Citat:
Ursprungligen postat av
Artsoppamedflask
Ja klart de är rädda för att möta Sverige, vill man vinna en match så bänkar man inte sina bästa spelare.
Ja, på sett og vis, for når alt kommer til alt, vil jeg bedømme det Sverige som har spilt play-off og VM matcher ( under Potter) til 20 plasser høgre på Fifa-rankingen enn det Sverige som spilte kvalifiseringsmatchene. Avstanden til de bedre lagene har minsket markant.
Hovedårsaken er nog dock tanken på vegen videre, men det med Sverige spiller nog også en roll.
I cup er alt mulig. Sverige er på en stigende kurve, er underdog, og har alt å vinne, og ikke noe å tape, for de har allerede innfridd
alle forhåndsforventninger. Med et sådant utgangspunkt er jeg ikke sikker på om jeg foredrar Sverige framfor Elfenbenskusten.
Det jeg har sett av Elfenbenskusten er dock rett og slett skremmende, så det går å tape for dem med æren i behold.
Et tap mot Sverige derimot, ville vært helt umulig å svelge (mest fordi at de fleste tenker på det Sverige som endte sist med enbart
2 poeng i kvaliken, og ikke det Sverige som tok play-offen, vann 5-1 over Tunisien, og spilte uavgjort mot Japan )