes Caia? Varför?
Citera
2026-06-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Clara goes Caia? Varför?

För att locka nya läsare skulle jag gissa. Caia drar klick. Jag gissar att antalet läsare/prenumeranter sjunkit en del. Men just nu känns hon oerhört spretig i sitt content, som att hon inte vet vilket ben hon ska stå på. Och så kan det ju vara i en period av transformation.
Citera
2026-06-27, 09:13
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Clara goes Caia? Varför?

Jag förstår inte heller det. Ska hon bara slänga den sen då? Om den ej är kanon?

Jag har läst bloggen av och till nästan sen första barnet föddes. Den här vändningen kunde jag ej se framför mig.
Citera
2026-06-27, 12:20
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
För att locka nya läsare skulle jag gissa. Caia drar klick. Jag gissar att antalet läsare/prenumeranter sjunkit en del. Men just nu känns hon oerhört spretig i sitt content, som att hon inte vet vilket ben hon ska stå på. Och så kan det ju vara i en period av transformation.
Hennes identitetskrisande senaste året har bara lett till att hon går från oklarhet till oklarhet. Tycker att de som valde att betala premium pga lojalitet kan släppa den känslan, pausa sin prenumeration och invänta tills att Clara landat i vilken sorts innehåll hon ska bjuda på framöver. Nu är det som att köpa grisen i säcken vad gäller vilken sorts inlägg hon erbjuder. Jag personligen tycker det är underhållande men känner med de som kanske haft förhoppningen att hon ska fortsätta vara mer samma som innan-

Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Jag förstår inte heller det. Ska hon bara slänga den sen då? Om den ej är kanon?

Jag har läst bloggen av och till nästan sen första barnet föddes. Den här vändningen kunde jag ej se framför mig.
Nej det är oerhört förvirrat vad hon vill med det inlägget.
Citera
2026-06-27, 18:32
Medlem
Citat:
Hennes identitetskrisande senaste året har bara lett till att hon går från oklarhet till oklarhet. Tycker att de som valde att betala premium pga lojalitet kan släppa den känslan, pausa sin prenumeration och invänta tills att Clara landat i vilken sorts innehåll hon ska bjuda på framöver. Nu är det som att köpa grisen i säcken vad gäller vilken sorts inlägg hon erbjuder. Jag personligen tycker det är underhållande men känner med de som kanske haft förhoppningen att hon ska fortsätta vara mer samma som innan-

Nej det är oerhört förvirrat vad hon vill med det inlägget.

Förut hade hon en redaktör (Erika), det har hon inte nu.
Citera
2026-06-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
Begriper verkligen inte heller denna grej hon har med att använda underkläder som någon slags accessoar?! En röd bh som syns alldeles för mycket, kombinerat med cerise klänning och orange hår är liksom motsatsen till god smak för mig. Den arrangerade bild där systern sitter och beundrar hennes bröst får mig att vrida mig av obehag.

Sen fattar jag inte riktigt grejen med att ordagrant citera sms från vänner och texter från barnen som alla höjer henne till skyarna. Absolut, jättekul för henne, men detta ständiga humblebraggande får mig att ta fram en hög med skämskuddar. Det är minst tredje gången jag läser om hur hennes barn kallar henne för förebild och är sååå stolta över henne.

Pinsamt nr 3 är kommentarsfältet under födelsedagsfestinlägget, där hennes hyllningskör "gråter" och "blir tårögda"?!? Över någon annans fest??

Här har hon nån liknande omlottklänning, men mer mjuk i färgen. Men hon gillar tydligen den stilen.

Reportage i ”Hemtrevligt” förra sommaren.

https://www.hemtrevligt.se/intervjuer/clara-lidstrom-underbara-clara/778504

” Livet här är en Bullerbydröm som har förverkligats, medger hon.”
Citera
2026-06-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie

Tja, om inkomsterna sinar kanske hon kan ha lite mer förståelse för de som har svårt att få ekonomin att gå ihop. Än vad hon hade här:

” Även i debatten om matpriser har Clara rutit till:
– Problemet är inte att maten är för dyr i Sverige, säger hon. Problemet är att vi har vant oss vid att den är alldeles för billig, säger Clara och fortsätter:
– Det är faktiskt inte en mänsklig ­rättighet att dricka billigt kaffe eller äta massor med billig frukt från andra sidan jorden”

https://www.hemtrevligt.se/intervjuer/clara-lidstrom-underbara-clara/778504

Folk i lägenheter kan ju plantera äppelträd på balkongen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in