2026-06-26, 21:12
Medlem
Jag tror inte att detta kan vara sant.
2026-06-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Jag tror inte att detta kan vara sant.
Ska dessa (icke riktiga sanna) halvröster få rösta utomlands ifrån - då ? Om man vänder på frågan.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-06-26 kl. 21:32.
2026-06-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Ska dessa halvröster få rösta utomlands ifrån - då ? Om man vänder på frågan.

De ska väl få valet att de antingen ger bort den ena eller så blir de av med rösträtten.
2026-06-26, 21:38
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Det,står så [...]
Var står det menar du?

Du tror att Ebba Busch inte kommer få rösta i riksdagsvalet i höst?

Sluta svamla eller kom med en källa som styrker ditt påstående.
2026-06-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
De ska väl få valet att de antingen ger bort den ena eller så blir de av med rösträtten.
Hur menar du att dessa icke helhjärtade svenskar - ska kunna ge bort sin röst som dom aldrig haft.
Man vill ju ha ett ordentligt svenskt val till hösten - inte något påhittat hyckleri ,som det blir om de som har dubbla medborgarskap faktiskt skulle göra till osanning om dom röstar.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-06-26 kl. 21:44.
2026-06-26, 21:45
Medlem
scraftys avatar
Har TS en livlig fantasi kanske?
2026-06-26, 21:49
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Hur menar du att dessa icke helhjärtade svenskar - ska kunna ge bort sin röst som dom aldrig haft.
Man vill ju ha ett ordentligt svenskt val till hösten - inte något påhittat hyckleri ,som det blir om de som har dubbla medborgarskap faktiskt skulle göra till osanning om dom röstar.
Det är du som hittar på.
Vad du vill och vad svensk lag säger är, tack och lov, två vitt skilda saker.
2026-06-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Det är du som hittar på.
Vad du vill och vad svensk lag säger är, tack och lov, två vitt skilda saker.
Så det är jag som tänker fel - om den nya lagen som kommer 13 Juli ?
Alla som inte lever upp till svensk lag och ordning , ska bli lättare att utvisa eftersom dessa har dubbla medborgarskap..

Förklara så jag förstår - dessa som har dubbla medbogarskap idag ...... dom är ju bara halvsvenskar tills dom isåfall röstar - för,då är det ett brott dessa begår , hur kan en person med dubbla medborgarskap få lov att rösta? - för mig är inte deras röster politiskt korrekt , har aldrig varit politiskt korrekt.
2026-06-26, 22:04
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Dubbelt medborgarskap har inte rätt att rösta i svenska valet till höst.
Den rättigheten tas ifrån dem när lagen skärps den 13/7 ser man , det blir lättare att utvisa dessa vid allvarliga brott.
Det största brottet är ju om dessa röstar , eftersom de verkar tycka det är okay att skita i övriga Sverige..

Hur går nu detta ?
Du får nog ange källa på den. Min AI tycker att detta rykte kan bara spridas av folk som inte förstått vad det skall röstas om.
2026-06-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du får nog ange källa på den. Min AI tycker att detta rykte kan bara spridas av folk som inte förstått vad det skall röstas om.
Är - din AI politiskt korrekt?

Här kan du läsa om skötsamt och hederligt levnadssätt.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.dagensarena.se/innehall/riksdagen-antog-vandelslagen/&ved=2ahUKEwjSkcCp2qWVAxUGFBAIHQRcCkMQFnoECEAQAQ&u sg=AOvVaw3tuTcPCkig0_0SNyER_7NB
Senast redigerad av Snylt-off 2026-06-26 kl. 22:13.
2026-06-26, 22:09
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Hyfsat i alla fall. Hen tycker att den som påstår detta har missuppfattat en hel del.
Jag tycker att vissa av dina svar sågar din egen trådstart.

Skulle du kunna plocka fram en källa nu. Vi är ju ganska många som bett dig om detta...
2026-06-26, 22:13
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Här kan du läsa.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.dagensarena.se/innehall/riksdagen-antog-vandelslagen/&ved=2ahUKEwjSkcCp2qWVAxUGFBAIHQRcCkMQFnoECEAQAQ&u sg=AOvVaw3tuTcPCkig0_0SNyER_7NB
Det nämns inte ett ord om att vallagen kommer att ändras. Inte heller står det något om att folk med dubbla medborgarskap inte skulle få rösta. Case closed...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in