Citat:
Ursprungligen postat av
Mugabelover
Nu presenterade en annan vänlig själ en artikel där det stod, men du menar väl inte på fullaste allvar att mannen som fyller nitton om tre månader har suttit still i båten och väntat på ”rätt” anbud sen han fyllde arton? Riktigt så fungerar det sällan med talanger ifrån den stora kontinenten Afrika.
Återigen, du brister i objektiviteten kring tolkningen av öppna källor, samt undviker direkt frågor kring detta. Du övertolkar och duckar därefter raka frågor kring dina övertolkningar.
1. FK + Sky Sports har kopplat ihop er med Angelo senaste månaden - objektivt
2. Djurgården plockar in ny sportchef från Westham - objektivt
3. Kort efter att Hahn officiellt presenteras ryktas vi gå för Angelo - objektivt
4. Er egna supporterpodd nämner honom som potentiell värvning igår - objektivt
5. DIF presenterar värvning idag - objektivt
Jag tror att Zadok är en bättre spelare med bred marginal, men han värvades också för mer än ett år sedan. Det är ovidkommande för diskussionen kring de tre källorna som berör den senaste månaden.
Nu övergår vi till den subjektiva delen av diskussionen.
Jag tycker punkt 3 i denna lista är intressant eftersom jag ej förväntade mig värvningar från Hahn. Spekulationer från vår egna supporterpodd är att ny sportchef + organisation skulle innebära lugnt fönster - en analys jag själv delar. Att det då dyker upp rykte kring Angelo tyder på att vi värderar Angelo högre än er.
Frågan är alltså om detta är rätt eller fel - och svaret beror på hur lyckad han blir hos oss.