Citat:
Ursprungligen postat av
Ramblashoran
Har inte sett den ännu, men ni som gnäller över att den är stel, dåliga skådespelare, B-film osv. Det låter ju som den håller samma kvalitet som våra svenska storfilmer? Tittar inte på svenskt alls just pga detta, det kanske inte ni heller gör. Ska ge den en chans i helgen iallafall.
Det är en B-film, dåliga skådespelare, en usel regissör. Allt osar låg kvalitet. Men det är också en av de bästa filmerna jag har sett på ett tag pga budskapet och sin no-nonsense-attityd.
Vi har fått nog! Vi (samhället) har levt i ett toxiskt förhållande där vi har misshandlats, våldtagits, rånats, mördats i decennier. Vi har hoppats på att myndigheterna kliver in och hjälper oss ur det skadliga förhållandet, men myndigheterna var de som möjliggjorde våldet, och när de såg vad de hade gjort vände de oss ryggen. De har faktiskt till och med - tillsammans med förövarna - stampat på oss till råga på allt för att tysta vår gråt och försökt sopa allt under mattan.
Inte konstigt att känslan av att hoppet är förlorat ligger som en blöt, smutsig och illaluktande filt över hela samhället.
Islamiseringen är snart total. Inte bara i Sverige, utan i alla västländer. Och jag ser inte poängen med det.
Vad jag ser i en snar framtid är att hela världen blir islamsk. Hur många år det tar tills vi är där beror helt på våra politiker.