2026-06-26, 16:50
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Åldrades inte heller så bra..
Från svärmors FB.

Hur ser hennes profilbild ut? Jag fick ett namn via DM här, men hennes inlägg på fb stämmer inte överens med vad som skrivs om hennes inlägg här.
Citera
2026-06-26, 17:09
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Hur ser hennes profilbild ut? Jag fick ett namn via DM här, men hennes inlägg på fb stämmer inte överens med vad som skrivs om hennes inlägg här.

Ska stå medium först.
Citera
2026-06-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Nej. Just sådant är sekretess. Men förmodligen i en jourfamilj i väntan på ett permanent familjehem, eller så är han redan i ett permanent familjehem där han får stanna tills tiden får utvisa vad som sker, men förhoppningsvis får han stanna där.
Inget barn ska växa upp med två trasiga människor.

Så fort går det inte att få till ett permanent familjehem. Föräldraförmågan kommer att utredas sannolikt på ett utredningshem, då kommer barnet bo med föräldrarna där. Därefter vidare insatser vid behov. Målet är in i det längsta, bioföräldrarna. Här tror jag att det KAN bli återförening med åtminstone någon av föräldrarna och då sannolikt P.
Citera
2026-06-26, 18:54
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
Så fort går det inte att få till ett permanent familjehem. Föräldraförmågan kommer att utredas sannolikt på ett utredningshem, då kommer barnet bo med föräldrarna där. Därefter vidare insatser vid behov. Målet är in i det längsta, bioföräldrarna. Här tror jag att det KAN bli återförening med åtminstone någon av föräldrarna och då sannolikt P.

Då kommer de ju isf kräva att inte J finns på samma adress...
Citera
2026-06-26, 18:59
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing

Det skulle jag också tro. Med tanke på hennes dokumenterade missbruk och en relativt nylig dom avseende narkotikabrott är hon i nuläget inte lämplig.

Patrik har en chans att få tillbaka barnet om Jackie flyttar och genomgår en behandling. Om hon blir kvar på adressen kommer det ta mycket längre tid. ( kanske att hemmet aldrig kommer att ses som lämpligt)

Oavsett, så kommer de kräva tester på båda 3-6 månader. Det är en lång väg att vandra.
Senast redigerad av vichy6 2026-06-26 kl. 19:02.
Citera
2026-06-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket

Otryggt att barnet inte får va med samma vuxna. Det är väl inte så längre att målet är bioföräldrarna?
Citera
2026-06-26, 19:07
Medlem
Citat:

Fast nu var ju båda föräldrarna fulla o utåtagerande så varför skulle P va bättre?
Citera
2026-06-26, 19:11
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Fast nu var ju båda föräldrarna fulla o utåtagerande så varför skulle P va bättre?

Det är han inte, men antar att han utreddes i samband med äldre sonen och därför inte anses ha ett ”dokumenterat” missbruk. Det som starkt talar emot honom är just att äldre sonen var där.

Tror iaf att P har större chans om Jackie flyttar, men så verkar ej ske.

Undrar vad de har för ombud, eller om de bara skiter i vad dessa säger.

Helt jävla otroligt dåligt av de bägge.

Jackie skulle skrivit in sig på behandlingshem pronto och kanske hennes mes till man också.

( observera att polis/soc noterade att de inte verkade förstå allvaret vid ingripandet)
Citera
2026-06-26, 19:18
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Nej det var mest ett svar till föregående "talare"

Jag tror att båda har mycket att bevisa och eftersom de verkar vara ihopklistrade så finns det ju ingen trygg person som "väger upp" den andre - utan de kommer troligen bedömas som en enhet.
Citera
2026-06-26, 19:20
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Nej det var mest ett svar till föregående "talare"

Jag tror att båda har mycket att bevisa och eftersom de verkar vara ihopklistrade så finns det ju ingen trygg person som "väger upp" den andre - utan de kommer troligen bedömas som en enhet.

Precis. Och det gynnar dem verkligen inte om de vill få hem barnet.

Soc kommer se hemmet som otryggt.
Citera
2026-06-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det är han inte, men antar att han utreddes i samband med äldre sonen och därför inte anses ha ett ”dokumenterat” missbruk. Det som starkt talar emot honom är just att äldre sonen var där.

Tror iaf att P har större chans om Jackie flyttar, men så verkar ej ske.

Undrar vad de har för ombud, eller om de bara skiter i vad dessa säger.

Helt jävla otroligt dåligt av de bägge.

Jackie skulle skrivit in sig på behandlingshem pronto och kanske hennes mes till man också.

( observera att polis/soc noterade att de inte verkade förstå allvaret vid ingripandet)

Han är väl snarare värre eller på samma nivå. Tänk att gå igenom en vårdnadstvist med allt det innebär, där du ska bevisa att du är en trygg och stabil vårdnadshavare, för att sen supa ner sig inför sina båda barn.

Om något positivt kommer ur det här är det väl att äldsta pojke får lugn och ro hemma hos sin mor nu ett tag.

Och förhoppningsvis får lilla grabben också trygghet.
Citera
2026-06-26, 19:25
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Han är väl snarare värre eller på samma nivå. Tänk att gå igenom en vårdnadstvist med allt det innebär, där du ska bevisa att du är en trygg och stabil vårdnadshavare, för att sen supa ner sig inför sina båda barn.

Om något positivt kommer ur det här är det väl att äldsta pojke får lugn och ro hemma hos sin mor nu ett tag. Och lilla grabben också.

Håller med!

De bråkade och Jackie hade svårt att hantera barnet på ett tryggt sätt. Det säger mig att båda är värdelösa föräldrar nu.

Patrik kan dessutom bli dömd för barnfridsbrott om det varit fysiskt.
Senast redigerad av vichy6 2026-06-26 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in