2026-06-26, 19:20
Medlem
Firzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firzan
Långsökt, men kanske ändå värt att lägga upp om någon skulle lyckas bättre med efterforskningar än jag gjort. Alternativ kan bekräfta att personen är vid liv. Möjligt BO:

R*kard Sv*rd. Bosatt Kumla. Trendar oförklarligt på m*koll sedan 20260624.

i,ä

Citat:
Ursprungligen postat av Oresam
Tråkigt för hans familj, han hjälpte många. Sv**d

Kan du alltså bekräfta att BO är denna person?
Citera
2026-06-26, 19:23
Medlem
Den mannen uppger på Facebook att han är förlovad.
Citera
2026-06-26, 20:15
Medlem
Firzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Den mannen uppger på Facebook att han är förlovad.

Stämmer in på information som delats tidigare i tråden.

OM detta är offret så pingar det nog lite på fuffensradarn får jag allt erkänna.
Citera
2026-06-26, 20:33
Medlem
Den häktade somaliska kvinnan är enligt Ratsit skriven på en adress i Örebro tillsammans med en 48-årig man och två tonårsbarn. Man får alltså intrycket att det handlar om en familj, där den häktade kvinnan är mamma/styvmamma. Men på Ratsit framgår även att att den 48-årige mannen är gift med en annan kvinna... Det är svårt att begripa hur det hänger ihop. Månggifte? Nån form av fusk med adresser i syfte att få mer bidrag? Vem vet?

Edit: Ser nu att jag var tvåa eller trea på bollen o att andra redan noterat detta.
Senast redigerad av skanskman 2026-06-26 kl. 20:42.
Citera
2026-06-26, 21:40
Medlem
Citat:
Stämmer in på information som delats tidigare i tråden.

OM detta är offret så pingar det nog lite på fuffensradarn får jag allt erkänna.

Är det alltså Nathalie svärds pappa 😢
Citera
2026-06-26, 21:55
Medlem
Hur vet ni att det är han?

Och skulle han alltså vara tillsammans med denna kvinnan, en somalisk kvinna som bor med en annan man?
Citera
2026-06-26, 22:16
Medlem
Firzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Hur vet ni att det är han?

Och skulle han alltså vara tillsammans med denna kvinnan, en somalisk kvinna som bor med en annan man?

Ingen VET att det är han eller påstår sig veta. Det är färre än 130 inlägg i tråden, läs vetja.
Citera
2026-06-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Är det alltså Nathalie svärds pappa 😢
Vem är det?
Citera
2026-06-27, 02:11
Medlem
Skulle det vara R Svärd så har han en son som är riksdagsledamot?
Det kan väl inte media ha missat?
Citera
2026-06-27, 02:51
Medlem
Iaghs avatar
Märkligt är att räddningstjänst först rapporterade efter kontakt i telefon att de båda på båten var välbehållna. Visade sig sen att man bara pratat med en av de två och den andre hittades livlös och avled trots räddningsförsöket.

Kanske faktiskt finns skäl till häktning av den somaliska kvinnan? Om så bara för handling av självförsvar.
Citera
2026-06-27, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Skulle det vara R Svärd så har han en son som är riksdagsledamot?
Det kan väl inte media ha missat?
Inte bara det. Hans far (som fortfarande lever) var under flera decennier en ledande riksdagsman för Centerpartiet. Sonen sitter i Riksdagen för Moderaterna. Man har skrivit en del i lokalpressen om att farfar och sonson tillhör olika partier.
Citera
2026-06-27, 06:53
Medlem
Citat:
Ingen VET att det är han eller påstår sig veta. Det är färre än 130 inlägg i tråden, läs vetja.
Om man inte "vet" så bör man vara försiktig med att slänga ur sig namn. Jag vet inte vilken information i tråden som gör att du tror att det är denna personen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in