Citat:
Ursprungligen postat av
Logique88
Nja, det är du som snackar skit. Blev själv kontrollerad ute i ett öde industriområde för några veckor sen. Faktum är att jag aldrig blivit stoppad av polisen på 30-väg/skola. Det har uteslutande varit i industriområden och landsvägar. Har även varit med om att de legat på berg och gömt sig medan de skjutit folk på motorvägen.
För varje år som går tappar jag tilliten och respekten för svensk polis. Skräckscenariot är att vi får en poliskår lik den i Storbritannien idag, som är som ett skämt taget ur A Clockwork Orange.
Klart det KAN hänt dig men jag tror du ljuger. Sånt var rätt vanligt på 80-talet och du har väl hört historier om det från din farsa. Eller så är du lika gammal som jag och kommer ihåg det och surar över det fortfarande.
Jag har kört bil kors och tvärs i Sverige mer än de flesta senaste tio åren och jag kör ofta lite för fort på fina landsvägar (däremot inte förbi skolor, i trång stadstrafik och vid dåligt väglag etc). Har aldrig under den tiden sett en fartkontroll. Däremot sitter det fartkameror väldigt tätt. Men de är ju lätta att ha koll på.
Trafikövervakningen är för usel i detta land. Då menar jag inte bara fartkontroller. Man tror att fartkamerorna har löst allt.