2026-06-26, 14:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Trodde du var en pöjk med tanke på ditt sätt att resonera. Jag förstår därför att du inte kommit så långt inom nutrition om du håller kvar vid saker du antagligen blev tillsagd för så många år sedan. Själv har jag lagt tusentals timmar på nutrition och filosofi.
Jag köper 8*30 ägg varannan vecka direkt från bonden. Livet blir ju vad man gör det till. Jag blir förvånad att du försvarar proteinpulver. Jag kommer hålla kroppen frisk och få ut mer av träningen. I min kropp kommer bara naturliga saker. Det säger sig självt vad som är mest hälsosamt och du är väldigt ignorant kan jag tycka då du bara är 52år och kanske ska hålla 50 år till. Själv kommer jag träna vid 100. Du får väl se om din kropp håller.

Du skriver att proteinpulver är "ultraprocessat skräp", men det finns egentligen inget vetenskapligt stöd för att vassleprotein skulle vara sämre än samma mängd fullvärdigt protein från vanlig mat när det gäller muskeluppbyggnad eller återhämtning. Tvärtom används det i mängder av studier just för att det är ett högkvalitativt protein.

Att något är processat gör det inte automatiskt ohälsosamt. Yoghurt, ost och havregryn är också processade livsmedel.

Du säger att du lagt tusentals timmar på nutrition. Då borde det vara enkelt att visa någon studie som stödjer påståendet att proteinpulver ger sämre resultat eller sämre hälsa än samma mängd protein från vanlig mat. Jag läser gärna den.
Citera
2026-06-26, 16:08
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst är man (jag) trött på det! Bytt märke på kaffet för rätt många år sedan och gör mitt eget "Bregott" med smör, en skvätt rapsolja och lite salt eller så använder jag rent smör som får stå framme i en bytta med lock (det tål stå framme i rumstemperatur)

Vet Coca cola smugit in sötningsmedel i en del "original" men bryr mig inte och har inte koll på vilka då jag inte dricker läsk mer än två-tre gånger om år.

Hur mycket tjänar du på att göra eget smör? Vet att Filip Poon räknade på det där och kom fram till att det blev dyrare att göra det själv. Eller du kanske har eget boskap?
Citera
2026-06-26, 20:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Hur mycket tjänar du på att göra eget smör? Vet att Filip Poon räknade på det där och kom fram till att det blev dyrare att göra det själv. Eller du kanske har eget boskap?
Kg priset på riktigt smör är oftast billigare än Bregott. I allafall om man köper på extrapris.
Kanske inte tjänar så mycket på det men ruttnade på Bregott när de krympte förpackningarna.
Citera
2026-06-26, 20:30
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kg priset på riktigt smör är oftast billigare än Bregott. I allafall om man köper på extrapris.
Kanske inte tjänar så mycket på det men ruttnade på Bregott när de krympte förpackningarna.

Iofs kul att göra eget också. Experimentera med salt, boosta med andra kryddor osv osv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in