2026-06-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men nu skriver jag och Ond.hicka om vad samtycke är för något. Inte om "bevisning och rättsliga processer". Utan om vad samtycke är.

Och man behöver faktiskt ha den andras samtycke till att få ha sex med den. Att ha sex med någon som inte vill är våldtäkt. Att ha sex med någon på ett sätt denna inte vill, är våldtäkt.
Och det är ju bra att man inte får våldta folk.

Om du samtycker till att ha sex med din fru, men inte till att hon bjuder in två grovlemmade män som avser att förlusta sig med dig. Och hon ändå bjuder in de där två männen och de förlustar sig med dig mot ditt samtycke. Så är det våldtäkt. Det är väl ändå bra att det finns en lag som säger att det de gör är olagligt?

Fel. I Sverige är det våldtäkt att ha sex med någon som man inte VET vill. Och hur ska du någonsin kunna VETA det?

Att personen inte vill kan man ju veta, t ex om personen säger nej eller gör motstånd. Men att personen vill kan du ju faktiskt aldrig till 100% veta. Alltså har samtliga människor som någonsin haft sex gjort sig skyldiga till våldtäkt enligt svensk lagstiftning.

Jag tror ingen har problem med den gamla våldtäktslagen. Det sakkunniga, jurister, Lagrådet mm vänder sig emot är den utvidgning av begreppet våldtäkt in absurdum och den godtycklighet som samtyckeslagen innebär.
Citera
2026-06-27, 00:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
När var förr?

Vad menar du? Försöker du sätta en fälla? Tror du jag är korkad? Kolla upp statistiken. Vilka föder barn i Sverige idag? Använder de preventivmedel? Vad får det för konsekvenser på sikt?
Citera
2026-06-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad menar du? Försöker du sätta en fälla? Tror du jag är korkad? Kolla upp statistiken. Vilka föder barn i Sverige idag? Använder de preventivmedel? Vad får det för konsekvenser på sikt?
Du skrev "förr" och jag frågade bara vilken tidsperiod du avsåg.
Citera
2026-06-27, 01:02
Medlem
Citat:
Hur då, om samtycke funnits?

För du kan aldrig veta att det finns samtycke. Förrän efteråt. Och om du inte vet att det finns samtycke, vilket du aldrig kan veta innan, så har du begått en våldtäktshandling enligt svensk lagstiftning.
Citera
2026-06-27, 01:03
Medlem
Det sjuka med dagens värld är främst att Mohammeds kommer undan med överfallsvåldtäkt. Då är det ord mot ord och det slutar med att stackars Mohammed får 300 000 kr som våldtagna Amanda får betala.

Om Svenska Kalle råkar bli lite överförfriskad och tafsar lite på Lisa eller att dom båda har likgiltigt sex men att Lisa sedan dagen efter ångrar sexet. Ja då blir det 3 års fängelse för Kalle.

Straffskalan är helt oproportionerlig beroende vem som begår brottet.
Citera
2026-06-27, 01:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du skrev "förr" och jag frågade bara vilken tidsperiod du avsåg.

Tja, innan den elakartade cancer som kallas för feminism.
Citera
2026-06-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
För du kan aldrig veta att det finns samtycke. Förrän efteråt. Och om du inte vet att det finns samtycke, vilket du aldrig kan veta innan, så har du begått en våldtäktshandling enligt svensk lagstiftning.
Om du tittar runt i ditt bostadsområde, ser du inte en massa helt vanliga heterosexuella par som förhoppningsvis fortfarande ligger med varandra åtminstone på fredagar? Tror du inte de utgår från att samtycke finns?
Citera
2026-06-27, 01:06
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag är inte sjuk. Jag försöker få dig att fatta att lagen om oaktsam våldtäkt inte är något problem. Den lagen är bra och behövs. Då det tyvärr finns en och annan stolle som skiter i om den har samtycke eller inte och bara kör på ändå och alltså våldtar en annan människa och skadar denna människa på djupet.

Det är mer hur bevisningen ska gå till, som är problemet. Det är mer bevisfrågan som behöver diskuteras och säkras upp. Hur bevisar man på ett rättssäkert sätt att samtycke inte fanns? Det är ju detta ni antifeminister bland annat, har svårt med.

Har vi svårt med det? Mänsklig sexuell interaktion tillåter inte att det går att bevisa att det finns ett kontinuerligt samtycke - därför har män oftast sex utan att ha en möjlighet till säkerställande av samtycke: lagen gör manligt sex till automatisk våldtäkt.

Det går inte säkerställa varenda gång en man för in sin penis i en kvinna att kvinnan samtycker till detta. Vi pratar om kanske 300 penetrationer på ett samlag. Om en av dessa sker utan att mannen är säker på samtycke, då har han våldtagit kvinnan. Om kvinnan är tystlåten, ljuset släckt, det är musik på eller sexet är bakifrån: går ej säkerställa samtycke = våldtäkt. Även om sexet är frivilligt.
Väl i rätten går domstolarna på kvinnans historia och vittnen till vad hon berättat räcker för att fälla mannen.

Unga män bör lämna landet. Invandring ska vara 0 för att förhindra folkutbytet. Sedan kan popcorn poppas medan den feministiska drömmen sjunker framför ögonen.
Citera
2026-06-27, 01:07
Medlem
Citat:
Jag är inte sjuk. Jag försöker få dig att fatta att lagen om oaktsam våldtäkt inte är något problem. Den lagen är bra och behövs. Då det tyvärr finns en och annan stolle som skiter i om den har samtycke eller inte och bara kör på ändå och alltså våldtar en annan människa och skadar denna människa på djupet.

Det är mer hur bevisningen ska gå till, som är problemet. Det är mer bevisfrågan som behöver diskuteras och säkras upp. Hur bevisar man på ett rättssäkert sätt att samtycke inte fanns? Det är ju detta ni antifeminister bland annat, har svårt med.

Myndigheten Lagrådet håller inte med dig om detta. Det är problem med låga beviskrav inom sexualbrottmål, ja. Stora problem. Men samtyckeslagen är orättssäker av sin natur. Den bygger på en extrem godtycklighet. Det är alltså samtyckeslagens själva kärna, det som skiljer den mot den gamla lagen om våldtäkt, som är problemet.
Citera
2026-06-27, 01:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det sjuka med dagens värld är främst att Mohammeds kommer undan med överfallsvåldtäkt. Då är det ord mot ord och det slutar med att stackars Mohammed får 300 000 kr som våldtagna Amanda får betala.

Om Svenska Kalle råkar bli lite överförfriskad och tafsar lite på Lisa eller att dom båda har likgiltigt sex men att Lisa sedan dagen efter ångrar sexet. Ja då blir det 3 års fängelse för Kalle.

Straffskalan är helt oproportionerlig beroende vem som begår brottet.

Exakt Daddy Cool! Läs lite om anarkotyranni:

Citat:
The National Review summerade begreppet 2011 som "'anarkotyranni' beskriver ett dysfunktionellt tillstånd där staten är anarkiskt hopplös på att hantera större frågor men skoningslöst tyrannisk i upprätthållandet av små frågor."
Citera
2026-06-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tja, innan den elakartade cancer som kallas för feminism.
Ja gud så hemskt att kvinnor fick rätt till sina egna kroppar och liv. Mycket bättre "förr" när kvinnor var ekonomiskt och socialt beroende av en man och ofta betalade det högsta priset när de dog i barnsäng. En toppenera, det där "förr".
Citera
2026-06-27, 01:10
Medlem
Citat:
Om du tittar runt i ditt bostadsområde, ser du inte en massa helt vanliga heterosexuella par som förhoppningsvis fortfarande ligger med varandra åtminstone på fredagar? Tror du inte de utgår från att samtycke finns?

Utgår från att samtycke finns? Det håller inte i en domstol. Du måste VETA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in