2026-06-26, 06:54
Bannlyst
Ni som röstar på vänstern, nöjda med röstat för 1 miljon fler invandrare, blir det 1 miljon fler invandrare till om vänstern vinner valet 2026?

Är ni nöjda med utvecklingen med 1 miljon fler invandrare ni röstat för?

Ni som vill ha "stram migration" hur blir migration stram från 1 miljon fler invandrare till hur många fler invandrare då?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/partiernas-press-pa-s-behover-se-over-hela-migrationspolitiken

Citat:
Socialdemokraterna går till val på en stram migrationspolitik.

Men nästan varannan svensk tror ändå att invandringen kommer öka vid ett maktskifte.

Och de potentiella samarbetspartierna flaggar för att så blir fallet.

– Flyktingarna kommer att öka, säger C-ledaren Elisabeth Thand Ringqvist.

Socialdemokraterna går till val på en bibehållen stram migrationspolitik.

Samtidigt tror 48 procent av svenskarna att invandringen till Sverige kommer att öka om oppositionen vinner valet, enligt en ny undersökning från Indikator Opinion.

Citat:
Vänsterpartiets migrationspolitiska talesperson Tony Haddou säger att migrationspolitiken kommer göras om i grunden vid en valvinst för de rödgröna.

– Det är så mycket skada som den här regeringen har gjort under de här åren så då krävs det en total översyn av migrationspolitiken. Man behöver se över hela migrationspolitiken i Sverige och samtliga reformer.

Citat:
I SVT:s valkompass är Miljöpartiet det enda partiet som svarar att Sverige ska vara mycket mer öppet för att ta emot asylsökande, medan S svarar lite mindre. Miljöpartiet vill också öka att fler människor ska kunna komma till Sverige för att arbeta i bristyrken.

Citat:
– Vi är också för en återhållsam migrationspolitik, men det finns en konflikt mellan oss och S när det gäller arbetskraftsinvandringen, säger C-ledaren Elisabeth Thand Ringqvist.

Hon säger att partiets ambition är att öka antalet kvotflyktingar, från FN:s flyktingsystem, från 900 till 5000 personer.

https://www.fokus.se/inrikes/denna-statsminister-vinner-sm-i-invandring/

Citat:
Stefan Löfven var statsminister i sammantaget tre regeringar under de två påföljande mandatperioderna. Under Löfvens första regering, mellan 2015 och 2018, beviljades 535 000 uppehållstillstånd. Toppen kom 2016, året efter flyktingkrisen, med 151 000 uppehållstillstånd. Åren 2019 till 2021, innan Löfven lämnade över till Magdalena Andersson, beviljades 302 000 uppehållstillstånd. Sammantaget beviljades 837 000 uppehållstillstånd under Löfvens sju år vid makten – som innefattade både migrationskrisen och pandemin. Det ger ett genomsnitt på 120 000 tillstånd per år.

Magdalena Andersson var sedan statsminister under ungefär ett år i en socialdemokratisk enpartiregering. Då beviljades 142 000 uppehållstillstånd, varav 47 000 var ukrainare som fick tillstånd under EU:s massflyktingdirektiv. Snittet för hennes regeringsperiod blir således samma siffra, 142 000, vilket är det högsta årssnittet för alla statsministrar någonsin.
Citera
2026-06-26, 09:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag förstår inte varför just kvotflyktingar är en siffra i debatten. Det är ju inte den det egentligen handlar om. Lite som att sila mygg och svälja kameler.

Nu får vi troligen en rödgrön regering där såväl V, MP som C vill ha mer invandring. S kommer givetvis inte kunna stå emot. Frågan är om kanske inte kunna samarbeta med M.
Men ja vi står inför ändå mer invandring och det tycks verkar vara svårstoppat då ingen kraft på vänsterkanten är emot det.

Vänstern borde ju faktiskt vara emot invandringen då det förstör för den svenske arbetaren (som man uppenbarligen glömt bort).
Detta är svårt att greppa då det är så motsägelsefullt. Samma sak med MP som om de verkligen brydde sig om miljön borde vilja minska antal invånare i kalla länder (eftersom det drar mer resurser att leva här) ändå gör de tvärtom…
Citera
2026-06-26, 10:30
Medlem
Tony Haddou en icke svensk som vill ha mer massinvandring till Sverige...förvånande...

Hur har Tidö gjort skada när man snarare gjort extremt nytta i migrationspolitiken?

V-MP-C har kombinerat ca 20 % av rösterna, riktiga extremister som vill bedriva en extrem politik som gemene röstare inte vill ha. De är livsfarliga för Sverige.
Citera
2026-06-26, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag förstår inte varför just kvotflyktingar är en siffra i debatten. Det är ju inte den det egentligen handlar om. Lite som att sila mygg och svälja kameler.

Nu får vi troligen en rödgrön regering där såväl V, MP som C vill ha mer invandring. S kommer givetvis inte kunna stå emot. Frågan är om kanske inte kunna samarbeta med M.
Men ja vi står inför ändå mer invandring och det tycks verkar vara svårstoppat då ingen kraft på vänsterkanten är emot det.

Vänstern borde ju faktiskt vara emot invandringen då det förstör för den svenske arbetaren (som man uppenbarligen glömt bort).
Detta är svårt att greppa då det är så motsägelsefullt. Samma sak med MP som om de verkligen brydde sig om miljön borde vilja minska antal invånare i kalla länder (eftersom det drar mer resurser att leva här) ändå gör de tvärtom…

Förutom 5000 "kvotflyktingar" varje år som det var tidigare, och Sverige är världens största biståndsgivare skänker 50 miljarder kr i bistånd till andra länder varje år

Handlar nog om inflytande i maktpositioner i bla FN skulle jag tro

Och dom "kvotflyktingar" som kommer hit får förtur bostad bidrag röstar vänster?
Senast redigerad av Bazurec 2026-06-26 kl. 10:57.
Citera
2026-06-26, 17:04
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Och även högern vill ha stor invandring, som förstör välfärden och ökar brottsligheten som främst drabbar vanligt folk. SD är väl ända tillbakahållande kraften.

Får man fråga hur du tänkt rösta? Och hur ditt resonemang går?
Citera
2026-06-26, 17:09
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Tony Haddou en icke svensk som vill ha mer massinvandring till Sverige...förvånande...

Hur har Tidö gjort skada när man snarare gjort extremt nytta i migrationspolitiken?

V-MP-C har kombinerat ca 20 % av rösterna, riktiga extremister som vill bedriva en extrem politik som gemene röstare inte vill ha. De är livsfarliga för Sverige.

Är invandring den enda frågan för dig?

Vad tänker du om att de redan rika i samhället, har blivit rejält mycket rikare än vanligt folk (som du och jag) med Tidö?

Och hur högern faktiskt vill ha ett samhälle där du och jag ska betala maximalt för tex vård, skola och allt annat vi i decennier fått via samhället? Det är deras långsiktiga mål. Att Sverige ska bli som USA?
Citera
2026-06-26, 17:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Vad tänker du om att de redan rika i samhället, har blivit rejält mycket rikare än vanligt folk (som du och jag) med Tidö?

Och hur högern faktiskt vill ha ett samhälle där du och jag ska betala maximalt för tex vård, skola och allt annat vi i decennier fått via samhället? Det är deras långsiktiga mål. Att Sverige ska bli som USA?

Du har alltså mer gemensamt med en muslim som tjänar lika mycket som dig än du har med en rik svensk?
Citera
2026-06-26, 18:14
Medlem
Citat:

Var skrev jag det?

Bara ren kommunism från din sida. Är det coolt att hata på rika? Som garanterat bidragit mångdubbelt mer till Sveriges välstånd än fattiga bidragstagare och analfabeter som inte talar svenska trots 10 år i landet. Avseende invandringen har det en mycket större negativ inverkan på samhällsfunktionerna, välfärden och den sociala sammanhållningen än vad rika någonsin kommer vara. Det är inte så att när jag åker buss till jobbet och hör 3 st andra språk känner mig sugen på att betala mer skatt i detta landet, en skatt som dina kommunisthoror vill öka ytterligare för att hålla charaden levande.

Du är säkert inte så gammal, men jag växte upp i ett Sverige där ungdomar inte sprängde portar varje vecka, där överfallsvåldtäkter var något ovanligt. Så är det inte idag.
Citera
2026-06-26, 18:57
Medlem
Hur mycket ökade de med Alliansen och hur mycket har de ökat under de senaste 4 åren med Tidö? SD vill ju inte ens utvisa kriminella och sådana utan asylskäl utan hittar själv på ursäkter. M gjorde upp med MP så vad de vill framgår med tydlighet. Att prata före ett val går ju men att sedan omsätta det i verklighet vill de inte inom Tidö!
Citera
2026-06-26, 19:03
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:

Sanningen är att det egentligen är lose lose vare sig högern eller vänstern vinner. Mer invandring kommer leda till försämrade rättighetrr för lönetagare. Dessutom vill vänstern ha marxism som i princip är kommunism.
Högern däremot vill också de ha mer invandring då företagen och rika tjänar mer pengar på det. De vill även rasera folkets rättigheter genom massövervakning och strängare lagar samt ge rika mera rättigheter, likt i USA där man står över lagen bara man har pengar.
Man kan på sätt och vis säga att både högern och vänstern sammarbetar emot folket.

Egentligen vet jag inget riktigt parti man kan rösta på som står för att ge folket en bättre framtid.
Citera
2026-06-26, 19:12
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Sanningen är att det egentligen är lose lose vare sig högern eller vänstern vinner. Mer invandring kommer leda till försämrade rättighetrr för lönetagare. Dessutom vill vänstern ha marxism som i princip är kommunism.
Högern däremot vill också de ha mer invandring då företagen och rika tjänar mer pengar på det. De vill även rasera folkets rättigheter genom massövervakning och strängare lagar samt ge rika mera rättigheter, likt i USA där man står över lagen bara man har pengar.
Man kan på sätt och vis säga att både högern och vänstern sammarbetar emot folket.

Egentligen vet jag inget riktigt parti man kan rösta på som står för att ge folket en bättre framtid.

Högern vill rasera hela anställningskyddet för lönetagare och ge fullt ansvar till arbetsgivaren, facket ska reformas och ska inte ha något att säga till om.
Blir du arbetslös kan du redan då planera din begravning.
HR ska förstärkas och rika ska bli rikare.

Där har du skillnaden, invandring är detsamma.

Högerfolket tänker enbart på de 1000 kr mer i plånboklen samma dag, de tänker enbart för samma dag. Men om du blir sjuk om 5 år och behöver arbetsträning då är du körd!
Högern älskar rika och vi går mot USA mer och mer, senast nu försämring i akassan och skas bli ännu sämre. Det var USA först med att reforma.
Snart behöver du en försäkring i vården så får du prioriterad hjälp. Om du betalar givetvis.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-26 kl. 19:19.
Citera
2026-06-26, 19:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC

Folket mot rika blablabla. Kan man inte vara folket om man är rik? Vilka menar du med rika? Wallenberg-klanen eller vanliga svenskar med väldigt hög inkomst?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in