2026-06-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Casa Royal Farms, dom med en häst på är Casa Royal vanliga dry sift, den med en haj stämpel är "sharkline" och sen finns det Static SIft också men kommer inte ihåg vad den har för stämpel (riktiga stämplar).

Smakar/doftar den GG riktigt? Alltså diesel aktig? Älskar diesel strains men har knappt kommit över marockanskt hash som haft kraftiga diesel terps, kommer dock ihåg när jag köpte Headband från Anonymuz Farmz på archetyp att den hade sådana terps.

Angående den Zkittles 120/73u så tyckte jag nog Watermelon Z 73u från samma "farm" var lite bättre, eller smakade och doftade lite mer om jag minns rätt.

Precis, denna är den vanliga drysiften, med hästen inpräntad. Den är inte så gassig som jag önskat, uppskattar också smaker åt det hållet. Inte stött på något hasch som är så, denna är fruktig och mer earthy i tonerna.
Kurerar en stadig bit av den nu för att se om det blir nån förändring i smaken.

Är du säker på att Watermelon z och Zkittles kom från samma producent?
Citera
2026-06-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Ja skit i den, det är syntetiskt, eller något annat skit

Detta är då Bubble Gelato static - frågan om det är samma?

Har frågat kranen om det är vit med blå text - inget svar ännu
Citera
2026-06-24, 13:04
Medlem
Nu var det tydligen en annan bit,

”Static Rain” med en apa som röker en gås på bilden.
Citera
2026-06-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Escheren

Hade avstått allt som heter bubble gelato static. Det är bara en sort mig veterligen som cirkulerat som heter så och det är den syntetiska vi pratat om innan.

Static rain har någon annan talat gott om tidigare i tråden.
Citera
2026-06-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Precis, denna är den vanliga drysiften, med hästen inpräntad. Den är inte så gassig som jag önskat, uppskattar också smaker åt det hållet. Inte stött på något hasch som är så, denna är fruktig och mer earthy i tonerna.
Kurerar en stadig bit av den nu för att se om det blir nån förändring i smaken.

Är du säker på att Watermelon z och Zkittles kom från samma producent?

Blir alltid bättre smak efter lite kurering.

Nej jag är inte alls säker men jag tror det, eller från samma mellanhand/"farm" för det var samma motiv på klistermärkena (samma stil och det stod 2026 season och en Civil Guardia helikopter på) och båda var rätt lika, samma klass i kvalitet och pris.
Citera
2026-06-25, 15:35
Medlem
Citat:
Bruning ”gelato” i Gbg, någon som testat?

Marknadsförs som bubble gelato static

Det är det ett av det konstiga som finns nu, har rökt den och det slår okej men det är inte något vanligt hash. Det är något egengjort på thc-x.
Citera
2026-06-26, 15:21
Medlem
LionFromZions avatar
Sett video på tre nya stämplar och undrar om någon testat.

1. Super dry - vit bakgrund, över texten "super dry" är det ett majalöv med texten "since 2026" under.
Åt det ljusare hållet, ser lite konstig ut i konsistensen men bubblar fint på videon.
2. Twix dry - texten "twix" stort på en lila godisförpackning. Under står det "dry" och "100g"
Något mörkare och ser riktigt mjuk ut och bubblar extremt mycket i videon.
3. Double grape gas - gul bakgrund med ett blått bås där texten "double grape gas" står i gult på toppen av båset. Framför står en banan och halsar ur två bensindunkar.
Väldigt mörk i videon och bubblar mindre.
Senast redigerad av LionFromZion 2026-06-26 kl. 15:37.
Citera
2026-06-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker20
Någon som testat dry sift twix?

twix är bra men den är för ”intense” tycker jag, chillar inte så mycket på den för kicken är riktig stark på den och jag föredrar ett mer kontrollerbart rus (rökt 2g av twix). Konsistensen är den lite hårdare än andra sorter och ska vara en drysift sort i 5.5k klassen. Testat 6 sorter i år tror jag och Lays stämpeln och THC stämpeln vinner lätt, blir lika kickad men ett mer ”chill” rus. Däremot hade twix en god smak och verka inte vara något syntetiskt, luktar som den ska med.
Citera
2026-06-26, 20:52
Medlem
Citat:

Pratar ni om den gelato static i högra hörnet och regnsbågs stämplad med maja blad?
Citera
2026-06-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Pratar ni om den gelato static i högra hörnet och regnsbågs stämplad med maja blad?

Vet inte vilken ”Bubble gelato” static det var. Drog öronen åt mig efter det som skrevs här och handlade “Static Rain” it’sället.

Gbg
Citera
2026-06-27, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinefruit420
twix är bra men den är för ”intense” tycker jag, chillar inte så mycket på den för kicken är riktig stark på den och jag föredrar ett mer kontrollerbart rus (rökt 2g av twix). Konsistensen är den lite hårdare än andra sorter och ska vara en drysift sort i 5.5k klassen. Testat 6 sorter i år tror jag och Lays stämpeln och THC stämpeln vinner lätt, blir lika kickad men ett mer ”chill” rus. Däremot hade twix en god smak och verka inte vara något syntetiskt, luktar som den ska med.

bror hur kan du säga att lays stämpeln vinner, man blir knappt bäng på den, asså 3/10 i styrka, blev så jääääääääävla besviken.
Citera
2026-06-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swolenballs
bror hur kan du säga att lays stämpeln vinner, man blir knappt bäng på den, asså 3/10 i styrka, blev så jääääääääävla besviken.

Då har du nog fått en fake platta, rökt ca 4g av lays och är jättenöjd den slår hårt och då lägger jag knappt 0.3 ibland, även en vän tycker om den mycket och han har rökt dagligen i flera år med mycket högre tolerans, dubbelkolla så ingen annan stämpel gömmer sig under för de jag testa va riktigt bra, är de lays potato chips caribbean onion texten med blå bakgrund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in