Norge vilar ju sina bästa spelare för att de räknar med att gå långt. Inga konstigheter. Jag trodde faktiskt att t.ex. Tyskland skulle göra detsamma mot Ecuador i går, men icke. Där vill man ha ett ännu mer samspelt lagmaskineri, o.s.v.
Fegt av Norge men samtidigt är de smarta. De vet att Sverige väntar, skulle de sen vinna den väntar sannolikt Tyskland, skulle man i sin tur vinna den väntar sannolikt Nederländerna. Hade Sverige tur i sin VM-kval lottning och Play-ofgen kan vi snacka om att vi fick nitlotten i slutspelsträdet. Fattar inte varför spelarna inte gav allt mot Japan igår, kändes som att de gick på halvfart och vi utnyttjade inte vår fysik rätt. Att man hela tiden lät Ayari slå misslyckade frisparkar och hörnor när vi kunde utnyttjat spelarnas längd var så fruktansvärt uselt i en sån viktig match att man inte kan låta bli att känna besvikelse.
Brasilien hade varit en gynnsammare lott, de såg inte bra ut mot Skottland och har ett väldigt ålderstiget lag. Jag blir absolut inte förvånad om Japan slår dem. Tycker att Fifa kunde gjort mer om man nu hela tiden utvecklar massor av aspekter av Vm utformningen, kunde man också ha satt i rullning att slutspelsträdet lottas. Det tar lite udden av matcherna när lagen aktivt planerar för att lägga sig för att undvika ett visst motstånd i slutspelet.
Norge vilar ju sina bästa spelare för att de räknar med att gå långt. Inga konstigheter. Jag trodde faktiskt att t.ex. Tyskland skulle göra detsamma mot Ecuador i går, men icke. Där vill man ha ett ännu mer samspelt lagmaskineri, o.s.v.
Ja vafan är allt snack om att det är fegt och att man inte vågar möta Sverige bla bla bla
Smart som fan när man redan är vidare jag hade gjort samma