2026-06-27, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Min argumentation håller. Jag vet iaf. när jag har/inte har samtycke. Men jag har å andra sidan aldrig slirat runt med olika random partners, utan har alltid haft stadiga partners. och då lär man känna varandra. Samtliga har varit aktiva och lätta att läsa av samtycke/inte samtycke hos.

Nej din argumentation håller inte. Den bygger på märkliga antaganden om att alla människor alltid är "aktiva" och stönar etc under varje sekund av sexakt. Och ditt argumentet att man vet att det finns samtycke om den andre personen stönar håller ju definitivt inte eftersom det i så fall skulle innebära att en våldtäktsman kan komma undan genom att hävda att offret stönade. Vilket ju är befängt eftersom det är allmänt känt att kvinnor kan få orgasm under våldtäkter.
Citera
2026-06-27, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Även oaktsamhetsbrott måste kunna bevisas bortom rimligt tvivel. Detta sker sällan i våldtäktsmål - man går på kvinnans version - psykiskt sjuk eller inte. Eller oavsett hur många killar hon falskanmält tidigare - för det får aldrig rätten reda på. Varför?

Du tycker att detta är ett stort problem? Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar, leder till fällande dom. man sållar alltså jädrigt hårt, innan man ens väcker åtal. Och av alla åtal, så är det inte alla som leder till fällande dom. Så nej, man går inte bara på offrets ord. Det är mer som räknas in.
Citera
2026-06-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Alla är inte utåtriktade och extroverta som du.

Även introverta, kan vara aktiva och engagerade i sängkammarn.
Citera
2026-06-27, 02:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du tycker att detta är ett stort problem? Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar, leder till fällande dom. man sållar alltså jädrigt hårt, innan man ens väcker åtal. Och av alla åtal, så är det inte alla som leder till fällande dom. Så nej, man går inte bara på offrets ord. Det är mer som räknas in.

För det första så stämmer inte din siffra efter de drakoniska lagändringar som genomförts de senaste åren. För det andra så ljuger du rakt ut om bevisvärdringen i våldtäktsmål. Det kommer att stå den svenska staten dyrt, både genom stämningar och skadestånd från bedrövade mödrar och anhöriga till de drabbade unga männen. Den svenska staten begår upprepade brott mot sina medborgare.
Citera
2026-06-27, 02:30
Medlem
Citat:
Även introverta, kan vara aktiva och engagerade i sängkammarn.

Det är inte säkert.

Men oavsett vad så bevisar inte stönande och liknande att det finns samtycke. Du kan egentligen aldrig till 100% veta om samtycke finns eller ej. Vilket innebär att du enligt svensk lagstiftning begår våldtäkt varje gång du har sex.
Citera
2026-06-27, 02:30
Medlem
Citat:
Nej din argumentation håller inte. Den bygger på märkliga antaganden om att alla människor alltid är "aktiva" och stönar etc under varje sekund av sexakt. Och ditt argumentet att man vet att det finns samtycke om den andre personen stönar håller ju definitivt inte eftersom det i så fall skulle innebära att en våldtäktsman kan komma undan genom att hävda att offret stönade. Vilket ju är befängt eftersom det är allmänt känt att kvinnor kan få orgasm under våldtäkter.

Stönar gör man ju för att det är skönt, inte nödvändigtvis för att det kommer en orgasm. Och du missade att jag även skrev: motjuck, kyssar, aktivt initiativtagande. Motjuck går ju att göra konstant under samlaget. Kyssas med. och stöna när det är extra skönt. Och så lite aktivt initiativtagande på det. mycket tydligt då, att samtycke finns.
Citera
2026-06-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
För det första så stämmer inte din siffra efter de drakoniska lagändringar som genomförts de senaste åren. För det andra så ljuger du rakt ut om bevisvärdringen i våldtäktsmål. Det kommer att stå den svenska staten dyrt, både genom stämningar och skadestånd från bedrövade mödrar och anhöriga till de drabbade unga männen. Den svenska staten begår upprepade brott mot sina medborgare.

Jodå, siffran stämmer fortfarande! Det är endast 5% av alla våldtäktsanmälningar, som leder till fällande dom. men både anmälningarna och fällande domarna har ökat. Men fortsatt är det alltså endast 5% av alla våldtäktsanmälningar som leder till fällande dom.

De unga drabbade männen? Hur vet du att de är unga? I övrigt så döms det en och annan kvinna för våldtäkt också. Och för oaktsam våldtäkt. Men de allra flesta som döms för våldtäkt är män av utländsk härkomst.
Citera
2026-06-27, 02:36
Medlem
Citat:
Det är inte säkert.

Men oavsett vad så bevisar inte stönande och liknande att det finns samtycke. Du kan egentligen aldrig till 100% veta om samtycke finns eller ej. Vilket innebär att du enligt svensk lagstiftning begår våldtäkt varje gång du har sex.

Jodå, jag vet när jag har samtycke och inte.
Citera
2026-06-27, 02:36
Medlem
Citat:
Stönar gör man ju för att det är skönt, inte nödvändigtvis för att det kommer en orgasm. Och du missade att jag även skrev: motjuck, kyssar, aktivt initiativtagande. Motjuck går ju att göra konstant under samlaget. Kyssas med. och stöna när det är extra skönt. Och så lite aktivt initiativtagande på det. mycket tydligt då, att samtycke finns.

Alla beter sig knappast så i sängen. Och sannerligen inte hela tiden, varenda sekund. "Går att göra konstant". Ja det betyder inte att alla alltid gör det konstant.

Du resonerar som en autist. Du tror liksom att verkligheten är helt svartvit.
Citera
2026-06-27, 02:38
Medlem
Citat:
Alla beter sig knappast så i sängen. Och sannerligen inte hela tiden, varenda sekund. "Går att göra konstant". Ja det betyder inte att alla alltid gör det konstant.

Du resonerar som en autist. Du tror liksom att verkligheten är helt svartvit.

Suck. Trist att du aldrig har fått ha sex med en sexsugen kvinna. En sexsugen kvinna är aktiv och stönar, kysser, tar aktivt egna sexuella initiativ etc. Det är då supertydligt att samtycke finns.
Citera
2026-06-27, 02:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jodå, siffran stämmer fortfarande! Det är endast 5% av alla våldtäktsanmälningar, som leder till fällande dom. men både anmälningarna och fällande domarna har ökat. Men fortsatt är det alltså endast 5% av alla våldtäktsanmälningar som leder till fällande dom.

De unga drabbade männen? Hur vet du att de är unga? I övrigt så döms det en och annan kvinna för våldtäkt också. Och för oaktsam våldtäkt. Men de allra flesta som döms för våldtäkt är män av utländsk härkomst.

Du snackar skit som vanligt. Tråden handlar inte om våldtäkter specifikt, men jag har länkat väldigt många fall där unga killar dömts för våldtäkt på väldigt lösa grunder. Varför gillar du att folk döms på lösa grunder, varför gillar du att rättsstaten urholkas till att döma oskyldiga? Vad är ditt politiska mål som extremvänster? Storskaliga avrättningar av oliktänkande? Du är på väg dit, men inser det inte själv.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-06-27 kl. 02:43.
Citera
2026-06-27, 02:40
Medlem
Citat:
Jodå, jag vet när jag har samtycke och inte.

Det trodde männen som sitter inne för oaktsam våldtäkt också att de visste.

Men nej, du kan aldrig med 100% säkerhet veta vad som försiggår i en annan människas hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in