2026-01-31, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LipKTeaExtasyFuck
Citat
"Bara håll käften nu innan du har avslöjat vem du är och också måste gömma dig som alla andra babblare…. 🤷🏻‍♂️"

Så det ska inte inte tolkas som ett hot haha wtf

Förklara gärna följande beteende så jag kan förstå:

- först lägga ut inlägg om att följa s.k. G-code
- sen anmäla diverse personer för olika brott, men sen tro sig undvika golbög-stämpel genom att säga "jag tänker inte medverka i utredningen", verka då ens göra anmälan?
- i dessa anmälningar lägga in andra människors personuppgifter som vittnen, som antagligen inte vill ha med polisen att göra

Givetvis är det inte ett hot. Det är ju bara en spekulation om en situation jag inte har något att göra med personligen. Om du uppfattade det som ett hot ber jag om ursäkt. Jag menade mer gömma sig som att skämmas i skamvrån för att man har fel, inget värre än så.

Men varför jag ska förklara något som antropologen har gjort vet inte jag. Om du vill ha förklaringar av honom kan du säkert bara skicka ett dm.

Det enda jag vet är att antropologen har postat upp att alla som har anmälts själva är golare, och att det finns versioner av den här g code där man hanterar informatörer och infiltratörer så, men det vet jag inget om personligen. Antar att du vet bättre än både antropologen som varit yrkeskriminell i över tjugo år och bättre än hela gamla cosa nostra tillsammans. Det brukar ju vara så på Flashback, haha.

Är det någon speciell person du är orolig över kanske? Antropologens syrra kanske?

Har du fler funderingar kan du ju som sagt skriva till antropologen på Instagram. Han har alltid svarat när jag skrivit iaf…

Testa att skriva golbög osv osv där i stället. Det blir säkert kul.
Citera
2026-01-31, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Givetvis är det inte ett hot. Det är ju bara en spekulation om en situation jag inte har något att göra med personligen. Om du uppfattade det som ett hot ber jag om ursäkt. Jag menade mer gömma sig som att skämmas i skamvrån för att man har fel, inget värre än så.

Men varför jag ska förklara något som antropologen har gjort vet inte jag. Om du vill ha förklaringar av honom kan du säkert bara skicka ett dm.

Det enda jag vet är att antropologen har postat upp att alla som har anmälts själva är golare, och att det finns versioner av den här g code där man hanterar informatörer och infiltratörer så, men det vet jag inget om personligen. Antar att du vet bättre än både antropologen som varit yrkeskriminell i över tjugo år och bättre än hela gamla cosa nostra tillsammans. Det brukar ju vara så på Flashback, haha.

Är det någon speciell person du är orolig över kanske? Antropologens syrra kanske?

Har du fler funderingar kan du ju som sagt skriva till antropologen på Instagram. Han har alltid svarat när jag skrivit iaf…

Testa att skriva golbög osv osv där i stället. Det blir säkert kul.

Tack för att du tar avstånd från ett det ska uppfattas som ett hot mot mig. Men så uppfattade jag det. Klart och över när det gäller det.

Men vad är din tolkning av att man säger sig vara G-code och sen skickar massa anmälningar till polisen och lägger andra människor som vittnen? Men själv vägrar medverka. Ska de ta smällen som golare om de säger nåt?

Som riktig kriminell sen 1982 och suttit på anstalter som han bara kan drömma om anser jag mig ha tolkningsföreträde när det gäller sådant. När heder var heder.
Citera
2026-02-08, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Ny snubbe, Michael Mårtensson https://www.youtube.com/channel/UC_c7IP7B9u7zRdpCjV1m_zQ

Verkar vara någon form av aktivist.

Jag förstår inte ens hur du får detta till ”svensk stoner på YouTube”. Var framgår det att denna person är en ”stoner”?
Citera
2026-02-08, 14:28
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråden har nu rensats på enorma mängder OT.
Ämnet är svenska stoners på Youtube och ingenting annat.
Blir jag tvungen att göra en så här omfattande rensning en gång till så kommer var och en som postat OT att få en varning för 0.03.

/Moderator
Citera
2026-02-17, 04:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LipKTeaExtasyFuck
Har fått rekommendation att följa den här antropologen Mårtensson på Instagram.

Han verkar lägga ut inlägg sedan ett tag tillbaka om sitt antropologiska arbete gällande hur statens arbete mot haschhandlare egentligen är kontraproduktivt.

Men han verkar blanda in personliga problem i familjen i allt detta. Man vet inte riktigt vad som är sant.

Skulle Polismyndigheten Malmö verkligen bekosta daglig spaning med helikopter/spanare etc mot någon som kanske säljer lite hasch, när de har problem med skjutningar o sprängningar från de riktiga gängkriminella?

Jag kan inte svara på om den här antropologen ska eller inte ska räknas som en ”stoner på YouTube”, men vad gäller frågan om han och det han postar på YouTube och övriga sociala medier är på riktigt, så screenshottade jag detta från hans instagram nyss:

https://freeimage.host/i/qdw3KsS
Citera
2026-02-17, 06:01
Medlem
Citat:
Jag förstår inte ens hur du får detta till ”svensk stoner på YouTube”. Var framgår det att denna person är en ”stoner”?

Nu va det typ 6 år sedan jag postade det där, men han verkade iaf totalt beng varje gång han öppnade munnen eller skrev bland facebook kommentarer så tog jag honom väl för en stoner helt enkelt.
Citera
2026-02-17, 08:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Nu va det typ 6 år sedan jag postade det där, men han verkade iaf totalt beng varje gång han öppnade munnen eller skrev bland facebook kommentarer så tog jag honom väl för en stoner helt enkelt.

Som jag minns det utifrån vad han förklarade för mig då så var han väl på ett mission under den perioden, liksom att posta upp sådana ”stonergrejer” helt öppet, och sedan se hur reaktionerna skulle bli. Men jag uppfattade det alltid mer som en medveten provokation och en ”lek” med olika roller, än att han egentligen skulle vara vad man brukar kalla för en ”stoner”. Men det beror kanske också lite på vad man lägger in i begreppet. Han lär ju inte vara alltför ”beng” om han kan klara av en avancerad universitetsutbildning på Stockholms universitet i alla fall och såna saker…

Men det skulle vara kul att veta om det kommer något mer från denna ”eventuella stoner på YouTube” framöver, eller om han helt lagt ner det där…?
Citera
2026-06-11, 09:48
Medlem
Citat:
Som jag minns det utifrån vad han förklarade för mig då så var han väl på ett mission under den perioden, liksom att posta upp sådana ”stonergrejer” helt öppet, och sedan se hur reaktionerna skulle bli. Men jag uppfattade det alltid mer som en medveten provokation och en ”lek” med olika roller, än att han egentligen skulle vara vad man brukar kalla för en ”stoner”. Men det beror kanske också lite på vad man lägger in i begreppet. Han lär ju inte vara alltför ”beng” om han kan klara av en avancerad universitetsutbildning på Stockholms universitet i alla fall och såna saker…

Men det skulle vara kul att veta om det kommer något mer från denna ”eventuella stoner på YouTube” framöver, eller om han helt lagt ner det där…?

Ja, exakt. Han postade upp sånt. Sen kom polisen och han fick sin research.

Enkelt spel…

😂🤷🏻‍♂️
Citera
2026-06-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faluroedfaerg
Ja, exakt. Han postade upp sånt. Sen kom polisen och han fick sin research.

Enkelt spel…

😂🤷🏻‍♂️

Hoppas han kommer tillbaka, det var spännande ju
Citera
2026-06-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfg3260
Hoppas han kommer tillbaka, det var spännande ju

Vad jag har hört håller han på med nån slags bok på temat.
Citera
2026-06-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faluroedfaerg
Vad jag har hört håller han på med nån slags bok på temat.

Vad jag har hört så sitter han och skriver om sig själv i tredje person i flera trådar här på FB. Verkar även som att han har två konton och sitter och svarar sig själv i trådar
Senast redigerad av Taqifsha 2026-06-23 kl. 22:24.
Citera
2026-06-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taqifsha
Vad jag har hört så sitter han och skriver om sig själv i tredje person i flera trådar här på FB. Verkar även som att han har två konton och sitter och svarar sig själv i trådar

Ja det har han själv berättat att han gör. På så sätt outat sig IRL men inte här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in