2026-06-26, 16:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Menar du att han säljer stulna förfalskningar?

Mig veterligen finns det ingen som säger sig blivit bestulen på förfalskningar. Vad skulle värdet vara i det.
De verk som Olof visat upp har varit unika samt till viss del haft kännare som bekräftat dess autencitet, även om de saknar kortet provenance.
Oavsett skicket och behandlingen på verken idag, så kan det röra sig om en kulturskatt. Dock är konstvärlden en av de skummaste branscherna, och det är många samlare som enbart satsat i investeringar som kan vara bekymrade om det dyker upp en uppsjö med okända tavlor.

Det du beskriver som ett Tintin album är just sådant som lockar till sig människor som Ambani. De vill ha unika conversation pieces.
Jag tror både Colombia och Indien föredrar en överföring av flodhästarna som genomförs av någon med storviltsvana. Inget tyder väl på att de skulle välkomna en kåkfarare från Ekerö som sitter i fängelse i USA som handläggare?

Det är väl inte riktigt så människor med obegränsat med pengar jobbar?

Samtidigt är ju Olof duktig på påhittade "affärer" så visst kan flodhästbranschen vara något för honom att fördriva tiden med i fängelset.
Citera
2026-06-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Samtidigt är ju Olof duktig på påhittade "affärer" så visst kan flodhästbranschen vara något för honom att fördriva tiden med i fängelset.

En flodhäst utan alla flodästar på tallriken kan bli en spännande deal.
Längtar redan efter netflix dramatisering av denna "The Mother of all super deals"
Citera
2026-06-26, 16:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag tror både Colombia och Indien föredrar en överföring av flodhästarna som genomförs av någon med storviltsvana. Inget tyder väl på att de skulle välkomna en kåkfarare från Ekerö som sitter i fängelse i USA som handläggare?

Det är väl inte riktigt så människor med obegränsat med pengar jobbar?

Nu handlar det inte om två länder som vill utföra en flodhäst transaktion.
Snarare finns det motsättningar där, då Columbia vill utrota dem helt.
Därför behövs det en ljusskygg medlare i gråzonen som kan fixa en sådan deal.
Citera
2026-06-26, 16:40
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nu är det väl inte troligt att Olof kan göra några affärer inifrån fängelset även om flodhästarnas omplacering skulle kunna vara en lukrativ affär.

Sådant sköter advokater om.
Citera
2026-06-26, 17:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nu handlar det inte om två länder som vill utföra en flodhäst transaktion.
Snarare finns det motsättningar där, då Columbia vill utrota dem helt.
Därför behövs det en ljusskygg medlare i gråzonen som kan fixa en sådan deal.
Nu ska man väl kalla en spade för en spade. Olof befinner sig inte i en gråzon utan i fängelset.
Citera
2026-06-26, 17:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nu ska man väl kalla en spade för en spade. Olof befinner sig inte i en gråzon utan i fängelset.
Utan en riktig rättegång i en bananrepublik. Han är ju närmast en politisk fånge
Citera
2026-06-26, 17:43
Avstängd
Status?
Citera
2026-06-26, 17:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Status?
Okänt, inga rapporter om Olofs vikt har sipprat ut från fängelset.
Citera
2026-06-26, 17:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Utan en riktig rättegång i en bananrepublik. Han är ju närmast en politisk fånge
Är det bananrepubliken USA du talar om? USA är väl en federal konstitutionell republik. och ingen klockren republik?

Jag tror Frankrike är en republik, när Olof tids nog skickas dit, men om det är en bananrepublik vet jag inte.

Menar du att Olof inte fått tillfälle att välja en rättegång i USA? Du verkar inte så insatt i detta faktiskt.
Citera
2026-06-26, 18:11
Avstängd
Finns det någon vänlig skäl som kan besvara frågorna 1)vart han befinner sig samt 2) datumet när han släpps?
Citera
2026-06-26, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Finns det någon vänlig skäl som kan besvara frågorna 1)vart han befinner sig samt 2) datumet när han släpps?
1) Los Angeles jail, 2) ingen vet
Citera
2026-06-26, 18:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Är det bananrepubliken USA du talar om? USA är väl en federal konstitutionell republik. och ingen klockren republik?

Jag tror Frankrike är en republik, när Olof tids nog skickas dit, men om det är en bananrepublik vet jag inte.

Menar du att Olof inte fått tillfälle att välja en rättegång i USA? Du verkar inte så insatt i detta faktiskt.
Det stod ju redan klart att han riskerade en livstidsdom för en bagatell som inte ens räknades som brott i Sverige.
Hans agerande i telefon affärerna var ju lindrigare än USAs presidents egna solklara telefon scam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in