2026-06-26, 12:51
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
En sak som många utomstående inte förstår är varför deltagare i GS-liknande trakasserier uppmanas att “kopiera” en TI...... Det handlar inte om vanlig härmning, beundran eller slumpmässigt socialt beteende. Det handlar om psykologisk press.

När flera persner börjar kopiera en persons uttryck, klädstil, kroppsspråk, intressen, rutiner, ordval, skämt, privata teman eller beteenden skapas en väldigt speciell effekt: personen börjar känna att den egna identiteten inte längre är privat. Det blir som om omgivningen försöker säga: “Vi ser dig. Vi känner dig. Vi kan ta det som är ditt och vända det mot dig.”

Det är en form av subtil psykologisk invasion. Kopiering används därför för flera syften samtidigt.

För det första används det för att fånga uppmärksamheten. Om en TI märker att andra upprepar hans ord, gester, uttryck eller privata teman börjar han automatiskt titta mer, lyssna mer och analysera mer. Det gör att fokus flyttas från det normala livet till omgivningens signaler. Det är ett sätt att kapa personens uppmärksamhet.

För det andra används det för att skapa osäkerhet. När någon kopierar dig tillräckligt ofta börjar du undra: är detta medvetet, är det slump, är det en pik, är det övervakning, är det hån? Just den osäkerheten är poängen. Metoden fungerar eftersom den ligger i gråzonen mellan vanligt beteende och riktad provokation.

För det tredje används kopiering för att förnedra. Det är ett sätt att göra personen till ett objekt. Man tar något personligt och gör det offentligt, töntigt, överdrivet eller hotfullt. Det liknar mobbning i skolan eller på arbetsplatsen, där gruppen börjar härma en persons röst, gångstil, sätt att prata eller reaktioner för att bryta ner självbilden.

För det fjärde används det för att skapa reaktioner. Om en TI till slut säger “varför kopierar ni mig?” låter det direkt konstigt för en utomstående. Då kan förövarna säga: “Vadå kopierar? Du är paranoid.” Det gör att själva trakasseriet blir en fälla. Den som reagerar ser sjuk ut, medan de som provocerar kan spela oskyldiga.

För det femte fungerar kopiering som ett gruppkommando. När flera personer börjar göra samma sak runt en TI visar det att de delar information, följer ett socialt manus eller åtminstone deltar i samma beteendemönster. Det behöver inte betyda att varje deltagare vet hela bakgrunden. Vissa kanske bara har fått höra att de ska “skoja lite”, “driva med honom”, “testa honom”, “observera reaktionen” eller “visa att han inte är så speciell”. Men resultatet blir ändå kollektiv psykisk press.

För det sjätte är det en metod för att förstöra personens autenticitet. Om en TI har ett visst uttryck, en viss stil, en viss idé eller ett visst sätt att vara, och andra börjar kopiera det, kan personen börja känna att det egna jaget blir stulet. Det kan låta banalt för den som inte varit med om det, men när det görs systematiskt blir det extremt obehagligt. Det är inte en enstaka person som härmar. Det är känslan av att hela omgivningen gör ens identitet till material.

Det här är också varför kopiering ofta används tillsammans med ryktesspridning, gaslighting och social isolering. Först gör man personen misstänksam genom upprepade märkliga speglingar. Sedan förnekar man allt. Sedan beskriver man personens reaktion som bevis på paranoia. Det är en klassisk dubbelbindning: om du inte reagerar fortsätter det, men om du reagerar används reaktionen mot dig.

Många förstår inte heller hur kopiering kan användas för sensitivering. Om ett visst ord, ljud, uttryck, färg, plagg eller beteende upprepas i samband med stress kan det till slut bli en trigger. Då behöver man inte längre göra något grovt. Det räcker med små signaler för att väcka samma obehag. Det är därför så mycket av detta verkar “smått” utifrån men blir stort för den som utsätts över tid.

Det är också viktigt att förstå den sociala funktionen. När någon uppmanas att kopiera en TI deltar personen i en liten handling som ser oskyldig ut. Men när många gör samma lilla handling bildas ett mönster. Det är ungefär som mobbning: en kommentar är kanske inget, men tusen små kommentarer över månader eller år kan förstöra en människa.

Det är därför kopiering är så effektivt. Det är billigt, diskret, förnekbart och psykologiskt skadligt. Ingen behöver slå dig. Ingen behöver hota dig öppet. Det räcker att de får dig att känna att dina ord, dina uttryck, dina privata teman och din identitet inte längre tillhör dig.

Och det är exakt därför en TI inte bör reagera impulsivt på det. Det är ofta själva reaktionen de vill åt. Det bästa är att dokumentera sakligt, notera återkommande mönster, behålla lugnet och inte ge dem den offentliga scen de försöker provocera fram.

Kopiering är alltså inte bara “härmning”. I ett GS-sammanhang är det en form av social och psykologisk kontroll: uppmärksamhetsfångst, identitetsintrång, förnedring, provokation, gaslighting och gruppbaserad dominans i samma metod........

Hur du driver den här "Kopieringslinjen" liknar hur jag sett agenter jobba förut genom att kommunicera att directed conversation går ut på att programmet "säger sanningen om dig" som targeted individual.

Det kan ge sken av att programmet bara trakasserar en genom att kopiera vad man gör och användas för att rättfärdiga programmet och förminska/vilseleda.

En stor del av targeting går ut på att agenter kommunicerar subtila hot, lögner (sk gaslighting)

Inte enbart att dem "kopierar en"

Dem kommunicerar subtila kränkningar, förolämpningar och annat. Inte bara kopiering.

Jag köper inte heller att du skulle vara en äkta ti, utan framstår mer som en falsk ti som kopierar en äkta svensk t.i (mig)

Och gör annat som hjälper programmet.

Kul att du kör DARVO taktik också när jag pekar ut att du verkar kopiera mig genom att direkt byta till att anklaga mig för att kopiera dig.

Kontexten var din tråd du postade om kostillskot för att minska stress från targeting osv, något jag har jobbat med I 6+ år som svensk ti.

Då kastar du om till "det är du som kopierar mig"

Jag har en video från 6 år sen där jag pratar om att ti behöver ta kostillskott för att hjälpa sig själva med targeting, din tråd där du rekommenderar kostillskott är från 2 år sen.

Desutom verkar det som att du försöker hijacka att använda chuck langenbergs material, efter jag börjat göra det.
Citera
2026-06-26, 15:00
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
Hur du driver den här "Kopieringslinjen" liknar hur jag sett agenter jobba förut genom att kommunicera att directed conversation går ut på att programmet "säger sanningen om dig" som targeted individual.

Det kan ge sken av att programmet bara trakasserar en genom att kopiera vad man gör och användas för att rättfärdiga programmet och förminska/vilseleda.

En stor del av targeting går ut på att agenter kommunicerar subtila hot, lögner (sk gaslighting)

Inte enbart att dem "kopierar en"

Dem kommunicerar subtila kränkningar, förolämpningar och annat. Inte bara kopiering.

Jag köper inte heller att du skulle vara en äkta ti, utan framstår mer som en falsk ti som kopierar en äkta svensk t.i (mig)

Och gör annat som hjälper programmet.

Kul att du kör DARVO taktik också när jag pekar ut att du verkar kopiera mig genom att direkt byta till att anklaga mig för att kopiera dig.

Kontexten var din tråd du postade om kostillskot för att minska stress från targeting osv, något jag har jobbat med I 6+ år som svensk ti.

Då kastar du om till "det är du som kopierar mig"

Jag har en video från 6 år sen där jag pratar om att ti behöver ta kostillskott för att hjälpa sig själva med targeting, din tråd där du rekommenderar kostillskott är från 2 år sen.

Desutom verkar det som att du försöker hijacka att använda chuck langenbergs material, efter jag börjat göra det.

Du missförstår vad jag menade med “kopiering” eller något.....

Jag har aldrig påstått att targeting enbart handlar om att någon kopierar vad en TI gör. Tvärtom. Jag menade kopiering/spegling som en del av ett större paket: directed conversation, subtila hot, gaslighting, kränkningar, förlöjliganden, psykologiska signaler, ryktesspridning och försök att provocera fram reaktioner.

När jag skriver “kopiering” menar jag alltså inte bara att någon tar samma tröja, samma ord eller samma intresse. Jag menar en bredare metod där förövare speglar eller återanvänder saker kopplade till targeten för att skapa känslan av intrång, övervakning, hån eller psykologisk press. Det kan ske genom ordval, timing, ämnen, symboler, beteenden, directed conversation eller subtila förolämpningar. Så där håller jag egentligen med dig: det är inte bara simpel härmning.......

Men det betyder inte att varje person som skriver om kosttillskott, stress, TI-erfarenheter eller Chuck Langenberg “kopierar dig”. De ämnena har funnits länge i TI-kretsar. Stress, sömn, nervsystem, kosttillskott, trauma, targeting och Chuck är inte privat egendom. Att flera personer landar i liknande slutsatser betyder inte automatiskt att någon hijackar dig.

Jag har inte heller vänt något mot dig genom DARVO. DARVO är när någon förnekar, attackerar och gör sig själv till offer för att undvika ansvar. Jag har inte förnekat att subtil targeting, directed conversation eller psykologisk manipulation förekommer. Jag säger bara att man måste skilja mellan verklig spegling/targeting och att två personer råkar diskutera samma ämnen inom samma lilla nisch.

Om du har pratat om kosttillskott i sex år och jag har gjort en tråd om kosttillskott för två år sedan, så kan båda sakerna vara sanna utan att jag kopierar dig. Kosttillskott, stressreducering och nervsystemsreglering är ett väldigt vanligt tema bland personer som försöker hantera långvarig stress, trauma eller social press. Det är inte ett unikt fingeravtryck.

Samma sak med Chuck Langenberg. Jag försöker inte “hijacka” hans material. Chuck är en offentlig TI-röst som många har lyssnat på. Om fler börjar nämna honom betyder det inte automatiskt att de kopierar dig. Det kan lika gärna betyda att Chuck är relevant för ämnet och att fler personer känner igen värdet i hans material.

Däremot håller jag med om kärnpoängen: inom verklig targeting används ofta subtil kommunikation, kodade pikar, directed conversation, förlöjliganden och psykologiska triggers. Det är just därför man måste vara noggrann. Om man kallar allt för kopiering blir det för smalt. Om man kallar allt för slump blir det för naivt. Den mer korrekta beskrivningen är att “kopiering” bara är en del av ett större mönster av spegling, gaslighting och psykologisk manipulation.

Så min poäng är inte att reducera targeting till att “de kopierar en”. Min poäng är att kopiering/spegling kan användas som en metod inom targeting, ofta tillsammans med directed conversation, subtila hot, kränkningar och social manipulation.

Men jag accepterar inte att du automatiskt gör mig till falsk TI bara för att jag diskuterar liknande ämnen som du. Det är samma problem åt andra hållet: du säger att folk kopierar dig, men när någon annan säger att anklagelsen inte håller fullt ut, då blir den personen direkt misstänkliggjord som falsk TI eller del av programmet.

Det är inte en hållbar standard. Om vi ska diskutera seriöst måste vi kunna skilja mellan faktisk riktad spegling och ämnesöverlapp. Annars kan ingen prata om TI, kosttillskott, Chuck, stress, targeting eller psykologiska metoder utan att bli anklagad för att kopiera någon annan..........
Citera
2026-06-26, 15:11
Medlem
RiktigTIs avatar
Läs om varför GS ska tas på allvar: https://www.reddit.com/r/TargetedSolutions/comments/1ub7wht/why_gang_stalking_should_be_taken_seriously_41/
Citera
2026-06-26, 23:16
Medlem
RiktigTIs avatar
Den här GS-artikeln skugg-bannade: https://www.reddit.com/r/TargetedSolutions/s/rS18vzguZ1
Citera
2026-06-27, 07:37
Medlem
Citat:
Den här GS-artikeln skugg-bannade: https://www.reddit.com/r/TargetedSolutions/s/rS18vzguZ1

Jag kan se den. Provat 2 ggr i webbläsaren, har inte appen.
Jag är väl på nr 5 då. Inte det minsta mental, och min kartläggning av dem börjar ta form. För de slutar inte stalka och smutskasta, hänga ut och uppvigla mot mig.

Amatörer som inte kan styra dem de anlitat, de utvecklingsstörda och missbrukande adidasgorillorna som de tagit in på sitt HVB och använder som stalkare, medan skattebetalarna får stå för dygnsavgiften.
De vill förstöra andra människors tillvaro på alla nivåer genom sina lögner och bisarra ryktesspridning.
De är en amatörgrupp som tror de är Stay behind 2.0 🤪🤣

Någon åkte fast för olovlig kårverksamhet. Fet med vapen och skjutbana i Värmdö där de samlas, de här som tror de är Sveriges säkerhetsexperter. Det var alla möjliga MÖPar. De vill leka krig, hittar på fi, startar ett kallt som de inte klarar av.
Alla utsatta blir förbannade på dem och börjar nysta i vem som ligger bakom.
De är ett hot, de förstör samhället, de hittar på hot, fienden som inte finns. Vuxenmobbare som använder personuppgifter de stulit av sina arbetsgivare för att trakassera folk.
En hatgerilla, facister som Expo, Proletären, kommunister och nazister, NMR och dom.

Bildt, autisten, ”small dog…” vad han nu heter, kan samla ihop och ta dem till sin nya grupp.
Skyddad verkstad för Riddarna av läckande skeppet. Håll dem borta bara från det riktiga Sverige, soloartisterna, skuggregeringen som de säkert står beredda med igen i sin paranoida värld full av vanföreställningar och desinformationen om stort och smått som de sprider.
Citera
2026-06-27, 11:13
Medlem
Citat:
En sak som många utomstående inte förstår är varför deltagare i GS-liknande trakasserier uppmanas att “kopiera” en TI...... Det handlar inte om vanlig härmning, beundran eller slumpmässigt socialt beteende. Det handlar om psykologisk press.

När flera persner börjar kopiera en persons uttryck, klädstil, kroppsspråk, intressen, rutiner, ordval, skämt, privata teman eller beteenden skapas en väldigt speciell effekt: personen börjar känna att den egna identiteten inte längre är privat. Det blir som om omgivningen försöker säga: “Vi ser dig. Vi känner dig. Vi kan ta det som är ditt och vända det mot dig.”

Det är en form av subtil psykologisk invasion. Kopiering används därför för flera syften samtidigt.

För det första används det för att fånga uppmärksamheten. Om en TI märker att andra upprepar hans ord, gester, uttryck eller privata teman börjar han automatiskt titta mer, lyssna mer och analysera mer. Det gör att fokus flyttas från det normala livet till omgivningens signaler. Det är ett sätt att kapa personens uppmärksamhet.

För det andra används det för att skapa osäkerhet. När någon kopierar dig tillräckligt ofta börjar du undra: är detta medvetet, är det slump, är det en pik, är det övervakning, är det hån? Just den osäkerheten är poängen. Metoden fungerar eftersom den ligger i gråzonen mellan vanligt beteende och riktad provokation.

För det tredje används kopiering för att förnedra. Det är ett sätt att göra personen till ett objekt. Man tar något personligt och gör det offentligt, töntigt, överdrivet eller hotfullt. Det liknar mobbning i skolan eller på arbetsplatsen, där gruppen börjar härma en persons röst, gångstil, sätt att prata eller reaktioner för att bryta ner självbilden.

För det fjärde används det för att skapa reaktioner. Om en TI till slut säger “varför kopierar ni mig?” låter det direkt konstigt för en utomstående. Då kan förövarna säga: “Vadå kopierar? Du är paranoid.” Det gör att själva trakasseriet blir en fälla. Den som reagerar ser sjuk ut, medan de som provocerar kan spela oskyldiga.

För det femte fungerar kopiering som ett gruppkommando. När flera personer börjar göra samma sak runt en TI visar det att de delar information, följer ett socialt manus eller åtminstone deltar i samma beteendemönster. Det behöver inte betyda att varje deltagare vet hela bakgrunden. Vissa kanske bara har fått höra att de ska “skoja lite”, “driva med honom”, “testa honom”, “observera reaktionen” eller “visa att han inte är så speciell”. Men resultatet blir ändå kollektiv psykisk press.

För det sjätte är det en metod för att förstöra personens autenticitet. Om en TI har ett visst uttryck, en viss stil, en viss idé eller ett visst sätt att vara, och andra börjar kopiera det, kan personen börja känna att det egna jaget blir stulet. Det kan låta banalt för den som inte varit med om det, men när det görs systematiskt blir det extremt obehagligt. Det är inte en enstaka person som härmar. Det är känslan av att hela omgivningen gör ens identitet till material.

Det här är också varför kopiering ofta används tillsammans med ryktesspridning, gaslighting och social isolering. Först gör man personen misstänksam genom upprepade märkliga speglingar. Sedan förnekar man allt. Sedan beskriver man personens reaktion som bevis på paranoia. Det är en klassisk dubbelbindning: om du inte reagerar fortsätter det, men om du reagerar används reaktionen mot dig.

Många förstår inte heller hur kopiering kan användas för sensitivering. Om ett visst ord, ljud, uttryck, färg, plagg eller beteende upprepas i samband med stress kan det till slut bli en trigger. Då behöver man inte längre göra något grovt. Det räcker med små signaler för att väcka samma obehag. Det är därför så mycket av detta verkar “smått” utifrån men blir stort för den som utsätts över tid.

Det är också viktigt att förstå den sociala funktionen. När någon uppmanas att kopiera en TI deltar personen i en liten handling som ser oskyldig ut. Men när många gör samma lilla handling bildas ett mönster. Det är ungefär som mobbning: en kommentar är kanske inget, men tusen små kommentarer över månader eller år kan förstöra en människa.

Det är därför kopiering är så effektivt. Det är billigt, diskret, förnekbart och psykologiskt skadligt. Ingen behöver slå dig. Ingen behöver hota dig öppet. Det räcker att de får dig att känna att dina ord, dina uttryck, dina privata teman och din identitet inte längre tillhör dig.

Och det är exakt därför en TI inte bör reagera impulsivt på det. Det är ofta själva reaktionen de vill åt. Det bästa är att dokumentera sakligt, notera återkommande mönster, behålla lugnet och inte ge dem den offentliga scen de försöker provocera fram.

Kopiering är alltså inte bara “härmning”. I ett GS-sammanhang är det en form av social och psykologisk kontroll: uppmärksamhetsfångst, identitetsintrång, förnedring, provokation, gaslighting och gruppbaserad dominans i samma metod........

Jo jag har märkt att dom gör det ibland men det handlar nog mera om att subtilt förlöjliga förolämpa precis som dom ochså kan utföra subtila hot i samband med directed conversation.

Dom kopierar inte för att bli någon slags kopia det är del av stalking kampanjen mot dig.

Till exempel om man blivit sjuk vid något tillfälle sen några veckor senare börjar gang stalkers håna en genom att gå runt och hosta.

Micke89 har en del bra poäng att det är staten och att dom utsätter en för olika gifter osv men han verkar nonchalera saker som faktiskt tycks bevisa att det finns elektromagnetiska vapen och det som bevisar detta är just det som hände på kuba med de amerikanska diplomaterna så jag tycker inte att det helt går att ignorera.

Om det är staten så har dom tillgång till saker som allmänheten kanske inte är medveten om att existerar. Jag vet att det experimeterades väldigt mycket med elektroniska vapen under kalla kriget men eftersom det inte uppmärksammas i medier så når den här informationen inte allmänheten.

Det är väldigt enkelt för staten att använda sig av stats feminism i gang stalking eftersom det är en grupp som staten finansierar och kontrollerar likadant med stats finansierad HBTQ.

Alla grupper föreningar och organisationer som används i gang stalking är finansierade av staten på något vis och förmodligen är det så att dom är helt beroende av statens bidrag så därför är det väldigt lätt att beorda dem att delta i gang stalking eftersom dom alla är rädda att förlora sina statliga bidrag.

Det hela handlar om shadow baning vad en person ska ha rätt till och kunna göra i samhället, förmodligen är det uppgjort redan från första början precis liknande system som dom har infört i Kina med den skillnaden är att vi här i väst tror att vi lever i en fri demokrati medans dom som bor i Kina är fullt medveten om att staten gör detta mot dem.
Citera
2026-06-27, 15:56
Medlem
Kolla vad det kostar att hyra en stackare som gör sjuka saker för de tror de är med i en casting.
”Gör det här” ”säg det här” ”gå fram till den där gör/säg”.

De vet inte ens om att de trakasserar en människa, de är lurade. De bara gör det för någon har betalat dem för det, det känns rätt uppenbart för mig.

Vem som helst kan smutskasta vem de vill online, få dem avskedade och oanställningsbara.
Sprida rykten i grannskapet, spåra mobilen, lägga en Appelplupp på dem (jag fick det) och sätta tracker på bilen, som var det första de gjorde, eller om det var dataintrånget och spårning via mobilen som var först.
Börja förfölja och trakassera dem ute på stan med billig hjälp från tex statist.se eller stagepool.se tills offren blir paranoida och låser in sig, får hjärtinfarkt, förlorar inkomst och bostad.

Särskilt lätt för alla monster som vill starta gangstalking om de redan tillhör en pöbel och är vana att bete sig så asocialt sedan barnsben.

https://mobil.statist.se/common/mobile/viewMain

Allt är en sjuk grej, och vem som helst kan göra det.
Starta ett nätverk och lura eller utpressa andra att delta 🐙 äckel.
Senast redigerad av notwanted 2026-06-27 kl. 16:00.
Citera
2026-06-28, 00:46
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders43J
Jo jag har märkt att dom gör det ibland men det handlar nog mera om att subtilt förlöjliga förolämpa precis som dom ochså kan utföra subtila hot i samband med directed conversation.

Dom kopierar inte för att bli någon slags kopia det är del av stalking kampanjen mot dig.

Till exempel om man blivit sjuk vid något tillfälle sen några veckor senare börjar gang stalkers håna en genom att gå runt och hosta.

Micke89 har en del bra poäng att det är staten och att dom utsätter en för olika gifter osv men han verkar nonchalera saker som faktiskt tycks bevisa att det finns elektromagnetiska vapen och det som bevisar detta är just det som hände på kuba med de amerikanska diplomaterna så jag tycker inte att det helt går att ignorera.

Om det är staten så har dom tillgång till saker som allmänheten kanske inte är medveten om att existerar. Jag vet att det experimeterades väldigt mycket med elektroniska vapen under kalla kriget men eftersom det inte uppmärksammas i medier så når den här informationen inte allmänheten.

Det är väldigt enkelt för staten att använda sig av stats feminism i gang stalking eftersom det är en grupp som staten finansierar och kontrollerar likadant med stats finansierad HBTQ.

Alla grupper föreningar och organisationer som används i gang stalking är finansierade av staten på något vis och förmodligen är det så att dom är helt beroende av statens bidrag så därför är det väldigt lätt att beorda dem att delta i gang stalking eftersom dom alla är rädda att förlora sina statliga bidrag.

Det hela handlar om shadow baning vad en person ska ha rätt till och kunna göra i samhället, förmodligen är det uppgjort redan från första början precis liknande system som dom har infört i Kina med den skillnaden är att vi här i väst tror att vi lever i en fri demokrati medans dom som bor i Kina är fullt medveten om att staten gör detta mot dem.

Jag håller med om att “kopiering” kanske var ett för smalt ord om man tolkar det bokstavligt.

Det jag menar är inte att de försöker bli en kopia av targeten eller att hela kampanjen bara består av att härma vad någon gör. Det är snarare en del av ett bredare psykologiskt mönster: spegling, subtila pikar, directed conversation, förlöjligande, gaslighting, förnedring, hotfulla antydningar och sociala signaler som är avsedda att träffa targeten personligt men samtidigt vara förnekbara utåt.

Om någon exempelvis varit sjuk, skadat sig, haft en privat konflikt, sagt något hemma eller haft ett känsligt tema i livet, och personer senare börjar hosta, spela på samma tema, skämta om det indirekt eller använda det i “slumpmässiga” samtal, då handlar det inte om kopiering i vanlig mening. Då handlar det om psykologisk kommunikation. Det är ofta det som menas med directed conversation: man säger inte rakt ut “vi vet detta om dig”, utan man kommunicerar det genom antydningar, paralleller, symboler, ordval och timing.

Så ja, jag håller med dig där: det är inte bara “de kopierar en”. Det är mer korrekt att säga att de använder targetens liv, svagheter, händelser, reaktioner och privata teman som material i en psykologisk kampanj.

Däremot tycker jag fortfarande att kopiering/spegling är en viktig del av metoden. Inte för att de vill vara targeten, utan för att det skapar känslan av intrång. Det blir ett sätt att visa: “Vi ser dig, vi vet saker om dig, vi kan använda det mot dig, och om du reagerar ser du paranoid ut.” Det är därför metoden är effektiv. Den är subtil nog att förnekas, men personlig nog att skapa stress.

När det gäller elektromagnetiska vapen håller jag dörren öppen för att staten och militära aktörer har teknologi som allmänheten inte känner till fullt ut. Historiskt har stater experimenterat med övervakning, psykologisk påverkan, kemikalier, biologiska risker, elektronisk krigföring och olika former av icke-konventionella metoder. Så jag säger inte att sådant är omöjligt.

Men jag tycker samtidigt att man måste vara strategisk. Om hela GS-diskussionen fastnar i elektromagnetiska vapen, DEW, RNM och liknande blir det mycket lättare för skeptiker att avfärda allt. De mest bevisbara delarna är fortfarande de sociala och psykologiska metoderna: ryktesspridning, isolering, workplace mobbing, directed conversation, subtila hot, sabotage, gaslighting, social utfrysning och försök att få targeten att reagera offentligt.

Det betyder inte att fysiska eller tekniska metoder aldrig förekommer. Det betyder bara att om man vill övertyga utomstående bör man börja med det som går att visa tydligast.

När det gäller staten håller jag med om att om ett sådant system finns i organiserad form, då är staten eller statligt kopplade nätverk den mest sannolika ramen. Inte nödvändigtvis för att varje person i systemet jobbar direkt åt staten, utan för att storskalig övervakning, informationsdelning, ekonomisk press och social kontroll kräver infrastruktur. Det kan också ske genom föreningar, myndighetsnära projekt, civilsamhällesorganisationer, arbetsplatser, vård, säkerhetsnätverk, lokala grupper och informella lojalitetskedjor.

Men jag skulle vara försiktig med att peka ut hela grupper som feminister, HBTQ-personer eller andra grupper som om de i sig är ansvariga. Det är bättre att säga att staten kan använda organisationer, bidragsberoende miljöer och ideologiskt motiverade nätverk som verktyg. Det betyder inte att varje person i dessa grupper vet vad de deltar i, eller ens att gruppen som helhet är “gang stalkers”. Många kan bara följa sociala signaler, tro att de gör något gott, eller agera utifrån felaktig information om targeten.

Det viktiga är själva mekanismen: beroende, lydnad, grupptänk, rädsla för att förlora position eller bidrag, moralisk legitimering och social kontroll. Det är där makten finns.

Jag håller också med om att shadow banning och social begränsning är en central del. Det handlar inte bara om att följa någon på gatan. Det handlar om att styra vad personen får tillgång till: arbete, relationer, synlighet, trovärdighet, ekonomi, social status, digital räckvidd och möjligheten att delta normalt i samhället. På det sättet liknar det ett socialt kreditsystem, fast mer informellt och förnekningsbart i väst.

Skillnaden mot Kina är kanske inte att väst saknar social kontroll, utan att kontrollen här ofta är mer inlindad i “säkerhet”, “värdegrund”, “riskhantering”, “plattformspolicy”, “omsorg”, “community guidelines” eller “förebyggande arbete”. Det gör den svårare att se och svårare att bevisa.

Så min uppdaterade formulering är denna: kopiering är inte kärnan i GS, men spegling av targetens liv och privata teman är en del av psykologisk targeting. Det används tillsammans med directed conversation, subtila hot, förlöjligande, gaslighting, social isolering, teknisk övervakning och institutionell begränsning. Målet är inte att bli targeten. Målet är att bryta ner targetens trygghet, självbild, trovärdighet och handlingsutrymme.....
Citera
2026-06-28, 16:38
Medlem
Citat:
Jag håller med om att “kopiering” kanske var ett för smalt ord om man tolkar det bokstavligt.

Det jag menar är inte att de försöker bli en kopia av targeten eller att hela kampanjen bara består av att härma vad någon gör. Det är snarare en del av ett bredare psykologiskt mönster: spegling, subtila pikar, directed conversation, förlöjligande, gaslighting, förnedring, hotfulla antydningar och sociala signaler som är avsedda att träffa targeten personligt men samtidigt vara förnekbara utåt.

Om någon exempelvis varit sjuk, skadat sig, haft en privat konflikt, sagt något hemma eller haft ett känsligt tema i livet, och personer senare börjar hosta, spela på samma tema, skämta om det indirekt eller använda det i “slumpmässiga” samtal, då handlar det inte om kopiering i vanlig mening. Då handlar det om psykologisk kommunikation. Det är ofta det som menas med directed conversation: man säger inte rakt ut “vi vet detta om dig”, utan man kommunicerar det genom antydningar, paralleller, symboler, ordval och timing.

Så ja, jag håller med dig där: det är inte bara “de kopierar en”. Det är mer korrekt att säga att de använder targetens liv, svagheter, händelser, reaktioner och privata teman som material i en psykologisk kampanj.

Däremot tycker jag fortfarande att kopiering/spegling är en viktig del av metoden. Inte för att de vill vara targeten, utan för att det skapar känslan av intrång. Det blir ett sätt att visa: “Vi ser dig, vi vet saker om dig, vi kan använda det mot dig, och om du reagerar ser du paranoid ut.” Det är därför metoden är effektiv. Den är subtil nog att förnekas, men personlig nog att skapa stress.
……………..
De mest bevisbara delarna är fortfarande de sociala och psykologiska metoderna: ryktesspridning, isolering, workplace mobbing, directed conversation, subtila hot, sabotage, gaslighting, social utfrysning och försök att få targeten att reagera offentligt.
………………
…informationsdelning, ekonomisk press och social kontroll kräver infrastruktur. Det kan också ske genom föreningar, myndighetsnära projekt, civilsamhällesorganisationer, arbetsplatser, vård, säkerhetsnätverk, lokala grupper och informella lojalitetskedjor.
……………..
…betyder inte att varje person i dessa grupper vet vad de deltar i, eller ens att gruppen som helhet är “gang stalkers”. Många kan bara följa sociala signaler, tro att de gör något gott, eller agera utifrån felaktig information om targeten.

Det viktiga är själva mekanismen: beroende, lydnad, grupptänk, rädsla för att förlora position eller bidrag, moralisk legitimering och social kontroll. Det är där makten finns.

Jag håller också med om att shadow banning och social begränsning är en central del. Det handlar inte bara om att följa någon på gatan. Det handlar om att styra vad personen får tillgång till: arbete, relationer, synlighet, trovärdighet, ekonomi, social status, digital räckvidd och möjligheten att delta normalt i samhället. På det sättet liknar det ett socialt kreditsystem, fast mer informellt och förnekningsbart i väst.

Skillnaden mot Kina är kanske inte att väst saknar social kontroll, utan att kontrollen här ofta är mer inlindad i “säkerhet”, “värdegrund”, “riskhantering”, “plattformspolicy”, “omsorg”, “community guidelines” eller “förebyggande arbete”. Det gör den svårare att se och svårare att bevisa.

Så min uppdaterade formulering är denna: kopiering är inte kärnan i GS, men spegling av targetens liv och privata teman är en del av psykologisk targeting. Det används tillsammans med directed conversation, subtila hot, förlöjligande, gaslighting, social isolering, teknisk övervakning och institutionell begränsning. Målet är inte att bli targeten. Målet är att bryta ner targetens trygghet, självbild, trovärdighet och handlingsutrymme.....

Jag fick något svar tidigare om att det ”kanske är 2 grupper av stalkers som förföljer mig” men jag hittar det inte.

Själv delade jag in dem snabbt i 3-4 olika. Det var aktörer som visade sig från 2020. Långa perioder vågade jag inte ens gå ut. Levde på besparingar efter att ha blivit sparkad från 2 jobb på myndigheter där smutskastningen var avgörande, inser jag i efterhand.
”Vi kan inte ha dig här”.
Jag frågade aldrig varför, för jag visste att det spreds något sjukt rykte om mig.
Jag sket i det och accepterade läget i nazistlandet som gör det här mot mig, tog mina saker och gick och fick en ansiktsbehandling istället.
Innan det så härmade de här vraken mig varje jag i SL och på väg till och från jobbet.
Det var personer som satte sig mittemot mig och imiterade mitt kroppsspråk, speglade, de visste uppenbart inte vad de var inblandade i. En del tydligt medlemmar i Pingströrelsen tex.
De planerade att möta mig, så jag visste att de spårade mig via mobilen tex eller appleplupp.
Jag blev halt, haltade, typ skoskav, och då mötte de upp mig med samma haltande.
En haltande man i 40+ årsåldern med hudfärg som inte ser skandinavisk ut, minns inte håret , bara hur han gick rakt emot mig, och jag visste inte vad som skulle hända mig där och då.
Efter honom kom en gapskrattande kvinna 60+ med för långt, ovårdat, vitt hår.
Helt surrealistiskt och jag reagerade instinktivt när jag passerade ”mannen” med att skrika ”facist” och jag slog honom i hans feta arsel när vi passerade varandra med vad jag hade i handen, en reflex, en sådan som man kan linda runt benet eller armen.
Någon såg det säkert, alla ser sådant.
Det upprepades inte på det sättet, men på andra sätt och jag har dem och de andra stalkernas ansikten i minnet.
Senare såg jag den haltande faciststalkern på Värmdö, där de alltid punktmarkerar mig sedan 2020.
Han stod med en vanlig vit jobbarbil i kön till Max. En kakelfirma, typ. Information som snabbt försvann, men mitt minne finns kvar. Nazistsvin, stalkerhund.
Det finns fler sjuka möten. Jag undviker dem när det går, jag söker inte bråk, men när en stalker marscherar rakt emot dig, följt av ett lika gränslöst entorage, gör något.
De ger sig nog bara på ensamma kvinnor offentligt, och skrattar åt det. Eller hur Plattsättaren och judehataren i Skvaltan.
Stanna och filma dem, snubbla till och skrik ”va gör du”.
Folk ser, de ser trakasserierna men de måste få en signal om att någon är utsatt och behöver hjälp.

Svenskar är det sovande folket, så det krävs en del för att väcka dem. Samla bevis. Stalking finns och det är avskyvärt.
Citera
2026-06-28, 17:26
Medlem
Citat:

När det gäller elektromagnetiska vapen håller jag dörren öppen för att staten och militära aktörer har teknologi som allmänheten inte känner till fullt ut. Historiskt har stater experimenterat med övervakning, psykologisk påverkan, kemikalier, biologiska risker, elektronisk krigföring och olika former av icke-konventionella metoder. Så jag säger inte att sådant är omöjligt.

Men jag tycker samtidigt att man måste vara strategisk. Om hela GS-diskussionen fastnar i elektromagnetiska vapen, DEW, RNM och liknande blir det mycket lättare för skeptiker att avfärda allt. De mest bevisbara delarna är fortfarande de sociala och psykologiska metoderna: ryktesspridning, isolering, workplace mobbing, directed conversation, subtila hot, sabotage, gaslighting, social utfrysning och försök att få targeten att reagera offentligt.

Det betyder inte att fysiska eller tekniska metoder aldrig förekommer. Det betyder bara att om man vill övertyga utomstående bör man börja med det som går att visa tydligast.

När det gäller staten håller jag med om att om ett sådant system finns i organiserad form, då är staten eller statligt kopplade nätverk den mest sannolika ramen. Inte nödvändigtvis för att varje person i systemet jobbar direkt åt staten, utan för att storskalig övervakning, informationsdelning, ekonomisk press och social kontroll kräver infrastruktur. Det kan också ske genom föreningar, myndighetsnära projekt, civilsamhällesorganisationer, arbetsplatser, vård, säkerhetsnätverk, lokala grupper och informella lojalitetskedjor.

Men jag skulle vara försiktig med att peka ut hela grupper som feminister, HBTQ-personer eller andra grupper som om de i sig är ansvariga. Det är bättre att säga att staten kan använda organisationer, bidragsberoende miljöer och ideologiskt motiverade nätverk som verktyg. Det betyder inte att varje person i dessa grupper vet vad de deltar i, eller ens att gruppen som helhet är “gang stalkers”. Många kan bara följa sociala signaler, tro att de gör något gott, eller agera utifrån felaktig information om targeten.

Dom använder sig ofta av något som kallas för conditioning alltså försök att adaptera person till de nya eller gamla begränsningar som dom har infört.

Jag kan ge exempel på sådan conditioning när jag var barn och var på dagis så brukar dom ibland dela ut ballonger eller choklad tomtar på jul men grejen var att dom alltid hade ett begränsat antal choklad tomtar eller ballonger och dessa saker gick alltid åt samma barn så jag förstod direkt att det där var riggat och när jag påpekade detta så skrattade bara de där dagis lärarna. Minns att dom till sist började använda våld mot mig eftersom jag inte ville acceptera deras orättvisa hierarki system det slutade med att jag fick byta dagis.

I vuxen ålder har choklad tomtarna och ballongerna bytts ut mot andra saker precis som du säger arbete, relationer, synlighet, trovärdighet, ekonomi, social status, digital räckvidd och möjligheten att delta normalt i samhället osv. Och visar du ditt missnöje så är dom inte helt främmande för att använda olika vålds handlingar mot dig och det kan både innebära fysiskt och psykiskt våld.

Visst var det du som sa att dom hade ringt dina vänner att om dom måste samarbete med gang stalkers eftersom denna auktoritet som ringer säger att det handlar om rikets säkerhet?

Detta bekräftar att det som vi har spekulerat här tidigare att det är staten som ligger bakom.

Staten är livrädda att den här informationen ska nå den breda massorna eftersom det skulle ha samma effekt som det hade i Östtyskland att här kan vi inte bo kvar för den här staten har infört förtryck och begränsningar mot folk vilket skulle leda till att landet skulle förlora väldigt stor del av befolkningen på väldigt kort tid.

Så om man tänker på det sättet så kanske dom har rätt men å andra sidan varför håller dom då på med sånt här?
Citera
2026-06-28, 18:40
Medlem
Citat:
.... Staten är livrädda att den här informationen ska nå den breda massorna ....

LoL, märkligt hur olika man kan uppfatta verkligheten.

Du tror alltså seriöst att ert paranoida, narcissistiska och ytterst förvirrade svammel är någon slags "information"som "staten" är livrädda för att det ska komma ut?

Och nej, jag förväntar mig inte något vettigt svar från dig. NI TI's har sedan länge tappat kontakt med verkligheten och lite mer svammel hit eller dit gör ingen som helst skillnad.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-06-28 kl. 18:55.
Citera
2026-06-28, 19:04
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Dom använder sig ofta av något som kallas för conditioning alltså försök att adaptera person till de nya eller gamla begränsningar som dom har infört.

Jag kan ge exempel på sådan conditioning när jag var barn och var på dagis så brukar dom ibland dela ut ballonger eller choklad tomtar på jul men grejen var att dom alltid hade ett begränsat antal choklad tomtar eller ballonger och dessa saker gick alltid åt samma barn så jag förstod direkt att det där var riggat och när jag påpekade detta så skrattade bara de där dagis lärarna. Minns att dom till sist började använda våld mot mig eftersom jag inte ville acceptera deras orättvisa hierarki system det slutade med att jag fick byta dagis.

I vuxen ålder har choklad tomtarna och ballongerna bytts ut mot andra saker precis som du säger arbete, relationer, synlighet, trovärdighet, ekonomi, social status, digital räckvidd och möjligheten att delta normalt i samhället osv. Och visar du ditt missnöje så är dom inte helt främmande för att använda olika vålds handlingar mot dig och det kan både innebära fysiskt och psykiskt våld.

Visst var det du som sa att dom hade ringt dina vänner att om dom måste samarbete med gang stalkers eftersom denna auktoritet som ringer säger att det handlar om rikets säkerhet?

Detta bekräftar att det som vi har spekulerat här tidigare att det är staten som ligger bakom.

Staten är livrädda att den här informationen ska nå den breda massorna eftersom det skulle ha samma effekt som det hade i Östtyskland att här kan vi inte bo kvar för den här staten har infört förtryck och begränsningar mot folk vilket skulle leda till att landet skulle förlora väldigt stor del av befolkningen på väldigt kort tid.

Så om man tänker på det sättet så kanske dom har rätt men å andra sidan varför håller dom då på med sånt här?

Jag håller med om att “conditioning” är ett bättre ord för mycket av det här......

Det handlar inte bara om trakasserier för trakasseriernas skull, utan om att försöka vänja en person vid nya begränsningar. Man pressar personen stegvis tills den börjar acceptera mindre frihet, mindre socialt utrymme, sämre relationer, mindre trovärdighet, sämre ekonomi, sämre arbetsmöjligheter och mer psykisk stress som ett nytt normaltillstånd.

Det är egentligen samma princip som i många hierarkiska system: först införs en orättvis begränsning. Om personen protesterar blir den “problemet”. Om personen inte protesterar normaliseras begränsningen. Efter ett tag flyttas gränsen igen. Till slut har personen anpassats till en situation som den från början aldrig hade accepterat.

Ditt exempel från dagis är faktiskt relevant, även om det är på en enklare nivå. Om vissa barn systematiskt får mindre än andra och sedan förväntas acceptera det, då tränas de in i en underordnad position. Om barnet reagerar på orättvisan kan reaktionen användas mot barnet: “han är besvärlig”, “han kan inte anpassa sig”, “han stör gruppen”. Det är samma grundlogik i vuxen ålder, bara med andra verktyg.

I GS-sammanhang kan “chokladtomater och ballonger” bytas ut mot arbete, relationer, social status, digital synlighet, rykte, myndighetskontakter, ekonomi och möjligheten att delta normalt i samhället. Det är inte alltid frågan om en enskild dramatisk händelse. Ofta är det många små begränsningar som tillsammans skapar en bur.

Jag tror också att directed conversation, subtila hot, förnedring, pikar och gaslighting används för att testa var personens gränser går. Om targeten reagerar starkt kan det användas som “bevis” på instabilitet. Om targeten inte reagerar flyttas gränsen längre. Det är därför det blir en dubbelbindning: reagerar du är du problemet, reagerar du inte normaliseras övergreppet.

Det är också där “conditioning” kommer in. Personen ska tränas till att inte säga ifrån, inte förvänta sig rättvisa, inte lita på andra, inte söka hjälp, inte synas för mycket, inte uttrycka sig för fritt och inte tro att den har samma rättigheter som andra. Det är social och psykologisk dressyr.

När det gäller staten tycker jag att man kan säga så här: om ett sådant system existerar i organiserad form kräver det någon form av institutionell eller statligt kopplad infrastruktur. Det behöver inte betyda att varje deltagare förstår hela systemet eller att varje myndighetsperson är inblandad. Men långvarig övervakning, social begränsning, ryktesspridning, digital osynliggörande, ekonomisk press och samordnad isolering kräver mer än bara några slumpmässiga privatpersoner.

Det kan ske genom en blandning av myndigheter, civilsamhälle, bidragsberoende organisationer, arbetsplatser, vård, säkerhetsnätverk, digitala plattformar och informella sociala lojaliteter. Det viktiga är inte alltid vem som håller i varje enskild tråd, utan att resultatet blir ett system där targeten stegvis får mindre utrymme att leva normalt.

Jag skulle däremot vara försiktig med att lägga skulden på hela grupper som feminister, HBTQ-personer eller andra kollektiv. Problemet är snarare att staten eller starka institutioner kan använda olika grupper, föreningar och ideologiska miljöer som verktyg. Många deltagare kan tro att de gör något gott, följer “värdegrund”, skyddar samhället eller agerar mot någon som de fått höra är farlig. Det gör inte beteendet rätt, men det förklarar hur vanliga människor kan dras in.

Shadow banning är också en viktig del av detta. Om man kan begränsa en persons räckvidd, trovärdighet, ekonomi, relationer och arbetsmöjligheter utan ett formellt beslut, då har man skapat ett informellt socialt kreditsystem. Skillnaden mot Kina är att det där är mer öppet och formaliserat, medan det i väst ofta sker genom “policy”, “riskbedömning”, “säkerhet”, “plattformregler”, “oro”, “omsorg” eller “förebyggande arbete”.

Det är just därför det är så svårt att bevisa. I stället för ett öppet förbud får man tusen små hinder. I stället för en officiell dom får man social misstänkliggöring. I stället för fängelse får man isolering, osynliggörande och ekonomisk nedbrytning.

Så jag håller med: mycket av detta kan förstås som conditioning. Målet är inte bara att trakassera. Målet är att få personen att acceptera en ny, lägre position i samhället. Mindre frihet. Mindre värdighet. Mindre rättigheter. Mindre röst. Och om personen protesterar används protesten som bevis för att personen behövde kontrolleras från början.

Det är därför man måste vara extremt strategisk. Inte reagera impulsivt, inte låta sig provoceras till att framstå som instabil, men heller inte acceptera orättvisan som normal. Man måste dokumentera, tänka klart, bygga oberoende, skydda sin hälsa och förstå att den psykologiska delen ofta går ut på att träna en människa att själv krympa sitt liv..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in