2026-06-26, 23:32
Medlem
WordWarriors avatar
Hur upplever ni er arbetsplats? Är ni eniga i arbetslaget, eller upplever du, liksom jag, att du är omgiven av kompletta idioter? Nej, jag är inte en självgod narcissist, anser att detta är en generationsfråga till stor del, och att arbetsmoralen bland de yngre lämnar en hel del att önska. Vore det endast frågan om idioti och dårskap så vore det till viss del hanterbart, men nu handlar det även om intellektuell slapphet, lathet och låg arbetsmoral. Det finns kanske tre kollegor som har mitt fullständiga förtroende, resten betraktar jag som en tydlig belastning. Varje arbetspass är för mig en kamp mot dumhet. En kamp som jag kommer att förlora på sikt.

Topic:

Vad anser ni om detta?
Citera
2026-06-26, 23:48
Medlem
Har läst en del av dina inlägg. Misstänker att dina kollegor har samma åsikt om dig.
Citera
2026-06-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad anser ni om detta?

Tja, att du borde byta jobb.
Citera
2026-06-26, 23:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Har läst en del av dina inlägg. Misstänker att dina kollegor har samma åsikt om dig.

Det har de säkert, men min kompetens och erfarenhet överstiger deras.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-06-26 kl. 23:53.
Citera
2026-06-26, 23:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Tja, att du borde byta jobb.

Det ser likadant ut överallt inom mitt yrke tyvärr.
Citera
2026-06-26, 23:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det ser likadant ut överallt inom mitt yrke tyvärr.
överallt där du är, visst det finns idioter men min erfarenhet är att, dom flesta går det att arbeta med.
Citera
2026-06-26, 23:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
överallt där du är, visst det finns idioter men min erfarenhet är att, dom flesta går det att arbeta med.

Nja, det finns kollegor jag arbetat med i åratal, men helt plötsligt så är det som om fan själv besätter dem, och de argumenterar för och fattar vansinniga beslut som kan få katastrofala konsekvenser. De värsta är de unga och kaxiga med Dunning Kruger syndrom. De är farliga och de drar andra idioter med sig...
Citera
2026-06-27, 00:07
Medlem
Välkommen till arbetslivet, dumhet och parasiter kommer alltid finnas i arbetslivet. Du får lära dig att gå till arbetet och gör ditt jobb o sluta bry dig vad dina kollegor gör eller inte gör.
Citera
2026-06-27, 00:20
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Hur upplever ni er arbetsplats? Är ni eniga i arbetslaget, eller upplever du, liksom jag, att du är omgiven av kompletta idioter? Nej, jag är inte en självgod narcissist, anser att detta är en generationsfråga till stor del, och att arbetsmoralen bland de yngre lämnar en hel del att önska. Vore det endast frågan om idioti och dårskap så vore det till viss del hanterbart, men nu handlar det även om intellektuell slapphet, lathet och låg arbetsmoral. Det finns kanske tre kollegor som har mitt fullständiga förtroende, resten betraktar jag som en tydlig belastning. Varje arbetspass är för mig en kamp mot dumhet. En kamp som jag kommer att förlora på sikt.

Topic:

Vad anser ni om detta?
Att det är dumt att ta upp kampen mot idiotin och låta den ta kraft när det är en förlorad kamp.
Citera
2026-06-27, 00:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Att det är dumt att ta upp kampen mot idiotin och låta den ta kraft när det är en förlorad kamp.

Lätt att säga, men idiotin drabbar ju tredje part.
Citera
2026-06-27, 00:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Välkommen till arbetslivet, dumhet och parasiter kommer alltid finnas i arbetslivet. Du får lära dig att gå till arbetet och gör ditt jobb o sluta bry dig vad dina kollegor gör eller inte gör.

Jag har varit verksam inom yrkeslivet i över 30 år. Vad kan jag lära och vad kan andra lära av mig?
Citera
2026-06-27, 00:22
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Lätt att säga, men idiotin drabbar ju tredje part.
Ja men låt det inte påverka dig för det.
Deras idioti är inte ditt ansvar utan deras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in