2026-06-26, 19:33
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du har alltså mer gemensamt med en muslim som tjänar lika mycket som dig än du har med en rik svensk?

Ja jag har nog det.

Muslimen om han är arbetare som mig, vill ha stor välfärd åt sig själv och sin familj. Det vill jag också, åt mig själv och min familj.

En rik svensk, som hatar att betala skatt, skiter i välfärden för han vet att han är rik nog att betala för SIN vård. Min brist på vård skiter han i. I USA måste man betala 15.000 kr för en enkel resa med ambulans till sjukhus.... I Sverige kostar det 300 kr. För arbetaren och den rike.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-06-26 kl. 19:37.
Citera
2026-06-26, 19:35
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Folket mot rika blablabla. Kan man inte vara folket om man är rik? Vilka menar du med rika? Wallenberg-klanen eller vanliga svenskar med väldigt hög inkomst?
Klart man kan, och genom historien så har rika hjälpt folket till en grad under perioder. Det kommer dock alltid en punkt i samhällen där de rika börjar göra övertramp mot folket och det slutar alltid med blod.

Idag ser jag de "rika" som de med mest makt, i Sverige skulle det antagligen vara Wallenberg då de kontrollerar ca 40% av den svenska marknaden och på så sätt har enorm makt. Sen har vi i Sverige extremt mycket inflytande från utländska makter som dikterar vad som händer.
En vanlig rik svensson har inte så mycket att säga till om.
Citera
2026-06-26, 19:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Klart man kan, och genom historien så har rika hjälpt folket till en grad under perioder. Det kommer dock alltid en punkt i samhällen där de rika börjar göra övertramp mot folket och det slutar alltid med blod.

Idag ser jag de "rika" som de med mest makt, i Sverige skulle det antagligen vara Wallenberg då de kontrollerar ca 40% av den svenska marknaden och på så sätt har enorm makt. Sen har vi i Sverige extremt mycket inflytande från utländska makter som dikterar vad som händer.
En vanlig rik svensson har inte så mycket att säga till om.

Vad tycker du om den snuskigt rika och inflytelserika Trump då? Jag gillar Trump.
Citera
2026-06-26, 19:37
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Var skrev jag det?

Bara ren kommunism från din sida.

Eh jag ställde dig frågor. Dom tolkade du som "Var skrev jag det?".

Men okej, du kan inte besvara frågor blir slutsatsen, du bara hatar bruna människor. Och även svenskar, som mig. Säga vad man vill om bruna utlänningar i Sverige, de flesta (islamister undantagna) hatar inte mig så som du gör.

Så om du hatar svenskar som mig, då är det kanske lika bra att såna som du inte får inflytande i Sverige eller hur?

Tack för ditt inlägg.
Citera
2026-06-26, 19:40
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Klart man kan, och genom historien så har rika hjälpt folket till en grad under perioder.

Va? Vad har rika hjälpt folket med, menar du?

De rika har historiskt alltid tänkt på sig själva. Vanligt folk var som boskap för dom. Bryr slakteriet sig om kor? Kanske, i den mån köttet går att sälja för mer. Men är det att bry sig om kor, eller att bry sig om sig själv och sin plånbok?

Det var först 1920 i Sverige när de rika, under hot om att bli dödade i en folkets revolution, avstod sin politiska makt och allmän rösträtt infördes.
Citera
2026-06-26, 19:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

De rika har historiskt alltid tänkt på sig själva. Vanligt folk var som boskap för dom. Bryr slakteriet sig om kor? Kanske, i den mån köttet går att sälja för mer. Men är det att bry sig om kor, eller att bry sig om sig själv och sin plånbok?

Det var först 1920 i Sverige när de rika, under hot om att bli dödade i en folkets revolution, avstod sin politiska makt och allmän rösträtt infördes.

Nationalister är emot klasskamp.
Citera
2026-06-26, 19:47
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Vad tycker du om den snuskigt rika och inflytelserika Trump då? Jag gillar Trump.
Trump är bra på det sättet att han sätter viss press på de andra som har politisk makt runtomkring honom samt att han var för mer transparens av staten.

Däremot med hela Epstein grejen är jag osäker nu på var han ligger någonstans. Jag tror han har skelett i garderoben där, vilket är varför han inte vill ge ut allting.

Jag har inte följt allt för mycket om de ekonomiska lagarna han stiftat eller hur mycket makt/pengar han gett sina medspelare på bekostnad av folket.
Men tycker han verkar bättre än de flesta presidenterna USA haft de senaste 20 åren.
Citera
2026-06-26, 20:25
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:

Det är inte riktigt så svart och vitt som kommunism vill få det att vara.
Klasskillnader kommer alltid att finnas, hierarki är mänsklig natur.
Och ett samhälle som motarbetar vår natur alltför mycket kommer inte att hålla i längden.

Överklassen när den fungerar som mest optimalt har genom historien fungerat som en slags tänkar klass och det är genom den vi har de många kulturskatter av musik och konst som vi har idag.
När överklassen däremot blir för dekadent så kommer den checkas av befolkningen i form av uppror eller hot där av.
Antikens grekland innan det föll är ett exempel på en överklass som fungerar.
Citera
2026-06-26, 20:32
Medlem
Citat:
Eh jag ställde dig frågor. Dom tolkade du som "Var skrev jag det?".

Men okej, du kan inte besvara frågor blir slutsatsen, du bara hatar bruna människor. Och även svenskar, som mig. Säga vad man vill om bruna utlänningar i Sverige, de flesta (islamister undantagna) hatar inte mig så som du gör.

Så om du hatar svenskar som mig, då är det kanske lika bra att såna som du inte får inflytande i Sverige eller hur?

Tack för ditt inlägg.

Du verkar inte så vass för att uttrycka mig milt. Återkom när du har lite koll på hur världen fungerar.
Citera
2026-06-26, 20:37
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Och även högern vill ha stor invandring, som förstör välfärden och ökar brottsligheten som främst drabbar vanligt folk. SD är väl ända tillbakahållande kraften.

Får man fråga hur du tänkt rösta? Och hur ditt resonemang går?
Jag tycker det är svårt att välja bland våra dåraktiga politiker. Egentligen skulle jag nog velat ha ett S innan Palme som parti men det finns ju inte. Funderar på att rösta på Örebropartiet.
Citera
2026-06-26, 20:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag tycker det är svårt att välja bland våra dåraktiga politiker. Egentligen skulle jag nog velat ha ett S innan Palme som parti men det finns ju inte. Funderar på att rösta på Örebropartiet.

Du spelar det alltså ingen roll för dig om sossarna eller Tidö vinner i höst?
Citera
2026-06-26, 21:40
Medlem
Som om TIDÖ har minskat invandringen? Om man bortser från den genomtänkta retoriken som TIDÖ använder på sina väljare så har de inte minskat invandringen ett dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in