2026-06-26, 23:02
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tänka sig att du var först på bollen...

Lägg till detta att nästan alla familjerättssekreterare själva är kvinnor. Jämställt så det förslår...

De allra flesta skilda föräldrar har delad vårdnad i Sverige (över 90%). Där 35% av barnen bor växelvis lika mycket hos båda föräldrarna. Resten verkar ha sitt huvudsakliga boende hos mamman och umgänge med pappan. Man får då anta att i de flesta fall är mamman den "starka" föräldern.

I hur många fall är mamman den "svaga" föräldern och pappan den "starka" men barnet får ändå huvudboendet hos mamman?

Jag orkar verkligen inte läsa igenom hela studien du länkade till.

Frågade Al och det verkar inte finnas någon siffra på hur många pappor som diskrimineras vid vårdnadstvister. Men hittade denna artikel skriven av två gubbar från Moderaterna och deras teori är rätt intressant angående varför pappor eventuellt diskrimineras vid vårdnadstvister

"I arbetslivet är det ofta mannen som drar det längsta strået vid tillsättningar av tjänster och löneförhandlingar, men i vårdnadstvister kan det faktum att kvinnor oftare fungerar som huvudförälder och könsstereotypa normer om föräldraskap påverka utgången."

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/pappor-diskrimineras-vid-separationer_gy02c337/
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-26 kl. 23:10.
Citera
2026-06-26, 23:04
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Knappast en slump att barnafödandet minskat ganska rejält efter Metoo-hysterin och den efterföljande samtyckeslagen.
Ja tråkigt att gå miste om alla våldtäktsbarn.

Citat:
Exakt. Det förekom uppgifter kring #metoo att finansmän på konferens inte ville boka in sig på samma våning på hotellen som sina kvinnliga kollegor. Män med pengar är ju högvilt för kvinnor som bekant, och de skyr inga medel.
ja, tråkigt att gå imste om alla barn sim blir till genom finnansmäns snedsteg på konferens.

(varning för ironi)
Citera
2026-06-26, 23:04
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast i och med den feministiska samtyckeslagen riskerar ni ju att åka fast även om ni inte våldtar kvinnor.

För det första så är ju samtyckeslagen i grunden högst rimlig då sex bara är acceptabelt om båda parter är med på det.
Ja, det har hänt, och kommer att hända, att en del män blir anklagade och kanske dömda trots att de är oskyldiga, tyvärr, men jag är helt övertygad om att det är mycket vanligare att kvinnor blir utsatta för övergrepp utan att förövaren döms.
Citera
2026-06-26, 23:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
De allra flesta skilda föräldrar har delad vårdnad i Sverige (över 90%). Där 35% av barnen bor växelvis lika mycket hos båda föräldrarna. Resten verkar ha sitt huvudsakliga boende hos mamman och umgänge med pappan. Man får då anta att i de flesta fall är mamman den "starka" föräldern.

I hur många fall är mamman den "svaga" föräldern och pappan den "starka" men barnet får ändå huvudboendet hos mamman?

Jag orkar verkligen inte läsa igenom hela studien du länkade till.

Frågade Al och det verkar inte finnas någon siffra på hur många pappor som diskrimineras vid vårdnadstvister. Men hittade denna artikel skriven av två gubbar från Moderaterna och deras teori är rätt intressant angående varför pappor eventuellt diskrimineras vid vårdnadstvister

"I arbetslivet är det ofta mannen som drar det längsta strået vid tillsättningar av tjänster och löneförhandlingar, men i vårdnadstvister kan det faktum att kvinnor oftare fungerar som huvudförälder och könsstereotypa normer om föräldraskap påverka utgången."

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/pappor-diskrimineras-vid-separationer_gy02c337/

Haha - jävlar i min låda vad patetisk du är! Givetvis "orkar du inte" eftersom studien motsäger din totalitära ideologi och världsbild.
Citera
2026-06-26, 23:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer?

Inte alls skulle jag tro.

Det är andra faktorer som ligger bakom.
Citera
2026-06-26, 23:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Inte alls skulle jag tro.

Det är andra faktorer som ligger bakom.

Visst beror det på många faktorer. Vilka andra faktorer menar du?
Citera
2026-06-26, 23:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Visst beror det på många faktorer. Vilka andra faktorer menar du?

Sociala medier har gjort att 20-åringen inte får ligga med kurskamraten för hon har fem andra alternativ från Tinder som hon aldrig skulle kommit i kontakt med annars.

Men jag tror inte någon står över ett ragg för att han är rädd för våldtäktsanklagelser. Kuken styr!
Citera
2026-06-26, 23:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Sociala medier har gjort att 20-åringen inte får ligga med kurskamraten för hon har fem andra alternativ från Tinder som hon aldrig skulle kommit i kontakt med annars.

Men jag tror inte någon står över ett ragg för att han är rädd för våldtäktsanklagelser. Kuken styr!

Jag håller med dig om sociala mediers och datingappars negativa inflytande. De gör kvinnorna psykiskt sjuka dessutom. Däremot så håller ordet om mäns dåliga deal vid sexuella relationer och parbildande på att sprida sig på bred front. Unga män kommer alltmer till insikt att de tilldelats det kortaste av strån...
Citera
2026-06-26, 23:47
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Lagarna kring våldtäkt har luckrats upp och utformats på ett sådant vis att det är omöjligt att dra en gräns mellan brottsligt sex och lagligt sex. Män diskrimineras i vårdnadstvister och är de största ekonomiska förlorarna vid en skilsmässa. Detta leder till att män börjar dra öronen åt sig när de träffar kvinnor och blir mer försiktiga. Vem vet om krogragget är ett psykfall som falskanmäler dig för våldtäkt?

Topic:

Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer? Alla med öppna ögon vet att det är en katastrof. Män börjar undvika kvinnor alltmer, vilket är en frisk och naturlig reaktion. Är det detta som kvinnorna önskar?
Jag har verkligen aldrig varit rädd för att nån ska känna sig våldtagen. Det är så talande vem som oroar sig för att den ska bli anmäld för våldtäkt för att den inte kan se nån skillnad mellan en våldtäkt och samtycke. Om man inte kan se nån skillnad mellan vad som är våldtäkt och vad som är samtycke så bör man inte knulla.
Citera
2026-06-26, 23:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag har verkligen aldrig varit rädd för att nån ska känna sig våldtagen. Det är så talande vem som oroar sig för att den ska bli anmäld för våldtäkt för att den inte kan se nån skillnad mellan en våldtäkt och samtycke. Om man inte kan se nån skillnad mellan vad som är våldtäkt och vad som är samtycke så bör man inte knulla.

Du har fel. Det är lagstiftningen som är drakonisk och ondskefull.
Citera
2026-06-26, 23:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Du har fel. Det är lagstiftningen som är drakonisk och ondskefull.
Det verkar som att du har väldigt starka känslor kring din rätt att knulla när, hur och vem du vill, och att du anser att lagen bör stötta dig i detta. Du kan trösta dig med att det också innebär att ingen sexpartner har rätt att begå övergrepp på dig heller, bara det att damer inte brukar köra upp saker i röven på sina sexpartners utan samtycke och sånt där, så du kanske inte oroar dig för det.
Citera
2026-06-26, 23:52
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Tänka sig att du var först på bollen...

Lägg till detta att nästan alla familjerättssekreterare själva är kvinnor. Jämställt så det förslår...
Wow, jag trodde verkligen att det var mycket värre än såhär. Jag trodde det var extremt mycket mer diskriminering av män än vad det verkar som i de här studierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in